یک بام و دو هوای آمریکا درباره حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان

به گزارش واندر هنگر، در حالی که آمریکا به تازگی دولت افغانستان را به کاهش یاری های نظامی و خروج نیرو تهدید نموده، وزیر خارجه این کشور خاطرنشان کرد که به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه می دهد.

یک بام و دو هوای آمریکا درباره حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رسانه های آمریکایی فاش کردند که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سفرش به کابل رهبران سیاسی افغانستان را تهدید نموده که اگر با طالبان به توافق نرسند همه نیروهای آمریکایی خارج می شوند.

این در حالی است که پامپئو پس از این سفر بی نتیجه به کابل نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که یک میلیارد دلار از مبلغ یاری های اقتصادی به افغانستان کاهش خواهد یافت اما محل برداشت این بودجه را تعیین نکرد.

مقامات در کنگره آمریکا به رویترز می گویند که کاخ سفید در نظر دارد تا کاهش یک میلیارد دلاری را از صندوق مربوط به نیروهای امنیتی افغان انجام دهد که نگرانی کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس افغانستان را در پی داشته است.

با این حال پامپئو امروز به رسانه ها گفت: ما همچنان از نیروهای امنیتی افغان حمایت می کنیم و به کار برای پیشبرد رو به جلو این فرایند ادامه می دهیم.

وی اضافه نمود: زمان آن رسیده تا افغان ها برای ایجاد یک افغانستان صلح آمیز و برقراری آشتی ملی و یک رهبری سیاسی واقعی کار نمایند که بتواند این کشور را رو به جلو برده و سطح خشونت ها را کاهش دهند.

پیش از این ان بی سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که کوشش های عجولانه ترامپ برای برقراری صلح در افغانستان برای بدست آوردن جایزه صلح نوبل بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 899

به "یک بام و دو هوای آمریکا درباره حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بام و دو هوای آمریکا درباره حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید