خبرنگاران نخست وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را رد کرد

به گزارش واندر هنگر، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را برای رونمایی از توافق تجاری جدید با آمریکا و مکزیک در حضور رییسان جمهوری این کشورها رد کرد.

خبرنگاران نخست وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را رد کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

شبکه خبری ای بی سی دوشنبه شب گزارش داد جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را برای ملاقات با دونالد ترامپ و آندره مانوئل لوپز اوبرادور رییسان جمهوری آمریکا و مکزیک در واشنگتن رد نموده است.

ترامپ و لوپز اوبرادور قرار است روز چهارشنبه در واشنگتن ملاقات نمایند تا توافق تجاری جدید میان کشورهای آمریکایی شمالی را جشن بگیرند، اما شانتال گانیون سخنگوی ترودو ضمن آرزوی موفقیت برای آن دو، اعلام نموده است که نخست وزیر کانادا در این ملاقات شرکت نمی نماید.

در حالی که سخنگوی ترودو گفته است که او به دلیل برنامه ریزی برای نشست کابینه و ملاقات با مجلس کانادا این دعوت را رد نموده، یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت که ترودو با مقررات مربوط به کرونا در کشور خود که کسانی را که سفر خارجی داشته اند موظف به 14 روز قرنطینه می نماید، مشکل داشته است.

توافق تجاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک که پس از خروج واشنگتن از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا مذاکره و امضا شد، از اول ماه ژوئیه (11 تیرماه) اجرایی شده است.

گفته می گردد به دلیل نگرانی های شیوع ویروس کرونا، تردو جلسات کابینه دولت را به صورت آنلاین برگزار می نماید.

مرزهای ایالات متحده با مکزیک و کانادا تا 21 جولای (31 تیر) برای سفرهای غیرمجاز بسته است و هرکسی که از مرز عبور کند، باید 14 روز پس از بازگشت از آمریکا در قرنطینه قرار بگیرد.

به دنبال سیاست های غلط و اشتباه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در عدم مهار و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ایالت های آمریکا در سه روز گذشته شاهد بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کووید- 19 بوده اند.

در میان ایالت های آمریکا، فلوریدا، تگزاس و نیویورک دارای بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون بیش از سه میلیون نفر به این بیماری مبتلا و 132 هزار و 684 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1047

به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید