جشنواره سفر جادویی راهکاری برای ترویج گردشگری کودک است

به گزارش واندر هنگر، تسنیم/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جشنواره سفر جادویی راهکاری برای ترویج گردشگری کودک است.

جشنواره سفر جادویی راهکاری برای ترویج گردشگری کودک است

سفر به قصد لذت بردن یا کسب و کار را گردشگری یا توریسم می گویند که امروزه به یکی از مولفه های اصلی در ثبات اقتصادی و اقتصاد پایدار منطقه ها و کشورها شده و به زیرمجموعه های مختلفی از جمله طبیعی، تاریخی، سیاسی، ملی، مذهبی، معماری، فرهنگی، ادبی تقسیم می شود.

روزانه به تناسب بخش های مختلف ابعادی از این صنعت مطرح می شود که جالب و در عین حال نشان از پیچیدگی و در هم تنیدگی این صنعت با دیگر بخش های جامعه دارد. گردشگری کودک پدیده نوی است که چندان شناخته شده نیست.

در واقع این نوع گردشگری در کشورهای دیگر زیرمجموعه کمپ های مدرسه و سفرهای خانوادگی (Family tourism) قرار می گیرد. شاید دلیل ایجاد این واژه در کشور ما ضرورت نیاز به این نوع سفرها به دلیل محدودیت های مدارس برای برگزاری سفر باشد.

گردشگری ادبی هم نوع نوی از گردشگری تازه رونق یافته است که ایران به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی که دارد خود می تواند بستر مناسبی برای شکل گیری و توسعه این گردشگری باشد.

ترکیب این دو نوع نو از پدیده گردشگری، با خلاقیت دبیرخانه شهر خلاق معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز انجام شده که نتیجه آن، برگزاری نخستین جشنواره داستان کودک با عنوان سفر جادویی است که به گردشگری ادبی کودک پرداخته است.

امیر حسین حکمت نیا، رئیس اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با تاکید بر گردشگری خلاق در دنیای امروز برای جذب بیشتر گردشگر و ماندگاری بالای آن در مقصد سفر معتقد است که برای گردشگری خلاق چندین زیرساخت شکل گرفته که گردشگری ادبی، یکی از زیرشاخه های نو گردشگری است.

وی معتقد است که سفر راه نجات آدمی است و اقتصاد پایدار از نتایج گردشگری و سفر محسوب می شود. رئیس اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری با بیان اینکه همه جای شیراز قصه و روایت است، گفت: اینکه چگونه از ادبیات برای جذب مخاطب برای گردشگری استفاده شود، نتیجه ایی است که منجر به شکل گیری جشتواره سفر جادویی شد.

نجمه چاره، دبیر اجرایی این جشنواره ملی گفت: این جشنواره با موضوع سفر به جاذبه های تاریخی و فرهنگی و با یک بخش ویژه سفر به جاذبه های گردشگری شیراز برای سه گروه سنی 8 تا 12 سال (کودک)، 12 تا 18 سال (نوجوان) و بزرگسالان علاقمند داستان نویسی برای مخاطب کودک برگزار شده است.

به گفته وی آشنایی بچه ها یک سرزمین با میراث فرهنگی و تاریخی کشورشان مهمترین گام در راستای حفظ هویت آن سرزمین به صورت پایدار است و حال که همه گیری بیماری کرونا مدتی است شرایط سفر و بازدید از جاذبه های گردشگری شهرهای کشور را سخت کرده، دبیرخانه شهر خلاق شیراز بر آن شد تا به کمک جادویی خیال شیرین کودکی و داستان های مجذوب کننده، بچه ها کشور را با این جاذبه ها آشنا سازد تا لیست سفری شیرین در اثنای داستانهای خیال انگیز برایشان مهیا شود.

دبیر اجرای جشنواره سفر جادویی با بیان اینکه با توجه به ماهیت سفر و قابلیت روایی آن در قالب داستانهای کودک، این جشنواره فرصت آشناسازی مخاطبان گروه سنی کودک با مفهوم سفر و همچنین جاذبه های گردشگری ایران و شیراز را به صورت اختصاصی دارد.

به گفته چاره، شرکت کنندگان از لذت نگارش یک داستان متفاوت برخوردار و ترغیب به کشف، شناخت و معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری کشور می شوند و آثار منتخب بعد از جشنواره در قالب کتاب داستان برای معرفی آثار و جاذبه های گردشگری چاپ می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1985

به "جشنواره سفر جادویی راهکاری برای ترویج گردشگری کودک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره سفر جادویی راهکاری برای ترویج گردشگری کودک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید