سی ان بی سی: رؤسای جمهور آمریکا و چین ماه آینده در باشگاه گلف ترامپ دیدار می نمایند

به گزارش واندر هنگر، تارنمای شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی وی اواخر ماه مارس (فروردین-اردیبهشت) در ایالت فلوریدای آمریکا، با یکدیگر دیدار می نمایند.

سی ان بی سی: رؤسای جمهور آمریکا و چین ماه آینده در باشگاه گلف ترامپ دیدار می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا از تارنمای این شبکه آمریکایی، این نشست در باشگاه گلف ترامپ در پالم بیچ ایالت فلوریدا برگزار خواهد شد.

این منابع تایید کردند که اگرچه طرفین هنوز در خصوص مسائل مرتبط با سرقت حق مالکیت معنوی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، چین متعهد شده تا 1.2 تریلیون دلار کالای آمریکایی بخرد.

پیش تر احتمال می رفت تا این دو رئیس جمهور در حاشیه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در خاتمه ماه جاری میلادی در ویتنام با یکدیگر دیدار نمایند.

هر دیداری میان ترامپ و شی، در ادامه ضیافت شامی است که در ماه دسامبر در آرژانتین با هم داشتند و در بحبوحه یک مناقشه تجاری تلافی جویانه میان دو مورد ازبزرگترین اقتصاد های جهان انجام خواهد شد.

هر دو کشور تعرفه هایی را بر کالا هایی به ارزش صد ها میلیارد دلار اعمال نموده و به نگرانی ها در خصوص رشد جهانی اقتصاد واثرات موجی در زنجیره های کلیدی تامین و فراوری دامن زده اند.

اگر واشنگتن و پکن تا 2 مارس به توافق نرسند، تعرفه 200 میلیارد دلاری واردات آمریکا از چین، از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد یافت. هرچند از اظهارات هفته گذشته ترامپ این طور برمی آید که امکان تمدید این ضرب الاجل وجود دارد.

به گزارش ایرنا، هفتمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا در خصوص جزئیات توافقنامه ای که هدف آن خاتمه دادن به جنگ تجاری دو کشور است، تنها یک هفته قبل از خاتمه مهلت مقرر آمریکا برای توافق، روز پنجشنبه به وقت محلی در واشنگتن شروع شد.

لیو هه فرستاده رئیس جمهوری، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر و هماهنگ نماینده گفت و گو های مالی چین و آمریکا در واشنگتن همراه با نماینده تجاری و وزیر خزانه داری آمریکا ریاست مراسم گشایش هفتمین دور رایزنی مقام های عالی رتبه مالی و تجاری چین و آمریکا، بر عهده داشت.

کاخ سفید اوایل هفته جاری در بیانیه ای هدف از رایزنی های جاری را دستیابی به تغییرات ساختاری مورجهانز در چین است که تجارت میان چین و آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهند مطرح کرد.

ترامپ معتقد است چین با سرقت حق مالکیت معنوی و تبعیض تجاری، شرکت های خارجی و آمریکایی را تحت فشار می گذارد و کالا های ارزان قیمت را با پرداخت یارانه به کشور های دیگر صادر می نماید.

او در مرحله اول برای کاستن از مازاد تجاری 375 میلیارد دلاری چین، بر 250 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 10 تا 25 درصد وضع کرد، اما اظهار داشت در آینده ممکن است در صورت تشدید رویارویی تجاری، 275 میلیارد دلار دیگر از این کالا ها را مورد تعرفه قرار دهد.

در نهایت در خاتمه سال 2018 میلادی سران دو کشور برای 90 روز آتش بس اعلام کردند ترامپ تهدید نموده است اگر طرفین در این مدت به توافق دائمی نرسند بر سایر کالا های چینی نیز تعرفه اعمال خواهد نمود.

قرار است طرفین در این مدت چندین دور از مصاحبه های تجاری و مالی را برگزار نمایند بر این اساس اگر توافقی حاصل نشود این آتش بس موقتی، دیگر تمدید نخواهد شد و سال 2019 میلادی شاهد رویارویی جدی تر مالی و تجاری چین و آمریکا خواهیم بود.

حجم تجارت دو کشور که در سال 1979 میلادی 5 میلیارد دلار بود در سال 2017 میلادی به 580 میلیارد دلار رسیده است که برابر با روزانه حدود 1.5 میلیارد دلار است، روزانه 14 هزار نفر برای کار، تحصیل و تفریح میان دو کشور به وسیله هواپیما تردد می نمایند.

در طول 40 سال گذشته که روابط رسمی دو کشور برقرار شده است سرمایه گذاری دو جانبه نیز از تقریبا صفر به بیش از 230 میلیارد دلار افزایش یافته است.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 501

به "سی ان بی سی: رؤسای جمهور آمریکا و چین ماه آینده در باشگاه گلف ترامپ دیدار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان بی سی: رؤسای جمهور آمریکا و چین ماه آینده در باشگاه گلف ترامپ دیدار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید