نشست وزیر امور خارجه آمریکا با شرکت های بزرگ نفتی پشت درهای بسته درباره ایران

به گزارش واندر هنگر، منابع مطلع اعلام کردندوزیر امور خارجه آمریکا با روسای شرکت های بزرگ نفتی دنیا پشت درهای بسته دیدار می نماید تا آنها را برای عرضه بیشتر نفت به بازارهای آسیایی و دریافت مشتریان ایران ترغیب کند.

نشست وزیر امور خارجه آمریکا با شرکت های بزرگ نفتی پشت درهای بسته درباره ایران

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سه منبع مطلع در دو شرکت متفاوت خاطرنشان کردند، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با رؤسای بزرگ شرکت های بزرگ نفتی دنیا دیدار کند و آنها را متقاعد کند که نفت بیشتری را به بازارهای آسیایی صادر نمایند.

این منبع مطلع خاطرنشان کرد: پمپئو در نظر دارد در این بحث درباره چگونگی غالب شدن انرژی آمریکا در بازارهای دنیای بحث کند، اما عمده بحث ها روی آسیا و همچنین منزوی ساخن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که آمریکا تحریم های جدیدی را در سال گذشته به این کشور اعمال کرد. همچنین قرار است درباره تقویت پیمان ها و قراردادها با کشورهای منطقه خاورمیانه بحث گردد. مکان و زمان نشست هنوز روشن نیست.

پمپئو قرار است در گردهمایی بزرگ ترین شرکت های نفت و گاز در آمریکا صحبت کند. وی برنامه ریزی نموده که با کارمندان وزارت امور خارجه هم دیداری داشته باشد.

رؤسای شرکت های بزرگ از جمله شورو، توتال، رویال داچ شل، کنکوفیلیپس، و اکسیدنتال پترولیوم، برای جلسه پشت درهای بسته با پمپئو دعوت شده اند. قرار است تعدادی از نمایندگان این شرکت ها پیش از آن در گراویکس سخنرانی داشته باشند.

شرکت های اکسیدنت تال و شورون، از اظهارنظر در این باره خودداری کردند و دیگر شرکت ها در این باره پاسخی ارائه ندادند.

بر اساس اعلام دو منبع مطلع قرار است پمپئو وزیر امور زخارجه آمریکا در پشت درهای بسته با مقامات ترامپ درباره طرح MESA مرتبط با همپیمانان اصلی در منطقه خاورمیانه گفت وگو کند.

در حال حاضر فراوری نفت آمریکا بیش از 12 میلیون بشکه در روز است که بزرگ ترین فراورینمایندگان نفت دنیا محسوب می گردد و همچنین بزرگ ترین صادرنماینده محصولات فرآوری شده نظیر سوخت دیزل و گازوئیل است. همچنین آمریکا فروش نفت خام و گاز مایع را به مشتریان آسیایی از جمله چین بیشتر نموده است.

آمریکا پس از 4 دهه ممنوعیت صادراتی نفت بالاخره در دوره ریاست جمهوری اوباما در سال 2016 این ممنوعیت را لغو کرد. ترامپ تحریم های سختی را علیه ایران و ونزوئلا اعمال نموده که هر دو عضو اوپک هستند و باعث شده دو میلیون بشکه عرضه نفت در بازارها کاهش یابد علاوه بر آن اوپک و همپیمانانش نظیر روسیه فراوری نفتشان را کاهش دادند و همه این ها به استقلال فراورینمایندگان نفت آمریکا یاری نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 161

به "نشست وزیر امور خارجه آمریکا با شرکت های بزرگ نفتی پشت درهای بسته درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وزیر امور خارجه آمریکا با شرکت های بزرگ نفتی پشت درهای بسته درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید