پوتین: نگران شرایط قره باغ هستیم، در انتخابات آمریکا دخالت نمی کنیم

به گزارش واندر هنگر، رئیس جمهوری روسیه با ابراز نگرانی از ادامه درگیری ها بین آذربایجان و ارمنستان و اوضاع کنونی در قرقیزستان، درباره اتهام دخالت مسکو در ایالات متحده و فرایند مبارزات انتخاباتی در این کشور نیز صحبت کرد.

پوتین: نگران شرایط قره باغ هستیم، در انتخابات آمریکا دخالت نمی کنیم

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، امروز (چهارشنبه) در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی راسیا-24، حوادث کنونی در منطقه قره باغ کوهنوردی یک فاجعه واقعی نامید و گفت: ما به شدت نگران فرایند اوضاع کنونی در این منطقه هستیم، برای اینکه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و قره باغ کوهستانی، تماماً سرزمینی هستند که مردم آنها برای ما بیگانه نیستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پوتین در این مصاحبه که به مناسبت شصت و هشتمین سالگرد تولد وی پخش شد، با اعلام این مطلب، یادآور شد: در حال حاضر، بیش از 2 میلیون نفر از اتباع آذربایجانی و بیش از 2 میلیون اتباع ارمنستانی، در فدراسیون روسیه زندگی می نمایند. مردم منطقه قفقاز برای ما بیگانه نیستند و دارای روابط برادانه و نزدیکی با مردم کشور ما هستند و مسلماً ما نگرانی جدی از شرایط قره باغ داریم.

رئیس جمهوری روسیه با ابراز امیدواری در این خصوص که به زودی درگیری های نظامی انتها یابد، اضافه نمود که مسکو طرفین این مناقشه را به برقراری آتش بس فرا خوانده و همه کوشش خود را برای حل و فصل اوضاع انجام خواهد داد.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سئوال دیگری تأکید کرد، اعتراضاتی که پس از انتخابات پارلمانی در قرقیزستان در حال وقوع است، نمی تواند باعث نگرانی روسیه نگردد و مقامات مسکو امیدوارند که این شرایط به صورت مسالمت آمیز حل و فصل گردد.

وی شرح داد: انتخابات پارلمانی قرقیزستان اخیراً برگزار گردید. به هر حال، این انتخابات نه تنها توسط ناظرین بین المللی، بلکه از سوی نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز معتبر و دموکراتیک شناخته شده است. مسلماً آنچه بعد از آن در این کشور رخ داد، نمی تواند موجب نگرانی ما نگردد. ما امیدواریم که همه چیز با آرامش پیش برود و فرایند عادی سیاسی در قرقیزستان دوباره احیا گردد.

پوتین: صحبت از نفوذ روسیه در آمریکا، در واقع آب به آسیاب ما ریختن است

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز عقیده کرد، کوشش برای تحقیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اتهام ارتباط با فدراسیون روسیه، فقط آب به روی آسیاب مسکو می ریزد و موقعیت آن را بالا می برد.

پوتین در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی در این رابطه، گفت: وقتی کسی سعی می نماید رئیس دولت فعلی آمریکا را با این اتهام تحقیر کند، به هر ترتیب من و شما را عظیم می نماید، آنها در مورد نفوذ و قدرت باور نکردنی روسیه صحبت می نمایند. بنابراین، همانطور که در میان مردم ما مصطلح است، آب در آسیاب ما می ریزند. البته این مسائل به ما مربوط نمی گردد. بگذارید آنها هر طور که صلاح می دانند بین خود رفتار نمایند.

رئیس جمهور تأکید کرد: روسیه به هیچ وجه در مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده دخالت نمی نماید و مواضع نامزدهای پست ریاست جمهوری در این کشور باید توسط رای دهندگان این کشور، یعنی شهفرایندان آمریکایی مورد ارزیابی قرار بگیرد. ما فقط ناظر بیرونی هستیم و دخالتی در این مسائل نمی کنیم.

ولادیمیر پوتین در مورد توهین های متقابل و مستقیمی که نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده در جریان مبارزات انتخاباتی انجام می دهند، آنها را نماد سطح فرهنگ سیاسی یا فقدان این فرهنگ خواند و: من باز تکرار می کنم، ما در این امور دخالتی نمی کنیم. البته مشخصاً همه اینها ناشی از فرایندهای سیاسی داخلی، سیاست داخلی و مسائل در ایالات متحده است.

پوتین ابراز اطمینان کرد که آمادگی دارد تا با هر رئیس جمهوری در مردم آمریکا انتخاب نمایند و مورد اعتماد آنها باشد، همکاری خواهد نمود.

وی یادآور شد که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تحولات مثبت و منفی زیادی در روابط دوجانبه آمریکا و روسیه اتفاق افتاده است. وی در میان این تحولات، به رشد تجارت و تثبیت اوضاع در بازارهای انرژی، تحریم ها و خروج ایالات متحده از پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر، اشاره نمود.

رئیس جمهوری روسیه خروج آمریکا از این توافقنامه مهم را اقدامی بسیار خطرناک ارزیابی کرد و گفت: پس از سال 2002، هنگامی که دولت جورج بوش از پیمان دفاع ضد موشکی خارج شد، این دومین گام مهم و به نظر من، بسیار خطرناک در عرصه حفظ ثبات و امنیت بین المللی است.

ولادیمیر پوتین اضافه نمود: اکنون دولت دونالد ترامپ شروع فرایند خروج از پیمان آسمان باز را هم اعلام نموده است و این مسئله نیز نمی تواند موجب نگرانی ما نباشد.

وی یادآور شد که مسکو و واشنگتن هنوز بعضی از پروژه های مشترک خود، از جمله ایجاد یک شورای تجاری و تشکیل گروه کارشناسان را اجرا ننموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1171

به "پوتین: نگران شرایط قره باغ هستیم، در انتخابات آمریکا دخالت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: نگران شرایط قره باغ هستیم، در انتخابات آمریکا دخالت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید