نحوه کسب عایدی بالا از تدریس خصوصی آنلاین و تدریس خصوصی در منزل

به گزارش واندر هنگر، رپرتاژآگهی - در این مقاله نکات مهمی در رابطه با نحوه کسب عایدی بالا از تدریس خصوصی آنلاین و تدریس خصوصی در منزل ارائه شده است. اگر می خواهید به عنوان معلم خصوصی فعالیت داشته باشید و به عایدیهای عالی برسید ادامه این مطلب را بخوانید.

نحوه کسب عایدی بالا از تدریس خصوصی آنلاین و تدریس خصوصی در منزل

توصیه های عالی برای پیروزیت در تدریس خصوصی و کسب عایدی بالا

همانطور که در مقاله توصیه های عملی برای کسب عایدی خوب از تدریس خصوصی آمده است، موارد زیر می تواند برای پول ساختن زیاد از تدریس خصوصی مفید باشد.

1- انتخاب کار تدریس خصوصی از روی علاقه: اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی پیروز باشید باید از روی علاقه این کار را انتخاب نمائید.

2- انتخاب درست دروس تدریسی: باید دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که برای آن دروس متقاضیان زیادی وجود داشته باشد و در عین حال دروس مورد علاقه خودتان هم باشد.

3- انتخاب تعداد محدود درس و تمرکز روی آن: اگر بخواهید تعداد زیادی درس را تدریس کنید نمی توانید بسیار خوب بر همه آن دروس مسلط شوید. بسیار خوب است که دروس محدودی را تدریس کنید و بر آن درس ها مسلط باشید.

4- فعالیت در زمینه تدریس دروس کنکوری در صورت توان: کنکور به نسبت امتحانات سرنوشت سازتر است و اهمیت بیشتری دارد. بنابراین والدین حاضر هستند برای کلاس های کنکوری نرخ بیشتری را پرداخت نمایند. در نتیجه اساتید کنکور به نسبت سایر مدرسین عایدی بیشتری دارند.

5- تسلط کامل بر دروس تدریسی: برای کسب عایدی بسیار خوب از تدریس خصوصی باید بر دروس تدریسی خودتان 100 درصد مسلط باشید. در کلاس های خصوصی اگر سوالی را نتوانید پاسخ دهید ممکن است شاگرد را از دست بدهید.

6- ایجاد تمایز با سایر اساتید: تمایزهای مثبتی را در کار خودتان ایجاد کنید تا شاگردهای شما همیشه شما را به یاد داشته باشند. به شاگردهای خودتان کتاب یاری آموزشی خوب و یا نمونه سوال امتحانی بدهید. به نسبت وقت از قبل معین شده، کمی بیشتر در کلاس بمانید. مشاوره بدهید و در برنامه ریزی به شاگرد خودتان یاری کنید.

7- انجام کار اضافه: اگر به عنوان مثال جلسات تدریس خصوصی شما 90 دقیقه ای هماهنگ شده است، وقتی 5 دقیقه بیشتر از این زمان در کلاس تدریس می کنید شاگرد شما و والدین ایشان این را به یاد خواهند داشت و حاضر نخواهند بود مدرس دیگری را جایگزین شما نمایند.

8- امتحان کردن راهکارهای مختلف جذب شاگرد: با آموزشگاههای مختلف و موسسات تدریس خصوصی در تماس باشید. در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php و یا سایت های عمومی آگهی اینترنتی و یا سایت های خارجی مرتبط با تدریس خصوصی مانند www.tutor.com هم تبلیغ ثبت کنید.

9- حمایت کامل از شاگرد: اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند مطمئنا شما در کار تدریس خصوصی بسیار پیروز خواهید شد و در نتیجه عایدی بالایی خواهید داشت. بنابراین از شاگردهای خودتان حمایت کنید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای پیروزیت ایشان انجام دهید.

10- تعهد به کار تدریس خصوصی: به کار خودتان متعهد باشید. برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان کوشش کنید. حین برگزاری کلاس ها ارزیابی را انجام دهید. اگر شاگرد شما پیشرفت نمی کند فرایند را تغییر دهید. اگر به عنوان مثال از دانشگاه تهران https://ut.ac.ir/fa فارغ التحصیل شده اید در رزومه خودتان ذکر کنید تا شاگردهای بیشتری بگیرید.

اگر در زمینه تدریس خصوصی عالی فعالیت داشته باشید می توانید حتی از اساتید دانشگاه هم درامد بیشتری کسب نمائید. در رابطه با حداقل و حداکثر عایدی و حقوق دریافتی اعضای هیات علمی پس از همسان سازی این مقاله را بخوانید. طبق لایحه رتبه بندی، معلمان کمتر از 8 میلیون تومان دریافت نخواهند کرد و عملیات اجرای رتبه بندی از ابتدای سال 1401 خواهد بود (منبع: www.tasnimnews.com). دقت کنید که با فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توانید به عایدیهایی به مراتب بیشتر از این مبلغ برسید.

نکات کلیدی و مهم برای پیروزیت در تدریس خصوصی آنلاین و حضوری

در ادامه نکات مهمی که می تواند منجر به پیروزیت شما در تدریس خصوصی شود ذکر می شود.

ارائه درس مطابق با سلیقه و احتیاج شاگرد

کلاس های تدریس خصوصی تفاوت اساسی و پایه ای با کلاس های گروهی دارد. در کلاس های گروهی استاد مطالب را خودش انتخاب می کند و در قالب سرفصل هایی که وجود دارد تا حد زیادی آزادی عمل دارد که چه مطالبی را ارائه کند و چه مطالبی را کمتر مورد توجه قرار دهد. در کلاس های گروهی دانش آموز یا دانشجو خودش را با استاد هماهنگ می کند. اما در کلاس های خصوصی استاد و معلم خصوصی حاضر در کلاس باید خودش را با شاگرد و جزوه کلاسی ایشان هماهنگ نماید. یک معلم خوب از همان جلسه اول سوالاتی را از شاگرد خودش می پرسد و به شناخت کاملی از ایشان می رسد و مطالب را به گونه ای ارائه می کند که برای شاگردش مفید باشد.

ارزیابی مداوم در طول برگزاری کلاس ها

در ادامه نکته گفته شده قبلی، برای اینکه کلاس های خصوصی برای شاگرد مفید باشد و استاد متوجه شود که آیا فرایند ارائه درس مناسب است یا خیر، ارزیابی بسیار لازم و ضروری است. ارزیابی در کلاس های خصوصی می تواند با روش های مختلفی انجام شود. معلم خصوصی حین تدریس می تواند سوال بپرسد و از روی نحوه پاسخ گویی شاگرد خودش اندازه یادگیری ایشان را متوجه خواهد شد. برای درسی مانند ریاضی می توان گاها به ایشان تمرینی داده شود تا در کلاس حل نماید و از این طریق اندازه پیشرفت شاگرد را متوجه شد. می توان مبحثی را برای شاگرد معین کرد تا برای جلسه بعد مطالعه کرده و ارائه کند. یکی از برترین راهکارها هم دادن تمرین به شاگرد برای حل کردن آن در فاصله زمانی بین جلسات و مورد آنالیز قرار دادن نحوه حل ایشان است. ارزیابی بسیار ضروری است و استاد نباید بدون بازخورد گرفتن کلاس ها را ادامه دهد.

در نظر گرفتن پیروزیت شاگرد به عنوان هدف اصلی

همانطور که در هر کسب و کاری افراد پیروز رضایت مشتریان خودشان را در اولین اولویت قرار می دهند و سعی می نمایند کالاها و خدمات با کیفیت بالایی را ارائه نمایند، در کار تدریس خصوصی هم مدرسین پیروز، پیروزیت شاگردهای خودشان را به عنوان اولین و مهمترین اصل در نظر می گیرند. در واقع، یک مدرس پیروز شاگردهای پیروزی دارد و اگر به شاگردهای قبلی ایشان نگاه کنید بیش از 90 درصد از شاگردهای ایشان نتیجه خوبی گرفته اند. شاگرد پیروز دوباره برای برگزاری کلاس تماس می گیرد و شاگردهای بیشتری را هم معرفی می کند. رمز پیروزیت در کار و شغل تدریس خصوصی داشتن شاگردهای پیروز است و این مهمترین اصل می باشد. در سایت معلم خصوصی ایران مدرس www.IranModares.com مقالات بسیار مفیدی در این زمینه ارائه شده است.

منبع

ویژگی های معلم خصوصی خوب و برترین اساتید در کلاس های خصوصی و گروهی

در ادامه برخی از ویژگی های اساتید خوب تدریس خصوصی ذکر می شود.

الف- سر وقت حاضر شدن در کلاس درس

یکی دیگر از ویژگی های مدرسین و معلم های پیروز این است که سر وقت در کلاس های خودشان حاضر می شوند. این اساتید برای وقت شاگرد های خودشان ارزش و احترام قائل هستند و سعی می نمایند در کلاس سر وقت حاضر باشند. در چنین شرایطی خود شاگرد یا شاگرد ها هم کلاس را جدی تر خواهند گرفت و پیشرفت و پیروزیت بیشتری حاصل خواهد شد. ضمناً، سر وقت حاضر شدن در کلاس باعث می شود سرفصل ها به صورت کامل پوشش داده شده و درس به موقع تمام شود.

ب- برگزاری کلاس های دو طرفه و مشارکت دادن شاگرد ها

یک کلاس درس وقتی مجذوب کننده است که خود شاگرد ها هم در برگزاری آن سهمی داشته باشند. وقتی برخی از افراد حاضر در کلاس با درس درگیر هستند و به سوالات پاسخ می دهند بقیه افرادی هم که حرف نمی زنند حواس خودشان را جمع تر خواهند کرد. کلاس هایی که دو طرفه برگزار می شود مجذوب کننده تر هم می باشد و یادگیری بهتر اتفاق می افتد؛ بنابراین یک استاد خوب باید کوشش کند شاگرد های خودش را به بحث دعوت کند و از ایشان سوالاتی را هم بپرسد.

ج- جدیت در کلاس و کوتاه نیامدن در انجام تکالیف

در کلاس های گروهی مدارس و دانشگاه ها و یا در کلاس هایی که به وسیله اساتید و معلم های خصوصی ریاضی ابتدایی تا دانشگاه، مدرسین فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زبان انگلیسی، دروس دانشگاهی و … برگزار می شود، برترین اساتید سعی می نمایند همیشه با جدیت کلاس را اداره نمایند و شاگرد های خودشان را به سمت پیروزیت راهنمایی نمایند. در رابطه با نحوه ارائه درس و چگونگی شرح دادن و روش تدریس باید انعطاف داشت، اما در عین حال یک معلم خوب جدی است و سعی می کند با جدیت انجام تمرینات را بخواهد تا از پیشرفت شاگرد های خودش مطمئن شود.

د- ایجاد تنوع در کلاس درس

برای افزایش بازدهی کلاس باید برای تمامی زمان هایی که استاد در کلاس حاضر است یک برنامه ریزی خوب داشت. استاد باید از امکانات مختلف مانند پاورپوینت، عکس، ویدیو و. استفاده نماید و سعی کند مطالب را به خوبی و به صورت مجذوب کنندهی ارائه نماید. در بخشی از کلاس باید درس ارائه شود و در بخشی دیگر تمرین حل شود. اساتید باید به شاگرد های خودشان هم فرصت بدهند تا حرف بزنند و به این ترتیب جو بهتر و محبت آمیز تری بر کلاس حکمفرما خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ویژگی های معلم خوب را بخوانید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2053

به "نحوه کسب عایدی بالا از تدریس خصوصی آنلاین و تدریس خصوصی در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه کسب عایدی بالا از تدریس خصوصی آنلاین و تدریس خصوصی در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید