آشنایی با کار در کانادا

به گزارش واندر هنگر، کانادا هرساله، 250،000 نفر را به عنوان مهاجر دائم می پذیرد. اما با این حال بسیاری از کارشناسان با توجه به احتیاج بازار کار کانادا، به تعداد بسیار بیشتری پذیرش مهاجر احتیاجمند است. مطالعات نشانگر ان است که دست کم تا سال 2021، پذیرش سالانه مهاجر به 500000نفر خواهد رسید. از سوی دیگر جدیدترین تغییرات نرخ بیکاری در مناطق مختلف دنیا نشان می دهد که بحران بیکاری مناطقی از اروپا مانند اسپانیا و یونان که از سال های گذشته شروع شده همچنان ادامه دارد.

آشنایی با کار در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

آنالیز تازه ترین نرخ های بیکاری در برخی از کشورهای جهان نشان می دهد که بیکاری در مناطقی از اروپا مانند اسپانیا و یونان همچنان بحرانی است و این کشورها از سال های گذشته تا به امروز نتوانسته اند پیروز به مهار بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی به تناسب عرضه نیروی کار شوند. طبق آخرین آمارها نرخ بیکاری در آمریکا 6.7 درصد، بریتانیا 3.7 درصد، کانادا 7.2 و حوزه یورو نیز 12 درصد است. همچنین این نرخ در بلژیک 8.4 درصد، فرانسه 10.8 درصد، آلمان 6.8، ایتالیا 12.7 درصد، هلند 8.5 درصد، جمهوری چک 8.2 و دانمارک نیز 5.6 درصد است. در حال حاضر، تایلند با 0.7 درصد بهترین بازار کار را در اختیار دارد و پیش بینی نرخ بیکاری برای ایران نیز 18.6 درصد است.

کار در کانادا در سال 2020 یک فرصت بسیار مناسب برای تغییر شرایط زندگی افراد است و به همین دلیل بسیاری از افراد رویای مهاجرت کاری به کانادا را در سر دارند. مهاجرت به وسیله کار یکی از رجحانن راه های مهاجرتی و اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا می باشد و به دلیل شرایط حاکم بر قوانین کار کانادا، در حال حاضر این کشور توانسته محبوبیت بیشتری در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از جمله آمریکا به خود اختصاص دهد.

امتیازهای مهاجرت کاری به کانادا

  • تحصیلات: شما برای این موضوع باید قبل از اقدام حتما مدارک تحصیلی خود را با یکی از سازمان های معرفی شده مهاجرت ارزیابی کنید که این امتیاز از 5 تا 25 می باشد که برای مدرک دیپلم تا دکتری است.
  • زبان: حداقل تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه که زبان انگلیسی به عنوان اولین زبان و فرانسه به عنوان دومین زبان می باشد، باید مجموع امتیازات این مورد حداقل 10 باشد.
  • رزومه کاری: برای تخصص در حیطه شغلی شما که قرار است بروید حدبیشتر 10 امتیاز در نظر گرفته می شود که این امتیاز بر اساس رزومه شما و همپنین احتیاج کشور و اینک سابقه کارشما در آن حیطه چقدر است، در نظر گرفته می شود که این موارد در کل مربوط به رزومه شما می باشد. اگر شما برایتان رزومه کاری ارسال شده باشد امتیاز حدبیشتر 10 می باشد و سابقه کار شما بر اساس قوانین حدبیشتر 15 می باشدکه این دو مجموعی از هم هستند.
  • سن: برای مهاجرت به کانادا سن فاکتور مهمی است که مبادا شرایط جسمی شما برای آنجا مناسب نباشد. حدبیشتر امتیاز این مورد 12است و شما می توانید با ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری نیز در این باره دریافت کنید.
  • انطباق پذیری: شما بر اساس تطبیق پذیریتان حدبیشتر 10 امتیاز دریافت می کنید.

برنامه کاری کانادا برای سال 2020

برنامه کانادا در زمینه مهاجرت پذیرش یک میلیون مهاجر تا سال 2022 است. کانادا محیط ایده آلی برای مردم جهان را برای کسب و کار و یا تحصیل فراهم می نماید. هر سال هزاران کارگر خارجی وارد این کشور می شوند تا به صورت موقت یا دائمی کار کنند. البته بیشترین میزان مهاجرین به این کشور به وسیله تحصیل بوده است. تمایل دولت کانادا در خصوص کار برای متقاضیان بین المللی کار قانونی می باشد که متقاضیان باید ویزای کار مربوطه را درخواست کنند.

ویزای کار در کانادا

ویزای LMIA کانادا

LMIA سندی مثبت مبنی بر استخدام کارمندان از کشورهای خارجی می باشد. ارزیابی تاثیرات بازار کار LMIA در هر کارفرمای کانادایی باید صادر شود که اطمینان حاصل شود که هیچ کارگر یا کارمند کانادایی به استخدام یک کارمند ماهر از یک کشور خارج از کشور نپردازد. این نوع ویزای کاری موقت در صورت داشتن شرایط خاص متقاضی قابلیت تبدیل به ویزای اقامتی بلند مدت را دارد. کانادا برای دانشجویان این امکان را فراهم نموده است که بتوانند هنگام تحصیل مشغول به کار شوند. کار حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی هم در داخل محیط دانشگاه و هم خارج از آن امکان پذیر می باشد.

کار حین تحصیل در این کشور برای دانشجویان ملل دیگر به مقدار 20 ساعت در هفته است. کار پس از تحصیل و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری یکی دیگر از راه های اقامت دائم می باشد. قوانین کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی در ایالت های مختلف متغیر می باشد که بعنوان مثال این قوانین در کبک برنامه PEQ نام دارد. در حال حاضر از آن جایی که سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری کمی سختگیرانه می باشد و احتیاج است فرد امتیازات بالایی جهت اقدام به وسیله آن کسب کند مهاجرت به کانادا به وسیله peq مورد توجه افراد از سرتاسر جهان قرار گرفته است.

مهم ترین فرصت های کاری در کانادا عبارتند از:

  • کار دانشجویی
  • کار در تعطیلات
  • دعوت نامه کاری
  • کاریابی دانشجویان خارجی پس از تحصیل
  • نیروی کار ماهر و متخصص (اسکیلد ورکر)
  • کار به عنوان همراه دانشجو

مهاجرت به کانادا به وسیله خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی از دیگر راه های اقامت دائم کانادا می باشد که به افراد این امکان را می دهد تا بر اساس مهارت و تجربه شغلی خود، در کشور کانادا به اشتغال زایی بپردازند.

اکسپرس اینتری

یکی از روش های معمول برای ورود به کشور کانادا در حال حاضر روش مهاجرت کاری به وسیله نیروی متخصص فدرال می باشد که متقاضیان در صورت کسب امتیازات لازم می توانند برای این روش اقدام کنند. در مهاجرت کاری از روش اکسپرس اینتری چهار فاکتور بعنوان اصلی ترین شاخص های محاسبه امتیاز شناخته می شود. مهم ترین فاکتور برای پیروزیت در برنامه اکسپرس اینتری، مدرک زبان می باشد که متقاضیان برای کسب امتیازات مناسب باید در آزمون آیلتس شرکت کنند و حداقل نمرات خواسته شده را بدست آورند.

اخذ ویزای کار کانادا براساس امتیازبندی اسکیل ورکر

دریافت ویزای کار به وسیله سیستم اسکیل ورکر کانادا، منوط به داشتن شرایط زیر است:

  • سن کمتر از 40 سال
  • تجربه کاری متناسب با رشته تحصیلی (حداقل 3 سال)
  • مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • مدرک زبان (با حداقل نمره آیلتس 6.5)
  • کسب حداقل امتیاز 67 در این سیستم
  • قرار داشتن رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل مورد احتیاج کانادا

کارهای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در کشور کانادا

کار در محیط دانشگاه کانادا

فرد می تواند با وجود شرایط زیر، بدون داشتن مجوز کار، در موسسه و نهادی که در آن درحال تحصیل می باشد، کار کند:

اگر فرد دانشجوی تمام وقت در یک نهاد یا موسسه عمومی بعد از دبیرستان باشد، نهاد یا موسسه خصوصی بعد از دبیرستان که تحت قواعد و قوانین مشابه موسسات و نهادهای عمومی کار می کنند و حداقل 50 درصد از تامین مالی عملکرد های کلی اش را از یاری های مالی دولت دریافت می نماید و یا یک نهاد یا موسسه خصوصی کانادایی که توسط قوانین محلی مجازند که مدرک اعطا کنند.

اگر فرد یک مجوز تحصیل معتبر داشته باشد.

اگر فرد واجد هیچکدام از شرایط بالا نمی باشد باید کار خود را متوقف کند.

کار در خارج از دانشگاه کانادا

افرادی که مجوز تحصیل در کانادا را دارند، زمانی که در حال کامل کردن تحصیلات خود هستند، ممکن است تجربه کاری خارج از محیط دانشگاه را کسب کنند. از تاریخ 1 جون 2014 میلادی به بعد، فرد متقاضی ممکن است واجد شرایط برای کار ضمن تحصیل در خارج از محوطه دانشگاه بدون داشتن مجوز کار شود و اگر دارای شرایط زیر باشد مجوز تحصیل به فرد داده خواهد شد:

در طول دوره های تحصیلی منظم دانشگاهی ، بالای 20 ساعت در هفته کار کند.

در طول وقفه های برنامه ریزی شده تحصیلی خود به صورت تمام وقت کار کند، مانند وقفه های زمستان و بهار و تعطیلات تابستان

برای اینکه واجد شرایط کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه باشد، باید:

  • مجوز تحصیل معتبر
  • دانشجوی تمام وقت
  • ثبت نام در یک موسسه آموزشی معتبر
  • در یک برنامه آموزشی حرفه ای و آکادمیکی در حال تحصیل باشد که مدرک یا گواهی می دهد و دوره آموزش آن حداقل6 ماه طول می کشد.

مزایای مهاجرت به کانادا به وسیله کار

این روزها یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور کانادا اخذ ویزای کار است. از آنجایی که شرایط مالی و رفاه اجتماعی در این کشور در سطح مطلوبی واقع شده است و از سوی دیگر از جمعیت نسبتاً کمی نیز برخوردار است، هر ساله میزبان بیش از 3000 نیروی کار متخصص است که با داشتن ویزای کار در کانادا به یکی از استان های این کشور مهاجرت می کنند.

مهاجرت به کانادا به وسیله کار، معمولاً اقامت کارآفرینان و افرادی که دارای مهارت و تخصص مورد احتیاج کشور کانادا هستند را مورد هدف قرار می دهد و دولت کانادا را ملزم می نماید تا کسب و کار جدیدی برای این مهاجران ایجاد کند و با ایجاد شغل های خاص یک رقابت را در مقیاس جهانی رقم زند.

دلایل و عوامل بسیاری وجود دارند که نشان می دهد علاوه بر مهاجرت تحصیلی به کانادا، اقامت کانادا به وسیله کار یکی از روش های برتر مهاجرتی به این کشور است. عواملی از جمله:

  • شرایط مالی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی در این کشور
  • مالیات و هزینه های راه اندازی کسب و کار بسیار پایین
  • رجحان نوآوری این کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته جهان
  • کیفیت زندگی بالا و ایده آل
  • پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران برای آغاز یک کسب و کار
  • برخورداری این کشور از امنیت بالا

تعطیلات و کار در کانادا

کانادا به جوانان گروه سنی 18 تا 35 اجازه می دهد برای کار کوتاه مدت در کانادا اقدام کنند. این ویزا دارای پارامترهای تعیین است که مورد توجه قشر خاصی قرار می گیرد. هر ساله افراد زیادی در خصوص کار به این کشور مهاجرت می کنند تا به صورت موقت با ویزای LMIA در کانادا کار کنند. برای کار متقاضی باید پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری از کارفرمای کانادایی داشته باشد. با ارائه نامه کارفرما دیگر احتیاجی به ارائه LMIA نیست. از دیگر راه های ورود به بازار کار این کشور، سیستم Expres Entry می باشد که این سیستم در خصوص زندگی و کار در کانادا به طور دائم می باشد که سیستمی مبتنی بر امتیاز بندی است.

واجدین شرایط کار در تعطیلات در کانادا

زمانی که فردی بخواهد هزینه سفر خود به کانادا را تامین کند، می تواند در این کشور کار کند. در این شرایط افراد همراه قادر خواهند بود تا به کانادا سفر کنند اما آن ها باید به صورت مجزا برای درخواست کار اقدام کنند. شرایط کار در تعطیلات در کشور کانادا به توضیح زیر است:

  • عدم دسترسی به پیشنهاد کاری
  • تمایل به کار برای بیش از یک کارفرما
  • در اختیار داشتن حداقل 2500$ (دلار کانادا) سرمایه اولیه
  • در اختیار داشتن پاسپورت معتبر در طول مدت اقامت در کانادا
  • ارائه تمکن مالی به مبلغ خرید بلیت برگشت به مبدا اولیه
  • شرکت در تست پزشکی در صورت تمایل به اقامت بیش از 6 ماه
  • احتیاج به دریافت اجازه کار آزاد

بیش از یک میلیون شهروند جدید در طول 4 سال در حدود دو سوم رشد جمعیت کانادا از سال 2016 مربوط به مهاجران بوده است. به طور کلی 2 روش اصلی برای جستجوی کار در کانادا وجود دارد. یکی از آن ها دریافت ویزای اقامت دائم و دیگری مهاجرت به کانادا به وسیله مجوز کار و یا همان ورک پرمیت موقت است. هرساله کانادا به چیزی در حدود 250 هزار مهاجر تحت عنوان افراد دارای اقامت دائم، اجازه ورود به این کشور می دهد. الباقی مهاجران که در حدود 180 هزار نفر جمعیت دارند، به عنوان نیروی کار موقت خارجی و 70 هزار به عنوان دانشجو پا به این کشور می گذارند. بیشتر مهاجران اقامت دائم کانادا تحت یکی از عناوین مهاجرت کاری قبول شده اند و در عین حال برخی از آن ها به عنوان اعضای خانواده و در برخی موارد نادر، به وسیله پناهندگی وارد این کشور شده اند.

در مجموع بیش از 60 برنامه مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. برخی از برنامه های خاص مهاجرتی در سطح دولت استانی کانادا هم چون اسکیل ورکر ساسکاچوان ارائه می شوند و مسئولیت و ارزیابی برخی از آن ها به عهده دولت فدرال است. مطابقت با بازار کار و فرهنگ کانادا و اطلاع از جزئیات شرایط کار در کانادا حائر اهمیت است. بنا بر اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت رسمی دولت کانادا، فرایند آماده سازی برای فعالیت در بازار کار کانادا شامل موارد متعددی می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم:

دریافت گواهی و ارزیابی اعتبار شغلی قابل شناسایی در کانادا

در صورتی که شامل یکی از موارد زیر شوید احتیاج به اعتبارسنجی و ارزیابی در کانادا خواهید داشت:

  • مهاجر کانادا تحت عنوان اسکیل ورکر فدرال
  • سفر به کانادا برای کار در یک حرفه و تجارت خاص
  • تحصیل در کانادا

هم چنین هرگونه اعتبار و گواهی های زیر که شما در خارج از کانادا کسب نموده اید، احتیاج به ارزیابی و اعتبارسنجی خواهند داشت:

  • مدارک تحصیلی
  • تجربه کاری
  • گواهی نامه های تخصصی و حرفه ای

ارزیابی و اعتبار سنجی گواهی و مدارک شما در زمینه های زیر به شما یاری خواهد نمود:

  • نمایش صلاحیت و مهارت های شخصی به کارفرما
  • درک و شناخت از انواع مشاغلی که ممکن است برای آن واجدشرایط باشید
  • تطابق مدارک و گواهی های کسب شده توسط شما با استانداردها و قوانین نیروی کار کانادا

شما هم چنین می توانید فرایند ارزیابی، اعتبارسنجی و شناسایی مدارک و گواهی خود را پیش از آمدن به کانادا انجام دهید. گفتنی است که این فرایند زمان بر بوده و شامل هزینه می شود.

انواع مشاغل در کانادا

به طور کلی مشاغل در کانادا به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

  • مشاغل تنظیم شده و نظام مند regulated
  • مشاغل غیر نظام مند non-regulated

عموما مشاغل نظام مند کانادا توسط استان، قلمرو و قوانین فدرالی کنترل شده و توسط سازمان تنظیم مقررات و یا نیروی کارآموزی اداره می شوند. به مشاغل نظام مند کانادا Regulated jobs عناوین دیگری نظیر صنایع، کسب و کارهای حرفه ای و مشاغل دارای کارآموزی نیز نسبت داده می شود و فعالیت هایی نظیر معماری، مهندسی و لوله کشی را شامل می شود.

این مشاغل برای اهداف زیر تنظیم شده اند:

  • حفاظت از سلامت و امنیت جامعه
  • اطمینان از این که افراد شاغل در این عناوین شغلی دارای صلاحیت لازم هستند

در حدود 20درصد از مشاغل در کانادا از نوع طبقه بندی شده و نظام مند regulated هستند. در کانادا تنها برخی از استان ها و قلمروها، برخی از مشاغل را طبقه بندی و تنظیم نموده اند . بر همین اساس مجوز و licence کار در یک استان و قلمرو ممکن است در سایر نقاط این کشور موردقبول واقع نشود.

مهارت های زبان در کار

ممکن است در برخی مواقع مهارت های زبان انگلیسی و فرانسوی که مورد تایید اداره مهاجرت قرار گرفته، برای عنوان شغلی و محیط کاری شما کافی نباشد. به طور کلی اغلب مشاغل تنظیم شده و فنی در این کشور احتیاجمند موارد زیر هستند:

  • به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید
  • دانش کاملی از زبان مرتبط با کار خود داشته باشید
  • عبارات و اصطلاحات استفاده شده در این کشور را درک کنید، برخی از این اصطلاحات ممکن است تنها مختص به کانادا باشند

می توان برای شرکت در کلاس های زبان مناسب خود اقدام نموده و یا برای برخورداری از آموزش زبان و تجربه کاری به دنبال برنامه های bridging باشید.

آزمون و مدارک مورد قبول زبان در کانادا

در مواردی مانند درخواست کار یا ادامه تحصیل در کالج و دانشگاه، احتیاجمند ارتقای مهارت های خود در هر یک از زبان های انگلیسی یا فرانسوی خواهید بود. بر همین اساس مدارک آزمون های آیلتس، CELPIP و تافل برای زبان انگلیسی و مدارک آزمون های TEF و DELF برای زبان فرانسوی مورد قبول سازمان کار و سیستم آموزشی کانادا است. مزایا و خدمات این بخش مختص کارمندان، خانواده، صیادان ماهی و افراد مریض است و شامل موارد زیر است:

  • مزایای متداول
  • مزایای دوران بیماری
  • مزایای زایمان و والدین
  • مزایای دوران مراقبت و مرخصی
  • مزایای خوداشتغالی
  • مزایای مختص شهروندان کانادایی که در خارج زندگی می کنند
  • مزایای مختص ماهیگیران

مزایای بیمه کار کانادا

بیمه کار کانادا از مزایایی برای افرادی برخوردار است که بدون وجود هیچ مسئله ای کار خود را از دست داده اند و با اینکه توانایی انجام کار را دارند، نمی توانند کاری پیدا کنند.

بر همین اساس باید به محض از دست دادن کار خود در کانادا برای مزایای EI درخواست دهید. شما همچنین می توانید در حالی که هنوز سوابق کاری (ROE) خود را دریافت ننموده اید برای مزایای بیمه خود درخواست دهید.

جستجوی کار در کانادا

می توان به وسیله وب سایت هایی که مشاغل مورداحتیاج را ارائه می دهند با کارفرمای خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار نموده و در خصوص شرکت هایی که قصد دارید در آن ها کار کنید، تحقیق نمایید. این مورد برای اطمینان از شرایط استخدام، ایده آل است. منابع در دسترس برای کاریابی در کانادا شامل موارد زیر می گردند:

منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1201

به "آشنایی با کار در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کار در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید