راهنمای سفر به ونیز ایتالیا؛ مامن عاشقان گردشگری

به گزارش واندر هنگر، یکی از عاشقانه ترین و پربازدیدترین شهرهای دنیا ونیز هست؛ شهری خاص به همراه کانالهای آبی، گندولاها و خیابانهای پیچ در پیچ؛ شهری فوق العاده که یادگارهای بسیاری را از تاریخ می توان در تمامی نقاطش تماشا کرد؛ شهری که با وجود هزینه های بالا می تواند بسیار مهیج و سرگرم کننده باشد. توجه داشته باشید اگر کمی مالی برخورد کنید، به راحتی می توانید هزینه های سفر به ونیز ایتالیا را کاهش دهید. در مقاله راهنمای سفر به ونیز ایتالیا قصد داریم تا شما را با این شهر افسانه ای آشنا کنیم. پس، با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به ونیز ایتالیا؛ مامن عاشقان گردشگری

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

فهرست مطالب

اطلاعات ضروریآب و هوابهترین زمان برای رزرو هتلانواع هزینه هاتوصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه هادیدنی های شهری دلفریب

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت این شهر با تهران 2:30- ساعت بوده و مردمش به زبان رسمی ایتالیایی صحبت می نمایند. همچنین، براساس مقاله راهنمای سفر به ونیز ایتالیا باید بدانید که واحد پولش یورو هست.

آب و هوا

ونیز تابستانهای بسیار گرم، بخار آلود و دیوانه نماینده ای دارد اما، بهار و پاییزش کاملا مطلوب و فوق العاده است. همچنین، در طول زمستان هم ممکن هست برف ببارد اما، این برف و سرما چیزی از زیبایی شهر نمی کاهد و همچنان می توان از این شهر بازدید کرد. براساس مقاله راهنمای سفر به ونیز ایتالیا باید بدانید که در تمام طول سال امکان بارش باران وجود دارد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

در فصل تابستان هتلهای ونیز گرانترین قیمتهای خود را نسبت به دیگر فصلها دارند. همچنین، تعداد جهانگردان در این فصل به بیشترین حد خود می رسد. قیمت رزرو هتلها در طول بهار و پاییز مقداری کاهش می یابد اما، همچنان تعداد جهانگردان بالاست. در فصل زمستان با هتلهایی با پایین ترین قیمت روبرو هستیم و با کمی گشت در سطح شهر، می توانید مکانهایی با قیمت نسبتا پایین تری را هم برای اقامت پیدا کنید. حتی با حدود 5 تا 10 کیلومتر فاصله از جزیره اصلی شهر می توانید اتاقی با هرینه پایین تری را بیابید.

بیشتر بخوانیدمعروف ترین هتل های ونیز و عالمی از دیدنی های جذاب

انواع هزینه ها

هزینه هاستل

معمولا در جزایر ونیز هاستلهای ارزانی پیدا نمی شوند اما، به راحتی می توانید با سفر به خارج از شهر، اتاقی را در زمینهای مخصوص کمپ اجاره کنید. در این منطقه می توانید اتاقی اشتراکی را با پرداخت 10 تا 15 یورو به مدت یک شب اجاره کنید. براساس مقاله هزینه های سفر به ونیز ایتالیا باید بدانید که اگر می خواهید که در شهر اقامت داشته باشید، برای اجاره یک اتاق اشتراکی باید مبلغی حدود 30 تا 50 یورو آن هم فقط برای یک شب پرداخت کنید.

هزینه اقامت در هتل

گرانترین هتلهای این شهر در جزیره اصلی قرار دارند و به همین دلیل، هتلهای نسبتا معروفی نیستند. اما، چند کیلومتر دورتر از این منطقه، می توانید اتاق را با هزینه کمتری اجاره کنید. در این قسمت راهنمای سفر به ونیز ایتالیا دسته بندی مشخصی از قیمتها براساس کیفیت و ستاره را می توانید مشاهده کنید: هتلهای 1 ستاره با قیمتی حدود 35 تا 100 یورو، هتلهای 2 ستاره با قیمتی حدود 43 تا 223 یورو، هتلهای 3 ستاره با قیمتی حدود 46 تا 327 یورو، هتلهای 4 ستاره با قیمتی حدود 80 تا 501 یورو و 303 تا 706 یورو بابت هتلهای 5 ستاره.

متوسط قیمت مواد غذایی

در ونیز معمولا غذاها گران هستند و به سختی می توان در این شهر غذاهای ارزان قیمت یافت خصوصا، در مناطقی که جهانگردان زیادی را در خود جای داده اند. اما، می توانید در مناطق مسکونی مقداری از هزینه های غذایی خود را کاهش دهید. همچنین، می توانید با مراجعه به رستورانها در خارج از ساعات همیشگی، از هزینه های سفر به ونیز ایتالیا بکاهید. وعده های صبحانه در هتلهای این شهر معمولا با نان و قهوه سرو می شوند اما، اگر این چنین نبود، می توانید در کافه ها صبحانه را با پرداخت حدود 5 تا 9 یورو میل کنید. همچنین، براساس مقاله هزینه های سفر به ونیز ایتالیا باید بدانید که شما می توانید با پرداخت حدود 7 تا 12 یورو یک ناهار خوشمزه را میل کنید.

با وجود قیمت های بالا باز هم خوردن یک وعده شام محلی در ونیز می تواند تجربه ای فوق العاده باشد. این تجربه خاص حدود 10 تا 18 یورو برایتان رقم می زند اما، اگر می توانید و همچنین علاقه دارید، خودتان آشپز باشید. هزینه متوسط برای مواد غذایی به مدت یک هفته آشپزی با پرداخت حدود 54 و 41 یورو تامین می گردد. قابل ذکر است که محاسبه قیمتها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده و شامل اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر، سینه مرغ، پنیر محلی، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می گردد.

هزینه حمل و نقل

ونیز مترو یا اتوبوسهای معمولی ندارد. سیستم حمل و نقل ونیز آبی بوده و به عهده شرکت ACTV هست. پایه و اساس این نوع سیستم حمل و نقل VAPORETTO بوده که این قایقها نام خود را از زمانیکه قدرت قایقها از موتورهای بخار کسب می شد، به دوش می کشند. برای استفاده از تاکسی آبی از فرودگاه تا اسکله ونیز حدود 40 یورو پول لازم دارید. همچنین، برای تاکسی از فرودگاه تا هر هتلی باید حدود 100 تا 160 یورو پرداخت کنید. اتوبوسهای عمومی از فرودگاه تا اسکله ونیز هم 6 یورو هستند. جابجایی با Vaporetti در سطح شهر فقط با پرداخت 7 یورو امکانپذیر بوده و کارت عبور Vaporetti به صورت 1 روزه، 2 روزه، 3 روزه و 7 روزه موجود هست.

براساس مقاله راهنمای سفر به ونیز ایتالیا باید بدانید که حمل و نقل و جابه جایی در این شهر هم برایتان گران تمام می گردد و همین می تواند دلیلی گردد که شما از سفر به این شهر منصرف شوید. ما یک پیشنهاد فوق العاده داریم؛ در این شهر زیبا پیاده قدم بگردید و از زیبایی هایش نهایت لذت را ببرید یا اگر می خواهید برای چند روز متوالی از سیستم حمل و نقل بهره ببرید، پیشنهاد ما به شما این است که از کارتهای چند روزه بهره ببرید تا هزینه هایتان کاهش یابند.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

در میدان سن مارکو غذا نخورید

یکی از میدانهایی که بیشترین جهانگرد را جذب می نماید، میدان سن مارکو هست و به همین دلیل، منطقه ای بسیار گران است. ما به شما پیشنهاد می کنیم از این منطقه غذا تهیه نکنید، چرا که بسیار هزینه هایتان بالا می فرایند.

قدم بزنید و در زیبایی های این شهر غرق شوید

زیبایی شهر ونیز به حدی بوده که می توانید در خیابانهایش قدم بزنید و لذت ببرید. با قدم زدن در خیابانها می توانید به تماشای بناهای تاریخی، کلیساها، هنرمندان و مهمتر از همه، زندگی معمول مردم مشغول شوید. ونیز شهر بسیار عظیمی نیست پس، با اینکار مقدار قابل توجهی در هزینه های سفر به ونیز ایتالیا صرفه جویی نموده اید.

دیدنی های شهری دلفریب

کاخ Doges

Doge لقب رویس جمهور در دوران گذشته بوده است. با توجه به این قضیه، کاخ ریاست جمهوری نام دیگر این بنای تاریخی هست. نمای شگفت انگیز قصر دوج ها از قوسهای زیبا و سنگهای مرمر سفید و صورتی تشکیل شده است. این کاخ در میدان سن مارکو واقع شده و فضای داخلیش متشکل از آثار هنری بسیار زیبایی بوده که هر بیننده ای را به هیجان می آورند. همچنین، دکوراسیون کاخ شامل مجسمه های سنگ مرمر و نقاشی های رنگ روغنی خیره نماینده هست.

در این مکان تاریخی نکته های زیر حائز اهمیت هستند:

-بعضی از اتاقهای این کاخ بگونه ای شخصی بوده و همگان نمی توانند از آنان بازدید نمایند. برای بازدید از آنها حتما باید در تور اSecret Itineraries ثبت نام نموده باشند.

-بلیط خود را آنلاین تهیه کنید اما، توجه داشته باشید که بلیط شما تنها 30 روز از زمان خرید اعتبار دارد.

یک پیشنهاد ویژه در راستای کاهش هزینه های سفر به ونیز ایتالیا این بوده که یک کارت عبور موزه به قیمت 28.30 یورو برای عظیمسالان و 22.30 یورو برای خردسالان تهیه کنید.

بیشتر بخوانیدآشنایی با کاخ دوج ونیز، شکوهمندترین قصر اروپایی

کافه فلورین (Florian)

در میدان سن مارکو یک کافه فوق العاده وجود دارد که در سال 1720 شروع به کار کرد. این کافه، کافه فلورین نام دارد. هنگام اولین ورودتان به این کافه، به شدت محو زیبایی فضای داخلی و دکوراسیون مجللش به همراه مبلمان عتیقه می شوید. بی شک، دکوراسیون این مکان شما را به یاد گذشته می اندازد. در کافه فلورین به نکات زیر توجه کنید:

-در صورت نواختن موسیقی زنده توسط ارکستر باید در صورت حساب خود 6 یورو اضافه به ازای هر نفر پرداخت کنید.

-بسیار مراقب هزینه های مصرفی خود باشید چون؛ هزینه ها بسیار بالا هستند.

میدان سن مارکو (San Marco)

میدان سن مارکو در شب و روز جوی فوق العاده متفاوت دارد؛ اینگونه که در طول روز میدان پر از جهانگرد و کبوتر بوده اما، در شب بیشتر جهانگردان به گوشه ای از میدان می فرایند، چراغ روشن می نمایند و ارکستری هم در روبروی کافه فلورین می نوازد که حس و حال ناب و به یاد ماندنی را بوجود می آورد. با رفتن به این میدان، دنیایی از بنا و آثار زیبای تاریخی را خواهید دید. همه رستوران و کافه های اطراف میدان بسیار هزینه های بالایی دارند و توصیه می کنیم از آنها استفاده نکنید. همچنین، در این میدان به کبوترها نمی توانید غذا دهید.

تالاب ونیزی

یکی از مکانهای شگفت انگیز و دیدنی در ونیز، تالاب فوق العاده آن است. دسترسی به این مکان آسان بوده و به راحتی با سیستم حمل و نقل عمومی می توان به این جای خارق العاده پا گذاشت. البته، در سفرهای کوتاه توریستی بیشتر مردم بازدید از تالاب و مردابهای این شهر را نادیده می گیرند.

قایقرانی در ونیز

یکی دیگر از تفریحات جالب ونیزی که نباید آن را دست داد، قایقرانی است. هر چند قیمت این کار بسیار زیاد است، اما ارزشش را دارد که از کوچه پس کوچه و کانالهای این شهر گذر کنید و با نگاهی دیگر به تماشای آن بپردازید و حتی، اگر شانس با شما همراه باشد، کرجی بان داستانهای زیبایی را از این شهر برای شما بازگو می نماید. با قایقرانی می توان خاطراتی عاشقانه را در کنار عزیزان خود ساخت. توجه داشته باشید که قیمتها بر اساس زمان محاسبه شده و ربطی به تعداد افراد ندارد.

کلیسای سنت مارکز

یکی تماشایی ترین بناهای ایتالیا، کلیسای سنت مارکز هست. در این کلیسای عظیم از عقب تا جلو و از سقف تا کف، موزاییکهایی با جزئیات بیزاس وجود دارند. این مکان تا حدی زیبا بوده که ممکن است شما را روزی چند بار وادار کند به تماشایش بیایید. این کلیسا در روز یکشنبه به بازدیدنمایندگان خود گروه فوق العاده کر را هدیه می نماید. البته، برای ورود به این مکان باید از لباس مناسب استفاده کرد. همچنین، خوب است بدانید که برای ورود به کلیسا هزینه ای نباید پرداخت اما، برای بازدید از موزه هایش باید 15 یورو بپردازید.

گالری dell accademia

این مکان دیدنی پس از سالها کوشش برای بازسازی نمای زیبا و خیره نماینده اش، امروزه در اختیار بازدید عموم قرار گرفته است. تاسیس این مکان در قرن 17 میلادی به عنوان آموزشگاه هنرهای زیبا بوده و تا 10 سال پیش، بنایش قدیمی و بازسازی نشده بود. در این گالری آثار هنرمندان معروفی چون جیورجیونه، بلینی، تینتورتو و tiziano قرار گرفته اند. توجه داشته باشید از راهنمای های صوتی برای دریافت اطلاعات باید استفاده کرد، زیرا هیچگونه پنل اطلاعاتی در این مکان وجود ندارد.

رستوران paradiso perduto

اگر بدنبال مکانی برای استراحت هستید تا بتوانید خستگی این چند روز گردش را از تن خود بیرون ببرید، این رستوران مکانی مناسب است. این رستوران داخل روستایی به نام fondamenta della misericordia واقع شده و مکانی پر از غذاهای دریایی خوشمزه است. این رستوران با محیط دوست داشتنی و ساده خود و همچنین داشتن قیمتهایی مناسب، خوردن غذا را برای شما لذت بخش خواهد نمود. همچنین، در طول شب موزیک های زیبایی به صورت زنده به اجرا در می آیند. از قلم نیاندازید که از قبل جا رزرو نموده باشید تا از شلوغی در امان بمانید.

کانال عظیم (grand canal)

شهر ونیز پر از کانالهای آبی مختلف است که از جاهای دیدنی برای بازدیدنمایندگان محسوب شده اند. کانال عظیم یکی از کانالهای زیبای این شهر بوده که می توان با استفاده از vaporetti به آنجا سفر کرد. اگر بدنبال راهی برای معاشرت و دیدن مردم محلی هستید، به ایستگاه اتوبوس رفته، با آن به سمت ایستگاه قطار بروید و برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود از vaporetti بهره ببرید.

جشن voga longa

مسابقات پاروزنی در ونیز به صورت سالانه و در 23 ماه می برگزار شده و بسیاری از مردم در آن شرکت می نمایند. این جشن برای اعتراض به سرعت قایق گرفته می گردد و برای داشتن صلاحیت شرکت در مسابقه، باید بیش از 22 کیلومتر را در زمان 3.5 ساعت طی کرد.

کلیسای سنت ماری

یکی از شاهکار های ونیزی، کلیسای باسیلیکا یا سانتا ماریا (santa maria glorioso del frarl) است. با وجود اینکه کلیساهای زیادی در سراسر ایتالیا وجود دارند اما، به عقیده بسیاری، این کلیسا باشکوه ترین است. وقتی به تماشای این مکان شگفت انگیز می پردازید، آثار چوبی فوق العاده و نقاشی فرضی مریم مقدس بر بالای محراب اصلی توجه شما را به خود جلب می نماید. در سمت راست این کلیسا، کنده کاری زیبایی از شمایل سنت جان وجود دارد که متوجه آن خواهید شد. از قلم نیاندازید که برای ورود به این کلیسا مقداری هزینه باید پرداخت کنید.

کاخ rezzonico

کاخ rezzonico در قرن 18 ساخته و توسط مشهورترین هنرمندان این شهر تزئین شده است. این کاخ در قرن نوزدهم محل زندگی یکی از شاعران و نمایشنامه نویسان انگلیسی به نام رابرت براونینگ بودن بوده که در دهه 1930 به موزه ای زیبا تبدیل شد. این کاخ یکی از نماینده های زیبا از بناهای قرن نوزدهم است هرچند، بسیاری از آثار آن بفروش رفته و شما نیز با خرید کارت موزه می توانید از این مکان زیبا بازدید کنید.

بیشتر بخوانیدتاریخچه قصر کارزانیچو، قصری به عظمت تاریخ اروپا

پل rialto

پل ریالتو مکان مناسبی برای خرید سوغاتی، ماسک های سنتی و دست ساخته های شیشه ای جزیره مورانو است، زیرا این مکان قدیمی که بر روی کانال عظیم ساخته شده، به صورت استراتژیک مکانی برای خرید و فروش بازرگانان بوده و از قدیم به این صورت بنا شده است. جهانگردان و محلی ها برای خرید ماهی و سبزیجات این مکان را مناسب دانسته اند. در نزدیک این پل، رستوران muro rialto وجود دارد که غذاهای دریایی گریل شده خوشمزه ای را سرو می نماید.

بیشتر بخوانیدپل ریالتو پلی میان گذشته و حال شهر ونیزدر ادامه بخوانید16 تا از بهترین جاذبه های توریستی شهر ونیزمنبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1037

به "راهنمای سفر به ونیز ایتالیا؛ مامن عاشقان گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ونیز ایتالیا؛ مامن عاشقان گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید