کدام کشورها برای تحصیل در سال 2020 مناسب هستند؟

به گزارش واندر هنگر، مهاجرت تحصیلی یکی از مهم ترین انواع مهاجرت محسوب می شود که در بین دانش آموزان و دانشجویان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کدام کشورها برای تحصیل در سال 2020 مناسب هستند؟

امروزه مسئله مهاجرت به یک امر مهم در زندگی مردم خصوصا مردم کشورهای دنیا سومی تبدیل شده است. راه های زیادی برای مهاجرت وجود دارند، اما مهاجرت تحصیلی یکی از مهم ترین انواع مهاجرت در نوجوانان و جوانان است که برای تحصیل به کشور دیگری نقل مکان می کنند.

مهاجرت تحصیلی

سالیان سال است که افراد در سنین مختلف وطن خود را به قصد کسب علم و دانش ترک کرده و به منطقه دیگری کوچ می کنند. این نوع از جابه جایی در بین جویندگان علم و دانش مهاجرت تحصیلی نام دارند. امروزه مقاصد زیادی برای مهاجرت تحصیلی در دنیا وجود دارد. اولین و برترین دانشگاه های دنیا در آمریکا واقع شده اند و این کشور بزرگترین جامعه دانشجویان بین المللی در دنیا را به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و چین مهم ترین کشورهای پذیرنده دانشجویان بین المللی در دنیا هستند. این کشورها به دلیل داشتن دانشگاه های بزرگ و جامعه ای مهاجر پذیر در بین دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردارند. به دلیل مسائل سیاسی امکان مهاجرت به آمریکا و تحصیل در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان ایرانی به راحتی مقدور نیست. اما دانشجویان ایرانی می توانند به راحتی به کشورهایی چون کانادا و استرالیا مهاجرت تحصیلی داشته باشند و در این کشورها مشغول به تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی شوند. کانادا و استرالیا (خصوصا کانادا) محبوب ترین کشورهای مقصد مهاجرت تحصیلی در بین دانشجویان ایرانی هستند. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا و استرالیا خواهیم پرداخت.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت تحصیلی هستید، می توانید به پیج اختصاصی مهاجرت تحصیلی مراجعه فرمائید.

تحصیل در کانادا

کشور کانادا با بیش از 96 دانشگاه و 24 کالج مطرح بین المللی سالانه بیش از 300 هزار دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند. دانشگاه های بزرگی مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه ونکوور در این کشور واقع شده اند. از دیگر دلایل اهمیت کانادا از دید دانشجویان آن است که تحصیل در کانادا به دو زبان محبوب انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است. هزینه تحصیل در کانادا نیز نسبت به کشورهایی چون انگلستان و آمریکا معقول تر است. همچنین دانشجویان در کانادا حین تحصیل می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار دانشجویی شوند. شرایط مهاجرت به کانادا آسان است! برای تحصیل در این کالج ها یا دانشگاه های کانادا کافی است مدارک مورد نیاز اعم از مدارک شناسایی مثل پاسپورت، مدرک دیپلم یا بالاتر، انگیزه نامه و ... را جمع آوری کنید.

متقاضیان تحصیل در کانادا از سن 18 سالگی می توانند برای تحصیل در کالج ها یا دانشگاه های کانادا اقدام کنند. تحصیل در کالج های کانادا محبوبیت بیشتر نسبت به تحصیل در دانشگاه های این کشور دارد. اغلب رشته های فنی و حرفه ای در کالج های کانادا ارائه می شوند. بازیگری و تئاتر، موسیقی، آرایشگری، طراحی انیمیشن و... از جمله رشته های پرطرفدار کالج های کانادا هستند. هدف کالج های کانادا مهارت آموزی و ورود هرچه سریع تر دانشجویان به بازار کار است. ورود به کالج های کانادا راحت تر از ورود به دانشگاه های کانادا است که شاید یکی از علل محبوبیت کالج های کانادا نیز همین امر باشد. از مهم ترین مزایای تحصیل در کالج های کانادا می توان به تحصیل با حداقل دانش زبان انگلیسی اشاره کرد. هرچند تحصیل در کالج های کانادا بسیار مجذوب کننده است، اما نمی توان از آموزش قوی دانشگاه های کانادا چشم پوشی کرد. دانشگاه های کانادا آموزهایی جامع در قالب کلاس، کارگاه ها و آزمایشگاه ها به دانشجویان خود ارائه می دهند. تجهیزات آموزشی به روز، اساتید برتر بین المللی و مفاد درسی مفید و جامع از جمله ویژگی های دانشگاه های کانادا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانید به صفحه اختصاصی تحصیل در کانادا مراجعه کنند.

تحصیل در استرالیا

استرالیا به عنوان یک کشور امن، با ثبات و بکر در کل دنیا شناخته شده است. سالانه بیش از 330 هزار دانشجوی بین المللی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. شش دانشگاه بزرگ استرالیا امسال در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.

تحصیل در استرالیا مزایای بسیار زیاد دارد. برای مثال این کشور بزرگترین اکوسیستم دنیا را داراست که مشابه آن در هیچ نقطه از دنیا وجود ندارد. بنابراین استرالیا برای تحقیق و پژوهش برای کشف رازهای کره زمین مکانی بسیار ایده آل است. دولت استرالیا از طرح های پژوهشی و علمی حمایت زیادی می کند؛ در نتیجه، بسیاری از محققان و کاشفان از سراسر دنیا در استرالیا تجمع کرده اند. زبان رسمی این کشور زبان محبوب انگلیسی است و نیازی به آموزش زبان های دیگر برای تحصیل در استرالیا وجود ندارد. انگلیسی زبان بودن استرالیا این کشور را در برابر آلمان نزد دانشجویان محبوب تر کرده است. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در استرالیا بسیار پرطرفدار هستند، چراکه بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان در این مقاطع در نظر گرفته شده است.

موارد فوق الذکر تعداد کمی از علل محبوبیت استرالیا در بین دانشجویان بین المللی است. متقاضیان تحصیل در استرالیا می توانند با مدارکی مانند پاسپورت، مدارک و سوابق تحصیلی به همراه ترجمه های آن و تمکن مالی برای اخذ پذیرش دانشگاه های استرالیا از طریق موسسات مهاجرتی معتبر اقدام کنند. برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به استرالیا می توانید به صفحه اختصاصی تحصیل در استرالیا مراجعه کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1982

به "کدام کشورها برای تحصیل در سال 2020 مناسب هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها برای تحصیل در سال 2020 مناسب هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید