آشنایی با برترین شهرهای دنیا برای دوچرخه سواری

به گزارش واندر هنگر، اگر این یک مقاله علمی در ارتباط با استفاده از دوچرخه بود، بیشتر کشور های این لیست باید از کشور هایی مانند هلند و دانمارک می بود. کشور هایی با زمین مسطح، هوای معتدل و پرجمعیت که برترین شریط را برای گذران زندگی با دوچرخه دارند، اما موضوع کشور های هوادار دوچرخه، بحث دیگری است. این کشورها بر اساس دوچرخه دوستی و تعهد به فرهنگ دوچرخه سواری انتخاب شده اند. هر کجای جهان می توانید دوچرخه سوار شوید، اما در این شهرها، سبک زندگی مردم دوچرخه سواری است.

آشنایی با برترین شهرهای دنیا برای دوچرخه سواری

دیویس، کالیفرنیا

از سال 1964، دیویس را معمولا مرکز دوچرخه سواری امریکا می نامند و امروز مدعی است که 19/1 درصد مردمش با دوچرخه به سر کارهایشان می فرایند. آماری که هیچ شهر دیگری در ایالات متحده توان رقابت با آن را ندارد. دیویس یکی از اولین شهرهای امریکا بود که به خطوط دوچرخه سواری مجهز شد و به خاطر فضای دانشجویی، جغرافیای مسطح و تابش آفتاب همیشگی اش این فرهنگ دوچرخه سواری مدام در حال پیشرفت است. دیویس مرکز اصلی دوچرخه ایالات متحده است و سمبل اش هم یک دوچرخه کرایه ای است، یعنی ممکن است بیش از این به دوچرخه سواری علاقمند بود؟

بوگوتا، کلمبیا

بوگوتا منشا جنبش سیکلوویا است. در نتیجه هر روز از 7 صبح تا 2 بعدازظهر خیابان های اصلی شهر از ماشین های خالی شده و راه برای دوچرخه ها و پیاده ها باز می گردد. سیکلوویا در بسیاری از شهرهای جهان به تقلید از بوگوتا رخ داده است (حتی در لس آنجلس). این شهر برای کسانی که هر روز از دوچرخه استفاده می نمایند، راستای شبکه ای هم راه انداخته است که سیکلوروتاس نام دارد که با طول 376 کیلومتر، یکی از وسیع ترین شبکه ها در تمام جهانست.

آمستردام، هلند

در سال 2013 حدود 1200000 دوچرخه در آمستردام وجود داشت، یعنی تعداد دوچرخه ها از آدم ها بیشتر بود. دوچرخه سواری در آمستردام با توجه به مساحت کم آن، در تمام شهر گسترده شده است. 400 کیلومتر راستا دوچرخه، زمین مسطح و هزینه غیرمنطقی استفاده از ماشین اهمیت دوچرخه را دوچندان می نماید.

پکن، چین

از سال 1973 به بعد فرهنگ دوچرخه سواری در پکن با افت روبرو بوده است. در زمان این عکس، دوچرخه سواری رتبه اول را بین وسایل نقلیه در بین چینی ها داشت، اما حالا با رشد طبقه میانه، دیگر حسابی از مد افتاده است. اما به نظر می رسد این روزها به خاطر خطر جدی آلودگی که این شهر را تهدید می نماید، دولت چین بر آن شده تا شهفرایندان پکن را دوباره به دوچرخه سواری کردن وادارد. پکن از جهت راستا های مناسب برای استفاده از دوچرخه حرف ندارد، اما از آنجایی که ماشین سواران روزبه روز افزایش می یابند، قبل از راندن دوچرخه، کلاه ایمنی را نباید فراموش کنید.

کوپنهاگ، دانمارک

کوپنهاگ می تواند ادعا کند 36 درصد مردمش هر روز برای رفتن به سر کار، مدرسه یا دانشگاه از دوچرخه استفاده می نمایند و بعلاوه مجموعا 75درصد کوپنهاگی ها در طول سال بالاخره دوچرخه سوار می شوند. این شهر صد ها کیلومتر راستا مختص دوچرخه ها دارد که نه تنها ماشین ها که عابرین پیاده هم در آن تردد نمی نمایند. از آن گذشته این خطوط سیستم کنترل مربوط به خود را دارند که برای سرعت گرفتن، به دوچرخه سواران چند ثانیه ای فرصت می دهد.

توکیو، ژاپن

معمولا در ژاپن، شهر کیوتو را به شهر دوچرخه می شناسند، اما باید بگوییم که توکیو، بیشتر دوست دار دوچرخه است. این شهر بزرگ ترین پارکینگ زیرزمینی تمام اتوماتیک دوچرخه را برای این جمعیت بزرگ دوچرخه سواران ژاپنی دارد.

پورتلند، اورگان

اگر شهرهای کوچکی مثل دیویس را حساب نکنیم، پورتلند را با مردم عجیب و غریب و مهربانش می توان مرکز دوچرخه سواری ایالات متحده دانست. با این فرهنگ دوچرخه سواری پورتلند در سریال کمدی پورتلندیا مدام شوخی می نمایند. اما وقتی 6 درصد از مردم، دوچرخه را اولویت اولشان در استفاده از وسایل نقلیه می دانند، دیگر خنده دار نیست که پورتلند انرژی زیادی را صرف فضا برای دوچرخه سواری و امنیت آن می نماید. به هر حال، اگر گذرتان به پورتلند افتاد، بارانی یادتان نرود.

برلین، آلمان

برلین برای خاطر سیستم خطوط دوچرخه سواری بسیار پیشرفته اش معروف است، در حالی که روزانه حدود 500000 دوچرخه سوار در طول 620 کیلومتر راستا مختص عبور دوچرخه، 13درصد کل ترافیک را در سال 2009 به خود اختصاص می دادند. برلین به ازای هر 1000 شهفرایند، 710 دوچرخه دارد.

آیندهوون، هلند

بیشتر شهرهای هلند، شهرهای دوست دار دوچرخه ای محسوب می شوند، اما آیندهوون با رو گذر معلق دوار و تازه ساز هاونرینگ که مخصوص دوچرخه سواری است، تعهد بی نظیرش را به سیستم راستا های مختص دوچرخه سواری ثابت نموده است.

سویل، اسپانیا

در چند سال اخیر، سویل با سرعت هرچه تمام تر زیر ساخت های مربوط به راستاهای دوچرخه سواری اش را افزایش داده و به طرز تکان دهنده ای مقدار استفاده شهفرایندانش از دوچرخه، بیشتر و بیشتر شده است. بنا بر گزارش روزنامه گاردین، تعداد سفرهای دوچرخه ای تنها در مدت چند سال، 11 برابر افزایش یافته است و به خاطر همین موفقیت، مسئولان به تازگی آغاز به توسعه این طرح به سایر شهرهای اطراف نموده اند. عکسی که می بینید، تصویر پل پونته دل آلامیلو است که به وسیله سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است.

پرت، استرالیا

پرت به خاطر هوای خنک و مطبوعش و راستاهای مناسب دوچرخه سواری خود توانسته از سال 1998 تا سال 2009، استفاده از دوچرخه را 450درصد افزایش دهد. این شهر تنها منطقه جنوب خط استوا است که در فهرست ما قرا می گیرد.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1922

به "آشنایی با برترین شهرهای دنیا برای دوچرخه سواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین شهرهای دنیا برای دوچرخه سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید