نمایش قدرت طبیعت در ساختمان های متروک دنیا

به گزارش واندر هنگر، انسان ها این توانایی را دارند که با یاری علم و دانش و با بهره گیری از ماشین آلات مختلف ساختمان های بزرگ، خطوط راه آهن، اتومبیل، کاخ ها و بناهای خارق العاده ای خلق نمایند. اما گاهی بنا به دلایلی مثل جنگ، بیماری، قحطی، شرایط بد آب و هوا و… مجبور می شویم برخی از این ساختمان ها و مناطق را ترک نموده و برویم. وقتی که ساختمان یا وسیله ای به حالت متروک در می آید، طبیعت قدرت خود را به ما نشان می دهد و در آن تغییراتی ایجاد می نماید. در این جا چندین نمونه از ساختمان هایی که در گذشته به دست انسان ها ساخته و سپس متروک شده اند و طبیعت دوباره به آن ها بازگشته است را به شما معرفی می کنیم.

نمایش قدرت طبیعت در ساختمان های متروک دنیا

آسیاب قدیمی سورنتو، ایتالیا

آسیاب قدیمی سورنتو که حدود قرن دهم ساخته شده بود در سال 1866 به دلیل ساخت میدان تاسو از دریا جدا شد. با افزایش رطوبت در این منطقه آسیاب غیرقابل استفاده شد و برای همواره متروک شد.

اقامت گاه Kolmanskop ، نامیبیا

با توجه به گزارش روزنامه Daily Mail این اقامتگاه که در سال 1900 در جنوب کشور نامیبیا به عنوان استراحتگاه برای کاشفان الماس ساخته شده بود حدود پنجاه سال بعد کاملا متروکه شد.

آخرین خانه، جزیره هلند

جزیره هلند منطقه ای در خلیح چیساپیک در ایالات متحده بوده که نام آن برگرفته از نام سرهنگ دنیل هلند است. سرهنگی که در سال 1600 برای حل وفصل و برطرف اختلافات به این منطقه آمده بود. تمام خانه های این جزیره به دلیل نداشتن شالوده مناسب و در اثر فرسایش به داخل آب سقوط کردند واین منطقه خالی از سکنه و متروک شد. این خانه آخرین بازمانده از آن جزیره بود که آن هم در سال 2010 به داخل خلیج سقوط کرد.

قلعه های دریایی مائونسل، انگلستان

این قلعه ها در زمان جنگ جهانی دوم در خلیج هرنه، انگلستان توسط دولت انگلیس و برای محافظت از این کشور در برابر نیروی دریایی آلمان ساخته شده بودند. پس از انتها جنگ جهانی این قلعه ها بدون استفاده مانده و برای همواره متروکه شدند.

تونل عشق، اوکراین

تصویری که می بینید متعلق است به خط آهن منسوخ شهر کلون در کشور اوکراین که در بین اهالی محل به تونل عشق معروف شده است.

اوکونوشیما یا جزیره خرگوش، ژاپن

اوکونوشیما در دریای درون مرزی شهر تاکیهارا در هیروشیما واقع است. این منطقه که از توکیو فاصله زیادی دارد، در زمان جنگ جهانی دوم نقش کلیدی داشته است. در جزیزه اوکونوشیما که به جزیره خرگوش معروف شده یک کارخانه فراوری گازهای سمی وجود داشته و در زمان جنگ جهانی دوم برای آزمایش تاثیر گازهای سمی بر روی موجودات زنده، تعدادی خرگوش به آن جا برده شد. امروزه این جزیره با داشتن تعداد بسیار زیادی خرگوش به یک جاذبه گردشگری در کشور ژاپن تبدیل شده است.

جنگل شناور، استرالیا

کشتی SS Ayrfield که یک کشتی حمل زغال سنگ بوده در سال 1911در انگلستان ساخته شد و در سال 1972در خلیج هوم بوش در استرالیا به گل نشست. بدنه زنگ زده این کشتی با چندین گونه گیاهی پوشیده شده و آن را به یک جاذبه گردشگری بی نظیر در خلیج هوم بوش تبدیل نموده است.

چرخ و فلک پریپیات، اوکراین

در پی فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال 1986شهر پریپیات که محل سکونت بسیاری از کارکنان نیروگاه هسته ای چرنوبیل بود کاملا تخلیه شد. این منطقه که به شهر ارواح پریپیات مشهور شده به دلیل وجود خطرات زیاد همچنان متروک باقی مانده است.

لانه جاسوسی آمریکا، برلین

ایستگاه شنود و لانه جاسوسی وابسته به ایالت متحده آمریکا در برلین که به شکل یک توپ گلف ساخته شده بر فراز یک تپه مصنوعی به نام شیطان کوه قرار گرفته است. این ساختمان تا اوایل دهه 90 فعال بود اما در سال 1992 و سه سال بعد از فروریختن دیوار برلین متروک گشت و امروزه به محلی برای هنرنمایی گرافیست ها و جذب گردشگران خارجی تبدیل شده است.

کلبه ماهی گیری، آلمان

این کلبه ماهی گیری در دریاچه پارک ملی Berchtesgaden در جنوب آلمان قرار گرفته است. این منطقه مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد و به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده اما درباره اسرار این کلبه قدیمی اطلاعی در دست نیست.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1625

به "نمایش قدرت طبیعت در ساختمان های متروک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش قدرت طبیعت در ساختمان های متروک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید