زیباترین فرودگاه های دنیا

به گزارش واندر هنگر، فرودگاه ها بخشی اساسی و جدایی ناپذیر از هر سفری هستند و در بیشتر موارد نیز مسافران و گردشگران امیدوارند تا کمترین اندازه زمان را در فرودگاه ها سپری نمایند. بعضی از فرودگاه ها به لحاظ معماری، طراحی منحصربه فرد یا امکانات و تسهیلات خارق العاده همچون پیست یخی، سرسره های آبی، آبشار و جنگل توانستند تا خود را در سرتاسر دنیا متمایز نمایند و خودشان را همچون یک جاذبه دیدنی به نمایش بگذارند. در ادامه با ما همراه باشید تا زیباترین فرودگاه های دنیا را به شما معرفی نماییم.

زیباترین فرودگاه های دنیا

فرودگاه بین المللی داکسینگ، پکن، چین

فرودگاه بین المللی داکسینگ در سال 2019 افتتاح شد. این فرودگاه توانسته تا جوایز بخش معماری و طراحی بخش فرودگاه های زیبا را از آن خود کند. این فرودگاه دارای طراحی غیرمعمولی است که به نام ستاره دریایی غول پیکر نیز معروفیت یافته است. این فرودگاه به وسیله شرکت مشهور زاها حدید طراحی شده و یکی از بزرگترین پایانه های دنیا به شمار می رود و مساحتی نزدیک به هفت هزار متر مربع را پوشش می دهد که معادل نود و هشت زمین فوتبال است.

این فرودگاه قرار است تا به شلوغ ترین فرودگاه دنیا تبدیل گردد و از همین رو، انتظار می رود تا سال 2040 بیش از صد میلیون مسافر را پذیرا باشد. این فرودگاه دارای فهرستی بی نظیر از امکانات و تکنولوژی های نو است. این فرودگاه فوق مدرن دارای نمایشگرهای هنری تعاملی در راهروها، محل استقرار تعاملی و پنج محوطه سنتی چینی است که از باغ های سنتی چینی با نیمکت های چوبی الهام گرفته است.

فرودگاه بین المللی ساموی ، که ساموی، تایلند

این فرودگاه خصوصی در استان که ساموی، در سال 1989 افتتاح شد. گرچه این فرودگاه کوچک است اما زیبایی دلپذیری دارد. این فرودگاه به نحوی طراحی شده تا با محیط و طبیعت زیبا و دیدنیی اطراف خود همخوانی داشته باشد و از سبک معماری پلنزی بهره گرفته است. بیشتر بخش های فرودگاه در فضای باز قرار گرفته است و علاوه بر چندین باغ زیبا و مجذوب کننده، محوطه ای برای بازی بچه ها نیز وجود دارد.

در داخل فرودگاه بین المللی ساموی، طراحی و دکوراسیون سنتی فراوان وجود دارد و در کنار آن، موارد مدرنی همانند آکواریوم در داخل سرویس های بهداشتی به چشم می خورد. علاوه بر این، ماساژهای تایلندی همواره در این فرودگاه وجود دارد. محوطه فضای بازی نیز برای غذاخوردن و خریدن کردن است.

فرودگاه بین المللی فرسنو یوسیمیتی، کالیفرنیا، آمریکا

بعضی از فرودگاه ها از دیوارهای خود آثار هنری آویزان می کنند و بعضی دیگر نیز باغ و آبشار به نمایش می گذارند. این فرودگاه، در سالن انتظار اصلی خود، یک کپی حقیقی از جنگل سکویایی دارد. این فرودگاه به منزله گذرگاهی برای مسافران و گردشگرانی است که قصد دیدن پارک های ملی کینگز کنیون و سکویا و بعلاوه پارک ملی یوسیمیتی را دارند. در این فرودگاه، نمایش ها و مراسم های سرگرم کننده به وسیله هنرمندان محلی اجرا می گردد تا مسافران سرگرم شوند.

فرودگاه آدولف سوارز مادرید-باراخاس، مادرید، اسپانیا

پس از هفتاد و پنج سال از زمانی که فرودگاه اصلی مادرید-باراخاس ساخته شده بود، معماران ریچارد راجرز و آنتونیو لاملا تصمیم گرفتند تا حس آرامشی به طراحی ساختمان نو پایانه چهار اضافه کنند. این ساختمان دارای طراحی داخلی با چوب های بامبو در کنار نورهای طبیعی فراوان است و حس آرامش و لذت بخشی را برای مسافران فراهم می آورد.

فرودگاه بین المللی باکو حیدر علیوف، باکو، آذربایجان

محیط فرودگاه بین المللی حیدر علیوف دارای طراحی مدرن و آینده نگرانه است که فضای مجذوب کننده و دلنشینی را برای مسافران فراهم می آورد. این فرودگاه در نزدیکی مرکز کشور آذربایجان، یعنی شهر باکو واقع شده است. این فرودگاه به وسیله شرکت ترکیه ای استودیو اوتوبان در سال 2015 طراحی شده است. در طی روز، نور طبیعی خورشید به راحتی وارد ساختمان می گردد و در بخش هایی از آن نیز درخت هایی قرار گرفته است. در فرودگاه بین المللی حیدر علیوف، بخش های چوبی و پیله شکل ساخته شده که یکی از طراحی های برجسته این فرودگاه به شمار می رود.

فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهایر، ایلینویز، آمریکا

راهروهای رنگین، نئونی و زیبای فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهایر بسیار مجذوب کننده و چشم نواز هستند و ارزش وقت گذاشتن برای دیدن کردن را دارد. این مکان به راحتی حس آرامش را به شما منتقل می نماید و با این حال، شما می توانید در اتاق یوگای فرودگاه، آرامش بیشتری کسب نمایید.

فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهایر شامل یک باغ هوای سبز نیز هست که در آن، گیاهان بدون خاک پرورش می یابند و کربن دی اکسید را از هوا تصفیه می کنند. در این باغ ها، گیاهان خوارکی نیز پرورش داده می گردد که در رستوران های فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

فرودگاه بین المللی خوزه خواکین د اولمدو، گوایاکیول، اکوادور

این فرودگاه بین المللی به افتخار شاعر و رییس جمهور سابق اکوادور نامگذاری شده است. این فرودگاه پر از زیباترین و مجذوب کننده ترین گیاهان و درختان در سرتاسر کشور اکوادور است. این فرودگاه با این همه گیاه و درخت، زیبایی منحصربه فرد و خیره کننده ای را برای مسافران و گردشگران فراهم می آورد. فرودگاه خوزه خواکین د اولمدو، باغ های زیبا و آرامی دارد که دارای حوضچه های زیبا و پر از ماهی است که حس آرامش بخشی را برای مسافران قبل از پروازشان فراهم می نماید.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور، کوالالامپور، مالزی

فرودگاه بین المللی کوالالامپور، ترکیبی از آرامش، سکوت و طبیعت را به ارمغان آورده است که هر مسافری را در بهت فرو می برد. در درون فرودگاه بین المللی کوالالامپور، یک جنگل کامل با پرنده های آوازخوان، درخت های واقعی و یک آبشار مصنوعی قرار گرفته است. ورود به داخل این محوطه و قدم زدن در آن کاملا رایگان است و حس آرامش بخش و دلنشینی برای شما فراهم خواهد نمود.

فرودگاه بین المللی ونکوور، ونکوور، کانادا

فرودگاه بین المللی ونکوور دارای دو آکواریوم بزرگ و زیبا است. آکواریوم بزرگتر، مخزنی با ظرفیت صد و چهارده هزار لیتر دارد و شامل چندین گونه جانوری از سواحل بریتیش کلمبیا است که شامل مارماهی و توتیای دریایی است. فرودگاه بین المللی ونکوور برای نمایش گذاشتن هنرهایی از انسان های بومی کانادا برجسته و متمایز است. در این فرودگاه، موزه و نمایشگاه هایی وجود دارد که نمایانگر منظره ها و فرهنگ کشور کانادا می باشد و آغاز خوبی برای گردشگرانی است که وارد این کشور می شوند.

فرودگاه مراکش-منارا، مراکش

فرودگاه منارا در کشور مراکش قرار گرفته است و ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است. فرودگاه منارا به خوبی بازتاب کننده پیشرفت کشور مراکش به عنوان یک مقصد گردشگری مجذوب کننده در سرتاسر دنیا است. کشور مراکش توانسته تا خودش را به عنوان یک کشور گردشگری زیبا در سرتاسر دنیا برجسته کند. سقف فرودگاه به صورت منحنی و بتنی است و پنجره های مثلثی بزرگ با طراحی های عربی، از لحاظ بصری بسیار مجذوب کننده هستند. این پنجره ها به نحوی طراحی شدند تا نور طبیعی خورشید را وارد فرودگاه کند و الکتریسته فراوری نماید.

فرودگاه بین المللی چانگی، سنگاپور

فرودگاه بین المللی چانگی یکی از زیباترین فرودگاه های دنیا است و خودش را می توان به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر گرفت. این فرودگاه دارای یک باغ پروانه است که بیش از هزار پروانه در آن زندگی می کنند. علاوه بر این، دارای یک باغ آفتاب گردان و یک باغ کاکتوس با بیش از صد گونه کاکتوس و ساکولنت است. طبیعت زیبا در رستوران و محوطه غذاخوری فرودگاه بین المللی چانگی نیز در جریان است و این فرودگاه، محل بلندترین آبشار درون ساختمانی دنیا است. فرودگاه بین المللی چانگی دارای استخرهای زیبا و سالن های سینما است که مسافران می توانند در آن، اوقات فراغت خود را سپری کنند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2100

به "زیباترین فرودگاه های دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین فرودگاه های دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین فرودگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید