تفریحاتی در بانکوک که نیازی به پرداخت پول ندارند!

به گزارش واندر هنگر، کاهش هزینه های سفر این روزها یکی از دغدغه های اصلی مسافران است.

تفریحاتی در بانکوک که نیازی به پرداخت پول ندارند!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

شهرهای بزرگ کشور تایلند هر سال میزبان بیشتر از 40 میلیون گردشگر هستند و درآمد بسیاری از مردم به همین توریست ها وابسته است، به همین خاطر هم بسیاری از سرگرمی ها پولی شده و می خواهند از هرچیزی درآمدزایی نمایند اما جای نگرانی نیست. هنوز هم بسیاری از تفریحات کشور احتیاجی به پرداخت پول ندارند. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا 12 مورد از سرگرمی های رایگان بانکوک را به شما معرفی کنیم. با انتخاب آن ها می توانید هزینه های سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و یا پولتان را برای بخش های دیگر سفر مثل خرید خرج کنید.

گشت و گذار در فضاهای سبز شهر بانکوک

خوشبختانه بیش از ده پارک بسیار بزرگ و دیدنی در اطراف شهر وجود دارد. از پارک معروف لامفینی و بزمجه هایش بگیر تا پارک بنجاکیتی (Benjakiti Park) که یکی از بهترین چشم اندازهای سراسر شهر را دارد. اگر به مناظر طبیعی علاقه داشته باشید می توانید ساعت ها مشغول پیاده روی در میان مسیرهای سرسبز پارک ها سپری کنید. مشهورترین پارک های شهر عبارتند از: Sanam Luang، Benjakiti Park، Benjasiri Park و Queen Sirikit Park.

قدم زدن در خیابان خائو سان

خیابان خائو سان همین طوری هم بسیار ارزان است و غذا خوردن و خرید در آن احتیاج به پرداخت هزینه زیادی ندارد (برای آشنایی بیشتر با ویژگی های آن مطلب خائو سان، معروفترین خیابان بانکوک را بخوانید) مثلا با حدود 150 بات می توانید یک لیوان بزرگ نوشیدنی بخرید. این خیابان آن قدر سر زنده و پر شور و هیجان است که برای لذت بردن از گردش در آن احتیاجی به همین خرج ها هم ندارید.

تماشای جمعیت کنجکاو و گوش دادن به موسیقی های خیابانی یکی از سرگرمی های رایگان بانکوک به حساب می آید. از عابرانی که برای اولین بار خوردن عقرب! را امتحان می نمایند تا پیرمردانی که فارغ از جهان و مشکلاتش مشغول رقصیدن هستند. می توانید یک عصر کامل بدون این که متوجه گذر زمان شوید را همین جا سپری کنید.

جزیره مصنوعی کو کرت

Ko Kret، یک جزیره مصنوعی درست در خارج از شهر بانکوک است، که همه لوازم تفریحی و سرگرمی رایگان یا ارزان قیمت را دارد. از یک بازار آخر هفته شلوغ و پلوغ پر از کالاهای عجیب بگیر تا ظرف های سفالی محلی، این جزیره مطمئناً ارزش دیدن دارد.

عکاسی با ساختمان وزارت دفاع

به احتمال زیاد بازدید از وزارت دفاع در برنامه سفر گردشگرانی که به پایتخت سرزمین لبخندها سفر می نمایند قرار ندارد اما اگر آن حوالی رفتید پیشنهاد می کنیم کمی راهتان را به آن سمت کج کنید. گفته می شود، معماری قدیمی چشمگیری دارد و بازدید نمایندگان قطعاً می توانند با آن یکی دو عکس یادگاری بگیرند.

رفتن به بازار گل

بازار گل بانکوک یا به قول محلی ها (Pak Khlong Talad) محلی رنگارنگ و روشن است و کم تر گردشگری تا به حال جایی چیزی شبیه به آن را دیده است. گل های بسیار که در یک جا جمع شده اند و انگار وارد باغی پر از گل های زیبا شده اید. خود تایلندی ها هم برای خرید گل، سبد گل انواع رز و ارکیده ارزان به همین بازار می آیند. این جا یکی از تفریحات فوق العاده بانکوک است که احتیاجی به پرداخت پول ندارد.

بازار آخرهفته چاتوچاک

البته بعید است به بازار چاتوچاک بروید و آن جا خرید نکنید. به هر حال بازدید از این بازار شلوغ و پلوغ کاملا رایگان است. بیش از 8 هزار فروشنده به بازا می آیند حدود 200 هزار نفر هم در روز از آن دیدن می نمایند. یادتان باشد که هنگام خرید کردن باید حسابی با فروشنده چانه بزنید. اگر چه چاتوچاک مختص روزهای شنبه و یکشنبه است اما اگر این روزها در بانکوک نبودید جای نگرانی نیست. روزهای آدینه بعد از ظهر نیز غرفه دارن می آیند.

در روز سشنبه و چهارشنبه هم از ساعت 7 صبح تا 18 عصر همین جا بازار گل و گیاه برپا می شود که تماشای همه آن ها سرگرم نماینده است. ضمناً پیشنهاد ما این است که صبح اول وقت در بازار باشید تا هم گرما کم تر اذیتتان کن، هم همه جا خلوت تر باشد و هم زمان کافی برای بازدید از آن را داشته باشید.

این جا یکی از بزرگ ترین بازارهای آسیا است، مهم نیست بخواهید تنها در بازار گردش کنید یا همه پولتان را این جا خرج کنید همان طور که گفتیم بازدید از آن رایگان است. نکته مهم گردش در بازار آن است که حتما مراقب کیف پول خود باشید.

شرکت در کنسرت های رایگان پارک لامفینی

در بخش گشت و گذار در فضاهای سبز شهر بانکوک به پارک لامفینی و بزمجه هایش اشاره کردیم اما بزمجه ها و طبیعت تنها ویژگی آن نیستند. تقریبا هر هفته روز یکشنبه داخل پارک کنسرت رایگان برگزار می شود. زمان برگزاری آن ساعت 17:30 بوده ونوازندگانش ارکستر سمفونی بانکوک هستند.

تماشای کشتی موای تای

موای تای یا همان مشت زنی تایلند یکی از ورزش های قدیمی جنوب شرقی آسیا و مختص کشورهای تایلند، میانمار، کامبوج و مالزی است. قدمت آن به بیش از 2000 سال پیش باز می شود و علاوه بر مقررات تکنیکی بعضی قوانین اخلاقی مانند ادب، میهن دوستی، صداقت، احترام، خوش قولی و … هم دارد (چیزی شبیه به پهلوانان کشور خودمان).

بسیاری از مسافران دوست دارند یکی دو مبارزه را در طول سفر خود تماشا نمایند. بلیط تماشای این مسابقات معمولا گران است و گردشگران قید تماشایش را می زنند. اگر شما علاقه مند به ورزش های رزمی هستید جای نگرانی نیست، باشگاه MBK Fight Night چهارشنبه هر هفته بین ساعت 6 تا 8:30 بازدید نمایندگان را رایگان می پذیرد و می توانید مجانی مبارزات موای تای را تماشا کنید.

پیاده روی در محله چینی ها

گشت و گذار در محله چینی های یکی از متفاوت ترین سرگرمی های رایگان بانکوک است. جاذبه ای برای گردشگران و بهشتی برای علاقه مندان به امتحان کردن غذاهای جدید. شکم گردان با غروب خورشید پیدایشان می شود و به سراغ غرفه های فروش غذا در کنار خیابان می روند.

فکر نکنید که روزها این جا خلوت است، صبح ها هم مردم برای خرید به این خیابان 1 کیلومتری و خیابان کناریش Charoenkrung می آیند تا خرید نمایند. خرید و فروش طلا نیز در محله چینی ها بسیار رایج است. ساختمان های قدیمی منطقه هم تماشایی هستند و پیشنهاد می کنیم زمانی را برای بازدید از آنان اختصاص دهید.

این جا قدیمی ترین بخش بانکوک است و قدمت آن به زمان ساخت شهر در دهه 1780 باز می شود. با خانه ها و کوچه پس کوچه های بی شماری که همه به خیابان Yaowarat منتهی می شوند، محله چینی ها به محله ای تاریخی و پر جنب و جوش تبدیل شده است. جالب است بدانید که 14٪ خانه هایی که می بینید جاذبه ای تاریخی به جا مانده از سال ها پیش هستند.

برای آشنایی بیشتر با پیشینه محله چینی ها و ویژگی هایش می توانید نگاهی به مطلب محله چینی ها در بانکوک بیاندازید.

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک (BACC) مرکز صحنه های هنری در حال رشد و شکوفایی تایلند است و می توان متنوع ترین طیف گسترده از هنرهای معاصر، طراحی، موسیقی، تئاتر و فیلم شهر را این جا تماشا کرد. برای رفتن به آن کافیست تنها چند دقیقه از ایستگاه ورزشگاه ملی BTS پیاده روی کنید. نمایشگاه های متغیر متعلق به هنرمندان داخلی و بین المللی داخل مرکز برگزار می شود. ورود به آن رایگان است و از ساعت 10:00 صبح تا 21:00 شب هر روز، به جز دوشنبه ها باز است. اگرچه این مرکز فرهنگی هنری با گالری های بزرگ جهان مانند لندن و نیویورک قابل مقایسه نیست اما حرف های برای گفتن دارد و ارزش این که یکی دو ساعتی از سفرتان را به آن اختصاص دهید را دارد.

هم فضای داخلی و هم فضای خارجی ساختمان، یادآور گوگنهایم در نیویورک است. دارای نمای خمیده وعظیم سفید رنگ به همراه پیاده روهای مارپیچ است. در گوشه ای از تقاطع Pathumwan و در بین مراکز خرید آن را خواهید یافت. اغلب مجسمه های جالبی را در میدان جلوی مرکز برای نمایش می گذارند. مرکز فرهنگی سال 2008 پس از گذشت 13 سال از ایده اولیه اش افتتاح شد. بلوک های سیاسی، تغییر در دولت و اعطای بودجه این روند را طولانی تر کردند. 4000 متر مربع فضای نمایشگاه است و داخل آن مغازه ه، یک کتابخانه هنری و چندین کافه برای سرو قهوه وجود دارد.

باغ پروانه ها و حشره ها

این جا برخلاف بسیاری از مراکز تماشای پروانه ها خبری از بال های زیبای یخ زده با اسامی عجیب و غریب لاتین نیست. در اینجا، محوطه ای عظیم و مرتفع با سنگ های بزرگ، سرخس های سایه دار، گل های وحشی و یک آبشار طبیعی را خواهید دید که محیطی شبیه به محل زندگی واقعی پروانه ها را شکل داده اند. متأسفانه، تعداد کمی از حشره های بالدار زیبا در داخل گنبد مخفی می شوند بنابر این اگر قصد دارید جمعیت بزرگی از آنان را ببینید باید مدت زیادی را ساکت و بی حرکت گوشه ای بمانید تا بدون ترس آغاز به پرواز نمایند.

خبر خوب این است که این مورد از سرگرمی های رایگان بانکوک احتیاجی به پرداخت ورودی ندارد. اگر حوصله شلوغی یا بازار را ندارید اما همراهانتان می خواهند زمان زیادی را در بازار آخر هفته چاتوچاک سپری نمایند کافی است به ایستگاه مترو پارک چاتواک بروید و سپس به سمت راست بپیچید از مقابل بازار بگذرید و در خیابان Kampaengphet IV به سمت چپ بپیچید. بین Queen Sirikit Gardens و Rotfai Gardens باغ پروانه ها و حشره ها را خواهید دید.

موزه بانکوکی ها

موزه بانکوکی های (Bangkokian Museu) در بانکراک قرار گرفته و یافتنش کمی سخت است. این تفریح مجانی و البته آموزنده حتی میان خیلی از مردم محلی هم شناخته نشده است. یک موزه ساده اما جذاب که گویی زمان در آن متوقف شده و از سال های دور به دوران ما سفر نموده است. در حقیقت، موزه بانکوکی ها که گاهی اوقات با نام موزه مردمی بانکوک نیز خوانده می شود از دو خانه چوبی زیبا تشکیل شده که از قرن پیش تا به حال بدون تغییر مانده اند و امروز هم بخوبی از آنان محافظت می شود.

موزه در کنار River City و هتل معروف اورینتال و پشت دروازه چوبی بزرگی قرار گرفته و به خاطر تابلو بسیار بزرگی که رویش نوشته موزه بانکوکی ها حتما آن را خواهید دید. باید بگوییم که این جا بیشتر از این که موزه باشد محلی زیبا و تماشایی است. اگر گذرتان به این بخش کنار رودخانه ای شهر افتاد ارزش دارد که سری هم به موزه بزنید و عکس های بامزه بگیرید.

  • ساعت کاری: چهارشنبه تا یکشنبه ساعت 10:00 صبح تا 16:00 عصر
  • آدرس: 73 Charoen Krung, turn into the small soi 43 and pass under the bridge, then look on your right
  • شماره تماس: 022346741
  • قیمت ورودی: رایگان

در این مطلب بعضی از سرگرمی های رایگان بانکوک را به شما معرفی کردیم (هرچند که با امتحان کردن بعضی از آن ها بخصوص بازارها ممکن است مقداری پول هم خرج کنید)، امیدواریم که در طول سفر کمکتان کند. اگر به دنبال دانستن جزییات بیشتر درباره سفر به بانکوک و کسب اطلاعات کلی درباره شهر هستید پیشنهاد می کنیم نگاهی به مطلب راهنمای سفر به بانکوک بیاندازید.

  • چگونه می توانیم به این مراکز تفریحی برویم؟

بستگی به مبدا حرکت شما دارد اما وسایل حمل و نقل عمومی بانکوک دسترسی خوب و ارزانی به همه مراکز شهر دارند. برای کسب اطلاعات کامل درباره آن ها (چگونه در بانکوک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم؟) را بخوانید.

  • آیا واقعا لازم نیست هیچ پولی پرداخت کنیم؟

همان طور که گفته شد تمامی این سرگرمی ها کاملا رایگان هستند اما جاذبه های کناری و محصولات هیجان انگیزشان نه! بنابر این بهتر است مقداری پول نقد همراه خودتان داشته باشید.

اگر سرگرمی های رایگان بانکوک را تجربه نموده اید یا پیشنهادی دارید نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 451

به "تفریحاتی در بانکوک که نیازی به پرداخت پول ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحاتی در بانکوک که نیازی به پرداخت پول ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید