مالیات 900 میلیارد تومانی خانه&zwnjهای خالی و لوکس

به گزارش واندر هنگر، بعد از کوشش های مستمر دولت برای ایجاد زیرساخت اخذ مالیات از خانه های خالی، بودجه 1400 با پیش بینی درآمد 900 میلیارد تومانی از خانه های خالی و لوکس بسته شده است.

مالیات 900 میلیارد تومانی خانه&zwnjهای خالی و لوکس

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایرنا، برای نخستین بار لایحه بودجه کشور با رقم چشمگیری از درآمد مالیاتی بر اساس اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس بسته شد و در نهایت دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی نموده از خانه های لاکچری 707 میلیارد تومان و از خانه های خالی 200 میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

بر پایه جدول شماره 5 لایحه بودجه 1400 که مربوط به جدول درآمد های دولت است، دولت از محل مالیات بر خانه های لوکس و گران قیمت در مجموع 707 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

دولت در لایحه بودجه سال جاری پیش بینی نموده است که 200 میلیارد تومان از محل مالیات بر خانه های خالی از سکنه درآمد کسب کند.

تعویق در راه اندازی و بهره برداری از سامانه املاک و اسکان باعث شد که درآمد دولت در سال 99 از محل اخذ مالیات از خانه های خالی محقق نشود.

سامانه اسکان با پیگیری های گسترده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شده و بلافاصله فرآیند سخت جمع آوری اطلاعات مسکنی کشور برای بارگذاری در این سامانه از ابتدای سال جاری شروع شد.

همزمان با جمع آوری اطلاعات مسکنی خانوار ها و مالکان حقیقی و حقوقی برای تکمیل سامانه تا به امروز بیش از 2 میلیون و 700 هزار خانه متعلق به مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی دارند که ظن خالی بودن درباره آن ها می رود، شناسایی شد.

ارقام لایحه بودجه سال جاری نشان می دهد پس از وقفه 5 ساله، خاتمه قانون مالیات بر خانه های خالی، رنگ اجرایی شدن به خود می بیند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1353

به "مالیات 900 میلیارد تومانی خانه&zwnjهای خالی و لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات 900 میلیارد تومانی خانه&zwnjهای خالی و لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید