نماینده مجلس آمریکا خواستار انتقام گیری از چین

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در اوایل هفته جاری چین نیز فروش محصولات شرکت آمریکایی میکرون را ممنوع نموده بود.

نماینده مجلس آمریکا خواستار انتقام گیری از چین

ممنوعیت فروش محصولات میکرون در چین از سوی رگولاتور فضای سایبری این کشور تازه ترین اقدامی است که به تنش تجاری میان دو اقتصاد بزرگ دنیا دامن زده است.

کارین ژان پیر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود بیانیه دولت چین درباره میکرون براساس واقعیت های موجود نیست.

کاخ سفید بعلاوه گفت وزارت بازرگانی آمریکا درباره میکرون مشغول مذاکره مستقیم با چین است. میکرون تراشه های حافظه ای می سازد که کاربرد های وسیعی از موبایل گرفته تا سرورهای مراکز داده دارد.

چاک شومر رهبر نمایندگان اکثریت مجلس سنا نیز گفت مشغول مذاکره برای طیف وسیع تری از مدیران صنایع و هم پیمانان درباره این موضوع است.

مایک گالاگر نماینده مجلس آمریکا و یکی از قانونگذاران تاثیرگذار در کمیته چین به دولت بایدن فشار می آورد تا موضع سختگیرانه تری علیه این کشور بگیرد. وی تنها قانونگذاری است که تا به امروز خواهان اقدامی انتقامجویانه علیه ممنوعیت میکرون در چین شده است.

گالاگر در بیانیه ای گفت آمریکا باید به طور واضح به چین نشان دهد هیچ گونه تهدید مالی از سوی چین در برابر شرکت ها یا هم پیمانانش را تحمل نمی کند. وزارت بازرگانی باید به سرعت Changxin Memory Technologies (CXMT) را در لیست خود قرار دهد ومطمئن گردد هیچ فناوری آمریکایی به CXMT،YMTC یا شرکت های چینی فعال این صنعت، ارسال نمی گردد.

CXMT بهترین فراوری نماینده تراشه حافظه در چین است و رقیبی برای میکرون داخل این کشور به شمار میرود، بنابراین از تحریم شرکت آمریکایی سود می برد.

YMTC نیز یک تراشه ساز چینی است اما از دسامبر 2022 میلادی در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته است.

گالاگر بعلاوه معتقد است وزارت بازرگانی باید تضمین کند آمریکا به شرکت های خارجی فراوری نماینده نیمه رسانا که در چین فعالیت می نمایند و جای خالی میکرون و شرکت های کره ای که طی سال های اخیر تجربیات مشابهی داشته اند، هیچ گونه مجوز صادراتی اعطا نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2230

به "نماینده مجلس آمریکا خواستار انتقام گیری از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس آمریکا خواستار انتقام گیری از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید