راهنمای سفر به سنگاپور در سال 1402

به گزارش واندر هنگر، سفر به سنگاپور بدون شک یکی هیجان انگیزترین سفرهای زندگی شما خواهد بود، این کشور آسیایی جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده، تعداد زیادی از هموطنان هر سال در تعطیلات، کشور کوچک سنگاپور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند. سنگاپور یکی از کوچکترین کشورهای دنیا است که اغلب مردم در این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و به همین علت گردشگران خارجی در زمان سفر به سنگاپور دغدغه ای برای ارتباط برقرار کردن نخواهند داشت. به علت نزدیکی کشور سنگاپور به خط استوا، آب و هوای این کشور معمولا چهار فصل سال ثابت است و فقط حجم بارندگی در فصل های مختلف متغیر می باشد.

راهنمای سفر به سنگاپور در سال 1402

در کشور سنگاپور جویدن آدامس ممنوع است، این یکی از عجیب ترین قوانین کشور سنگاپور می باشد که شما در زمان سفر ملزم به رعایت آن هستید. در این مقاله از مجله جهانگردی خبرنگاران قصد داریم از سیر تا پیاز هر آنچه که مربوط به کشور سنگاپور است را به شما بگوییم تا در زمان سفر به این کشور در شرق آسیا از این مطالب به عنوان راهنمای سفر به سنگاپور بهره ببرید. برای رزرو تورهای مسافرتی به مقصد کشور سنگاپور می توانید با پشتیبان های حرفه ای مجموعه خبرنگاران ارتباط بگیرید.

مجذوب کنندهیت سنگاپور برای جهانگردان

کشور سنگاپور به علت موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن مرکز تجارت جهانی در قلب این کشور یکی از ثروتمندترین و در عین حال مدرن ترین کشورهای جهان می باشد و به همین علت اغلب ساختمان ها، مراکز خرید و مراکز سرگرمیی سنگاپور به سبک مدرن و با جدیدترین فناوری های روز جهان طراحی شده است. سنگاپور یک کشور ساحلی می باشد و از 64 جزیره شکل گرفته که مرکز این کشور یعنی شهر سنگاپور در یکی از این جزایر واقع شده است. اگر بخواهیم در مقدمه درباره مجذوب کنندهیت سنگاپور برای جهانگردان صحبت کنیم، باید به این نکته اشاره نماییم که سواحل زیبا و طبیعت بکر جزیره های این کشور یکی از مجذوب کنندهیت های اصلی سنگاپور برای جهانگردان می باشد. بندر زیبای سنگاپور در خط ساحلی اقیانوس واقع شده و سالانه تعداد زیادی کشتی تجاری و سرگرمیی در این بندر پهلو می گیرند.

جاذبه های جهانگردی سنگاپور بسیار متنوع و بعضا شگفت انگیز است، تنوع پارک ها و معابد در کشور کوچک سنگاپور بسیار زیاد می باشد. اتباع ایرانی برای سفر به سنگاپور باید حتما پیش از عزیمت به این کشور، درخواست ویزای سنگاپور را به وسیله آژانس های مسافرتی ثبت نموده و پس از اخذ ویزا راهی این کشور در شرق آسیا شوند.

موقعیت جغرافیایی سنگاپور

کشور سنگاپور در شرق قاره آسیا در همسایگی کشورهای ویتنام، اندونزی و مالزی واقع شده است، این کشور فقط چند کیلومتر با خط استوا فاصله دارد. کشور سنگاپور در واقع یک مجمع الجزایر است، مرکز این کشور یعنی شهر سنگاپور جزیره ای بزرگ می باشد که دور تا دور آن را 63 جزیره دیگر احاطه نموده است که اغلب آنها غیرمسکونی هستند. سنگاپور مساحتی در حدود 718 کیلومتر مربع دارد و یکی از سه کشور کوچک جهان است.

کشور سنگاپور از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی مرز آبی دارد. سنگاپور فعلی در گذشته محلی برای ماهیگیری بوده و اغلب مردم مالایی برای ماهیگیری به این جزیره می رفتند، اما پس از ورود اروپایی ها به این منطقه همه چیز تغییر کرد و سنگاپور فعلی با امکانات مدرن شکل گرفت. این کشور در حال حاضر حدود 6 میلیون نفر جمعیت دارد و موقعیت جغرافیایی سنگاپور باعث شده این کشور در اغلب روزهای سال آب و هوای گرم و مرطوبی داشته باشد و سفر به سنگاپور در همه فصل های سال مجذوب کنندهیت خاص خودش را برای جهانگردان دارد.

اطلاعات شهری سنگاپور

باید به شما بگوییم که مرکز کشور سنگاپور با این کشور هم نام است و در واقع شما در زمان سفر به سنگاپور به مرکز این کشور یعنی شهر سنگاپور سفر می کنید. اغلب جهانگردان پس از سفر به سنگاپور از این کشور کوچک اما مدرن در شرق آسیا با کلمات ایمن، تمیز، سبز و مدرن یاد می کنند. اجرای قوانین سختگیرانه و چند زبانه بودن مردم در کشور سنگاپور باعث شده مرکز این کشور لقب امن ترین شهر جهان را به خود اختصاص دهد، در کشور سنگاپور مردم نژادها، ادیان و زبان های مختلفی دارند ولی در نهایت صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند که همین موضوع باعث پیشرفت چشمگیر این کشور در زمینه مالی و جهانگردی شده است.

سنگاپور یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته قاره آسیا می باشد که هر ساله بر تعداد آسمان خراش های این کشور افزوده می شود، بلندترین ساختمان­ این کشور در سال 2016 با ارتفاع 290 متر افتتاح شده است و یکی از اطلاعات شهری سنگاپور به همین موضوع مربوط می شود. بلندترین چرخ و فلک جهان هم در این کشور واقع شده است و سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور هم جز برترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان می باشد.

  • اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
  • زبان رسمی: انگلیسی، ماندارین، تامیل مالایی
  • واحد پول: دلار سنگاپور (SGD)
  • واحد پول: دلار سنگاپور
  • کد سنگاپور: 65+
  • فرودگاه : فرودگاه چانگی سنگاپور

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی و آمبولانس: 995
  • واحد نجات:111
  • اورژانس:1777
  • پلیس:999

لوازم ضروری برای سفر به سنگاپور

در زمان سفر به سنگاپور به علت آب و هوای شرجی این کشور حتما لباس نخی و سبک به تعداد زیاد همراه خود ببرید تا در زمان گردش و سرگرمی راحت باشید. همراه داشتن بعضی لوازم ضروری برای سفر به سنگاپور کیفیت سفر شما را بالا می برد، چتر و بارانی جز وسایل لازم است که باید حتما در زمان سفر به این کشور در چمدان خود داشته باشید تا در روزهای بارانی کشور سنگاپور در هتل محبوس نمانید و به راحتی در شهر گردش کنید.

حتما پیش از سفر به این کشور لیست اقلامی که ورود آنها به سنگاپور ممنوع است را مطالعه نموده و از همراه داشتن وسایل ذکر شده در لیست جدا خودداری کنید، زیرا در کشور سنگاپور قوانین با دقت و توجه خاصی اجرا می شود و مبلغ جریمه ها در این کشور آسیایی بسیار سنگین است. اگر قصد عزیمت به کشور همیشه سرسبز سنگاپور را دارید، بهتر این است که پیش از سفر با جاذبه های جهانگردی این کشور و بعلاوه مراکز خرید و هتل های سنگاپور بیشتر آشنا شوید تا در زمان سفر به این کشور برنامه ریزی مطلوبی برای بازدید از همه جاذبه های جهانگردی سنگاپور داشته باشید.

برترین فصل سفر به سنگاپور

سفر به سنگاپور در هر فصلی مجذوب کنندهیت خاص خودش را دارد، دمای هوا در اغلب روزهای سال در کشور سنگاپور بین 25 تا 31 درجه سانتی گراد است و فقط مقدار رطوبت هوا تغییر می نماید. برترین فصل سفر به سنگاپور برای علاقه مندان به خرید بدون شک فصل تابستان است، زیرا در این فصل در سنگاپور فستیوال های خرید برگزار می شود و جهانگردان در زمان سفر به این کشور در فصل تابستان می توانند با تخفیف های شگفت انگیزی از مراکز خرید و فروشگاه های این کشور اجناس مورد نظر خود را تهیه کنند و دست پر به خانه باز گردند. اگر تمایل دارید از باغ های سرسبز و پارک های بی نظیر سنگاپور دیدن کنید، بهار برترین فصل سفر به سنگاپور برای شما می باشد.

بعلاوه برای سفر ارزان و ارزان به کشور سنگاپور بهتر این است که ماه های فصل پاییز را برای سفر به این کشور انتخاب کنید و از فرصت خلوتی شهر برای گردش و سرگرمی استفاده نمایید. جشن سال نو میلادی و چینی هم هر سال در کشور سنگاپور با زرق و برق خاصی برگزار می شود به همین علت فصل زمستان برای کسانی که دوست دارند در مراسم های سال نو شرکت کنند، برترین زمان سفر به سنگاپور محسوب می شود.

طبیعت سنگاپور

طبیعت سنگاپور از جنگل های انبوه و باغ های رنگارنگ تا صخره های مرجانی و سواحل بکر این کشور همگی جز جاذبه های جهانگردی سنگاپور است که به علت تنوع زیاد مورد توجه جهانگردان خارجی می باشد. تنوع پوشش گیاهی در کشور سنگاپور بسیار زیاد است و بعضی از گیاهان در این کشور صرفا بومی سنگاپور می باشند و نمونه این گیاهان را در کشورهای دیگر نمی توان مشاهده کرد، به همین علت سنگاپور جز سرسبزترین منطقه ها جهان شناخته شده است و طبیعت بکر این کشور زبانزد جهانگردان خارجی می باشد. سنگاپور غنی از جاذبه های طبیعی است تا جایی که در اغلب مجلات جهانگردی از عکس های مجذوب کننده و زیبای این منطقه برای تبلیغ استفاده می کنند.

شگفتی های طبیعی در این کشور کوچک آسیایی بی شمار است، مشابه باغ های زیبا و سرسبز سنگاپور را در کمترین کشوری می توان با این تنوع پوشش گیاهی از نزدیک مشاهده کرد. نیمی از مساحت این کشور را گونه های گیاهی کمیاب پوشانده اند و همین موضوع باعث شده که سنگاپور به عنوان یکی از سرسبزترین کشورها در جهان شناخته شود. تعداد سواحل بکر هم در سنگاپور بسیار زیاد است، بعضی از جزیره های این کشور همانند جزیره سنتوزا و جزیره سنت جان معروفیت جهانی پیدا نموده اند و یکی از دلایل سفر به سنگاپور برای جهانگردان خارجی محسوب می شود.

شرایط سفر به سنگاپور

شرایط سفر به سنگاپور برای جهانگردان کشورهای مختلف فرق دارد، دولت سنگاپور برای ایجاد رونق در صنعت جهانگردی خود و جذب بیشتر جهانگرد، قوانین ورود به این کشور را تسهیل نموده است تا جهانگردان در کمترین زمان ممکن بتوانند ویزای سنگاپور را دریافت نموده و وارد این کشور زیبا و مدرن در شرق آسیا شوند. شرایـط سفر به سفر سنگاپور برای اتباع ایرانی نسبتا آسان و ساده است، فقط به علت اینکه سنگاپور در ایران سفارت ندارد شما در زمان سفر به سنگاپور باید برای دریافت ویزا به یکی از آژانس های جهانگردی معتبر مراجعه نمایید و با خرید تور و یا خدمات دریافت ویزای سنگاپور به راحتی و در اسرع وقت ویزای الکترونیکی خود را تحویل بگیرید.

برای اخذ ویزای سنگاپور باید حتما 30 روز قبل از سفر به این کشور اقدام کنید تا ویزای شما به موقع و بدون مشکل آماده شود، ویزای کشور سنگاپور برای جهانگرد های ایرانی با اعتبار دو ماهه صادر می شود. ویزای جهانگردی سنگاپور برای اتباع ایرانی 110 دلار هزینه دارد و این هزینه در صورت ریجکت شدن مسافر به هیچ وجه عودت داده نمی شود.

فرودگاه سنگاپور

فرودگاه سنگاپور یکی از مدرن ترین فرودگاه های جهان می باشد که برنده جایزه ارتباطات آسان و راحت در جهان شده است، این فرودگاه به بیش از 200 شهر در سطح جهان پرواز دارد و از این نظر رکوردار می باشد. طول باند فرودگاه چانگی سنگاپور (سنگاپور چانگی Airport) که یک فرودگاه مسافربری است در حدود 4000 متر می باشد، این فرودگاه در ارتفاع 7 متری از سطح دریا واقع شده است. تنوع امکانات رفاهی هم در فرودگاه سنگاپور بسیار زیاد می باشد. مسافران در تمامی بخش های این فرودگاه به اینترنت پر سرعت بی سیم به صورت رایگان دسترسی دارند که این امکان مجذوب کنندهی برای مسافران محسوب می شود، بعلاوه خدمات ماساژ هم در بخش های مختلف این فرودگاه بین المللی به مسافران ارائه می شود تا در زمان انتظار برای سوار شدن به هواپیما لحظات خوشی را در این کشور تجربه کنند و با خاطره ای خوش سنگاپور را به مقصد خانه ترک کنند.

معرفی هتل های سنگاپور

تنوع اقامتگاه ها و هتل ها در کشور سنگاپور بسیار زیاد است و به همین علت جهانگردان بر اساس سلیقه و بودجه خود می توانند هتل یا اقامتگاه مناسب را در این کشور به راحتی پیدا کنند و در زمان سفر به سنگاپور در آنجا استراحت نمایید. هتل های سنگاپور از درجه کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند و نظافت در این هتل ها حرف اول را می زند. پیش از معرفی هتل های سنگاپور باید این نکته هم توجه داشته باشید که هزینه اقامت در سنگاپور با توجه به لوکس و پنج ستاره بودن بسیاری از هتل های این کشور و جهانگردی بودن سنگاپور در اغلب روزهای سال بالا است و شما باید در زمان سفر به سنگاپور بودجه کافی برای اقامت خود کنار بگذارید.

هتل چهار ستاره رویال نیوتن سنگاپور - royal newton hotel

هتل چهار ستاره رویال نیوتن سنگاپور (royal newton hotel) یکی از برترین هتل های این کشور است که جهانگردان ایرانی در زمان سفر به سنگاپور می توانند این هتل را برای اقامت رزرو کنند. بخش پذیرش به صورت 24 ساعته دایر بوده و پرسنل مجرب این هتل به زبان انگلیسی هم تسلط دارند.

هتل باس سنگاپور - boss سنگاپور hotel

هتل باس سنگاپور (boss سنگاپور hotel) در خیابان ویکتوریا در شهر سنگاپور واقع شده است و یکی از هتل های پرهوادار این کشور در بین جهانگردان خارجی می باشد. این هتل چهار ستاره در یکی از برترین منطقه ها کشور سنگاپور واقع شده و جهانگردان در مدت اقامت در این هتل می توانند برای صرف غذا به یکی از 5 رستوران هتل بروند و یا از امکانات سالن ماساژ و بخش اسپا هتل برای برطرف خستگی سفر استفاده کنند. مسافران هتل باس با 2 دقیقه پیاده روی به ایستگاه مترو و اتوبوس هم دسترسی دارند.

هتل کنکورد سنگاپور - CONCORDE سنگاپور hotel

هتل کنکورد سنگاپور (CONCORDE سنگاپور hotel) یکی از برترین هتل های این کشور است که امکانات رفاهی متنوعی را برای مسافران خود فراهم نموده تا اقامت مطلوبی را در زمان سفر به سنگاپور تجربه کنند. این هتل در خیابان اورچارد قلب مراکز خرید و تجاری کشور سنگاپور واقع شده است و ایستگاه مترو هم در فاصله چند دقیقه ای از این هتل واقع شده است. بخش پذیرش به صورت 24 ساعته دایر بوده و پرسنل مجرب این بخش به زبان انگلیسی مسلط هستند

هتل کارلتون سیتی - carlton city hotel سنگاپور

هتل کارلتون سیتی (carlton city hotel سنگاپور) یکی از برترین و لوکس ترین هتل های چهار ستاره کشور سنگاپور است که مسافران در مدت اقامت در این هتل 4 ستاره از امکانات مجذوب کنندهی همانند خشکشویی، صندوق امانات، خدمات اسپا، اینترنت پرسرعت رایگان و آسانسور برخوردار هستد.

هتل گرند - grand copthorne waterfront hotel

هتل گرند (grand copthorne waterfront hotel) یکی از معروف ترین هتل های چهار ستاره سنگاپور است که در لیست هتل های پرهوادار این کشور در بین جهانگردان واقع شده است. موقعیت مکانی عالی این هتل را می توان جمله مزایای اقامت در این هتل چهار ستاره دانست، در تمامی بخش های هتل گرند مسافران به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. اتاق های این هتل به سبک مینیمال و با لوازم درجه یک طراحی شده تا مسافران از اقامت در این مجموعه لذت ببرند. برای برطرف خستگی سفر و تجدید انرژی خود می توانید سری به مرکز اسپا این هتل 4 ستاره بزنید و یک ماساژ حسابی بگیرید.

هتل اورچارد - اورچارد rendezvous hotel

هتل اورچارد (اورچارد rendezvous hotel) یکی از برترین هتل های پنج ستاره سنگاپور می باشد که جهانگردان در زمان سفر به این کشور می توانند از اقامت در این مجموعه بهره مند شوند و لحظات خوشی را در این هتل لوکس بگذرانند. این هتل جز مدرن ترین اقامتگاه های کشور سنگاپور می باشد که به سبک ایتالیایی طراحی شده است. این هتل پنج ستاره به علت موقعیت مکانی عالی و امکانات متنوعی که به مسافران خود ارائه می دهد، توانسته رضایت بالای میهمانان را مدت فعالیتش کسب کند.

هتل شرایتون سنگاپور - sheraton hotel سنگاپور

هتل شرایتون سنگاپور (sheraton hotel سنگاپور) یکی از هتل های پنج ستاره این کشور می باشد، این هتل لوکس متعلق به گروه هتل های زنجیره ای شرایتون است و اغلب جهانگردان در زمان سفر به سنگاپور اقامت در این هتل لوکس را انتخاب می کنند. امکانات موجود در این هتل مطابق آخرین استانداردهای بین المللی هتلداری در جهان می باشد و هر آنچه که برای رفاه حال مسافران در مدت اقامت احتیاج است در این هتل 5 ستاره تعبیه شده تا میهمانان هتل از اقامت خود در زمان سفر به سنگاپور نهایت لذت را ببرند و با خاطره ای خوش هتل را به مقصد خانه ترک کنند.

معرفی جاذبه های دیدنی سنگاپور

بعضی از جاذبه های جهانگردی سنگاپور معروفیت جهانی دارد و شما در زمان سفر به این کشور باید حتما از این جاذبه های طبیعی و تاریخی دیدن کنید. بدون شک چرخ و فلک معروف فلایر یکی از نمادهای کشور سنگاپور است که شما در زمان سفر به این شهر می توانید با سوار شدن به این چرخ و فلک غول پیکر شهر سنگاپور را از بالا دیدن کنید و نیم ساعتی را روی چرخ و فلک، شهر را نظاره نمایید.

بعلاوه سواحل ماسه ای سنگاپور و جزیره های زیبای این کشور را می توان به عنوان یکی از جاذبه های جهانگردی در زمان سفر به سنگاپور معرفی کرد. معرفی جاذبه های دیدنی سنگاپور را به شکل مختصر در این بخش انجام می دهیم تا در زمان سفر به این کشور بتوانید برای بازدید از مکان های مجذوب کننده برنامه ریزی کنید. معروف ترین جاذبه های جهانگردی سنگاپور عبارتند از:

باغ های کنار خلیج

باغ های کنار خلیج جز معروف ترین جاذبه های جهانگردی سنگاپور است که همیشه می توان جهانگردان خارجی بسیاری را در گوشه و کنار این باغ وسیع و سرسبز دید. این باغ های شگفت انگیز دقیقا در مجاورت خلیج سنگاپور واقع شده است و بازدید از بخش های مختلف این باغ رایگان است. جهانگردان می توانند چند ساعتی را در بین گیاهان عجیب و بومی این منطقه در شرق آسیا قدم بزنند و یا در طول مسیر با همسفران خود عکس یادگاری بگیرند. در این باغ شگفتی های دست ساز زیادی هم وجود دارد که جنگل ابری و آبشار سرپوشیده سنگاپور دو نمونه از سازه هایی می باشد که به دست بشر در این باغ ساخته شده است.

این باغ یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کشور سنگاپور می باشد که برای فرار از زندگی شهری و تجربه چند ساعت آرامش و سکوت گزینه مجذوب کنندهی محسوب می شود. در باغ های کنار خلیج سازه های مدرنی به نام سوپر تری گروو (Supertree Grove) هم وجود دارد که شکل تازه ای به این باغ بخشیده است.

مجموعه سرگرمیی مارینا بی سندز

مجموعه سرگرمیی مارینا بی سندز به علت معماری شگفت انگیز و امکانات سرگرمیی که در خود جای داده است جز مشهورترین جاذبه های جهانگردی سنگاپور می باشد که اغلب جهانگردان در زمان سفر به سنگاپور به باغ مارینا سنگاپور، سر می زنند و از امکانات آن استفاده می کنند. مجموعه مارینا بی سندز از سه برج شکل گرفته که قسمت بالایی این برج ها شبیه به عرشه یک کشتی طراحی و به هم متصل شده است. مارینا بی سندز بدون شک یکی از مدرن ترین مراکز خرید جهان است و جز معروف ترین جاذبه های جهانگردی سنگاپور هم محسوب می شود.

باغ گیاه شناسی بوتانیک

باغ گیاه شناسی بوتانیک یکی از جاذبه های جهانگردی با ارزش در کشور سنگاپور است که به علت قدمت زیادی که دارد در لیست آثار یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. باغ گیاه شناسی بوتانیک یکی از پاتوق های معروف جهانگردان خارجی در زمان سفر به سنگاپور محسوب می شود و اغلب جهانگردان برای دیدنی باغ ملی ارکیده که در این باغ گیاه شناسی قرار گرفته است به باغ بوتانیک می روند.

باغ وحش سنگاپور

باغ وحش معروف سنگاپور یکی دیگر از جاذبه های جهانگردی این کشور آسیایی می باشد که به علت آب و هوای گرم و مرطوب این کشور تنوع جانوران در این باغ وحش وسیع بسیار زیاد است. یکی از نکات جالب در خصوص باغ وحش سنگاپور مربوط به نحوه نگهداری حیوانات در این باغ وحش می باشد، حیوانات در این مجموعه در قفس نیستند و آزادانه در بین درختان و پوشش گیاهی این باغ وحش بزرگ زندگی می کنند. سافاری شبانه یکی از فعالیت های سرگرمیی پرهوادار در بین جهانگردان است که در این باغ وحش برگزار می شود.

جزیره سنتوزا

این جزیره یکی از 64 جزیره کشور سنگاپور است که به علت طبیعت بکر و سواحل زیبایی که دارد در جهان معروفیت بسیار زیادی پیدا نموده است. سنگاپور یک کشور ساحلی در کنار اقیانوس می باشد و به همین علت جهانگردان بسیاری در زمان سفر به این کشور در پی فرصتی برای رفتن به سواحل بکر این منطقه برای سرگرمی و شنا هستند، جزیره سنتوزا یکی از جاذبه های جهانگردی سنگاپور برای علاقه مندان به سرگرمیات ساحلی محسوب می شود.

محله چینی ها

محله چینی ها سنگاپور یکی دیگر از جاذبه های جهانگردی این کشور زیبا است که هواداران بسیار زیادی دارد. در محله چینی ها می توانید انواع غذاها و صنایع دستی کشور چین را از مغازه های خوش رنگ و لعاب این محله تهیه کنید و با فرهنگ مردم چین از نزدیک آشنا شوید. معبد های مشهور و زیبای ماریامان و دندان بودا و مراکز میراث چین هم در این محله قرار دارند.

حمل و نقل در سنگاپور

حمل و نقل در سنگاپور به عنوان کشوری که سالانه میزبان میلیون ها جهانگرد خارجی است، اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین دغدغه های جهانگردان در زمان سفر به سنگاپور وسایل حمل و نقل و هزینه های آن است، در سنگاپور امکانات حمل و نقل عمومی ارزان و در عین حال متنوعی برای گردش فراهم شده که با استفاده از آنها می توان به راحتی و با کمترین هزینه از جاذبه های جهانگردی سنگاپور بازدید کرد. سیستم حمل و نقل عمومی در کشور سنگاپور همانند سایر امکانات در این کشور بسیار پیشرفته و مدرن می باشد، سنگاپور یکی از مقرون به صرفه ترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان را دارد.

ام آر تی (مترو) یا همان مترو کشور سنگاپور یکی از ارزان ترین و در عین حال ایمن ترین وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور می باشد. مترو سنگاپور در حال حاضر 5 خط و 119 ایستگاه دارد و جهانگردان با هزینه ای کاملا مالی و در سریع ترین زمان ممکن می توانند با مترو سنگاپور به منطقه ها مختلف شهر بروند. در سنگاپور علاوه بر مترو شما می توانید از اتوبوس، تاکسی های درون شهری و اینترنتی، ترن هوایی و قطارهای برون شهری برای تردد به منطقه ها مختلف بهره ببرید.

خوشمزه ترین غذاهای سنگاپور

اگر به کشور سنگاپور سفر نموده باشید، به علت نفوذ فرهنگ های مختلف در این کشور تنوع غذاهای خوشمزه هم در سنگاپور زیاد است. غذاهای سنتی سنگاپور شباهت زیادی به غذاهای چینی و هندی دارد و به همین علت مملو از عطر ادویه ها و سس های معطر می باشد و اغلب غذاها در این کشور با برنج سرو می شود. خوشمزه ترین غذاهای سنگاپور را می توانید در زمان سفر به این کشور در محله های قدیمی و یا رستوران های مجلل سنگاپور نوش جان نمایید و از طعم غذاهای خوشمزه این کشور لذت ببرید. غذاهای خیابانی متنوعی را هم می توانید در زمان سفر به سنگاپور در کنار سواحل و یا در اغذیه فروشی های سنتی این کشور با قیمت مناسب پیدا کنید و با همسفران خود نوش جان نمایید.

با توجه به اینکه کشور سنگاپور در کنار ساحل اقیانوس قرار گرفته است، در بسیاری از غذاهای این کشور از گوشت ماهی و یا سایر موجودات دریایی استفاده می کنند. ناسی کباب یکی از محبوب ترین و در عین حال خوشمزه ترین غذاهای کشور سنگاپور است، این غذا به همراه ماهی سرخ شده، تخم مرغ و تکه های خیار تازه و برنج به همراه سس تند و شیرین خورده تهیه می شود. مرغ و برنج هاینان، ماهی کبابی، ساتای و کایا توست از دیگر غذاهای سنتی سنگاپور است.

رستوران های سنگاپور

در رستوران های سنگاپور می توانید با هر سلیقه و ذائقه ای غذایی لذیذ و خوشمزه پیدا کنید، تنوع غذاهای سنتی و رستوران ها در زمان سفر به سنگاپور بسیار زیاد است و به همین علت جهانگردان از شهرها و کشورهای مختلف جهان مطابق ذائقه خود می توانند غذایی خوش طعم را در رستوران های این کشور آسیایی نوش جان کنند. تنوع قیمت ها هم در رستوران های سنگاپور بسیار زیاد است و شما با هر بودجه ای می توانید در این کشور رستوران با کیفیتی برای صرف غذا پیدا کنید.

رستوران های شینجی بای کان ساکا، آندره، اوستریا موتزا، باسیلیکو و تیم هو وان از جمله معروف ترین رستوران های سنگاپور است که انواع غذاهای سنتی سنگاپور و غذاهای بین المللی را می توانید از منو این رستوران های مجلل در کشور سنگاپور سفارش دهید و در فضایی شیک و زیبا نوش جان کنید. رستوران ایرانی شیراز هم یکی از برترین رستوران های سنگاپور است که جهانگردان ایرانی اگر در زمان سفر به این کشور هوس غذای ایرانی نموده باشند، برای خوردن انواع غذاهای اصیل ایرانی می توانند به این رستوران در کشور سنگاپور بروند.

مراکز خرید سنگاپور

مراکز خرید سنگاپور جز محبوب ترین جاذبه های جهانگردی در این کشور کوچک اما مدرن می باشد، سنگاپور یکی از پرزرق و برق ترین کشورهای جهان است که ساختمان های بلند مرتبه و مراکز خرید این کشور ثروتمند معروفیت جهانی دارند. در سال های اخیر تعداد مراکز خرید بزرگ در این کشور به شکل چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از جهانگردان هم برای خرید از برندهای معروف و استفاده از امکانات مدرن مراکز خرید سنگاپور به این کشور سفر می کنند. مراکز خرید سنگاپور اغلب مجهز به پارکینگ، سالن سینما، مرکز بازی بچه ها و امکانات متنوع دیگری هستند و به همین علت جهانگردان به راحتی می توانند یک روز کامل را در این مراکز خرید با خانواده بگذرانند. اغلب مراکز تجاری مدرن سنگاپور در خیابان اُرچارد واقع شده است.

مرکز خرید سانتک سیتی، مرکز خرید آیون، مرکز خرید مارینا بی سندز، مرکز خرید مارینا بی سندز، مرکز خرید نورث پوینت و مرکز خرید مصطفی از جمله معروف ترین مراکز خرید مدرن سنگاپور می باشد. مراکز خرید محلی سنگاپور با همان بازارهای محلی این کشور هم هواداران خاص خودش را دارد و جز مراکز محبوب در بین جهانگردان خارجی محسوب می شود. بازار خیابانی بوگیس، بازار محله چینی ها، بازار قدیمی میدان کاتونگ، بازار هند کوچک و بازار گیلانگ سرای معروف ترین بازارهای محلی سنگاپور می باشد.

سرگرمیات سنگاپور

دیدنی مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک که هرسال در ماه مهر در کشور سنگاپور برگزار می شود یکی از سرگرمیات سنگاپور برای جهانگردان خارجی می باشد. مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک سنگاپور در واقع اولین مسابقه شبانه فرمول یک در جهان است که شب ها برگزار می شود، دیدنی لحظات هیجان انگیز این مسابقات بسیار مجذوب کننده و مهیج است. همان طور که در ابتدا مقاله هم اشاره کردیم، سنگاپور کشور ساحلی می باشد و به همین علت تنوع امکانات سرگرمیی آبی و ساحلی در زمان سفر به سنگاپور برای جهانگردان بسیار زیاد می باشد. شما در اغلب سواحل این کشور می توانید لذت قایق سواری، پاراسل، فلای بورد و جت اسکی را تجربه نمایید.

سرگرمیات شبانه در سنگاپور بسیار پر هوادار و مجذوب کننده هستند و جهانگردان می توانند روزخود ر با افریح و بازدید از آنها به خاتمه برسانند.بعلاوه مواردی مثل سافاری شبانه در باغ وحش بزرگ این کشور یکی دیگر از سرگرمیات مجذوب کننده در زمان سفر به سنگاپور می باشد.

باید ها و نبایدهای سنگاپور

در مقدمه مقاله هم اشاره کردیم که سنگاپور کشور قوانین عجیب است و در این کشور بایدها و نبایدهای بسیاری زیادی وجود دارد. جویدن آدامس در این کشور ممنوع است و ورود انواع آدامس به کشور سنگاپور غیر مجاز می باشد، ریختن آشغال و خوردن غذا در وسایل حمل و نقل عمومی سنگاپور هم جریمه های سنگینی دارد. استعمال دخانیات فقط در بعضی مکان ها در این کشور مجاز است و در صورت استعمال سیگار در خارج از مکان های اعلام شده، شما به عنوان جهانگرد هم جریمه می شوید. فرهنگ انعام دادن هم در کشور سنگاپور خیلی متداول نیست و جز باید ها و نبایدهای سنگاپور در زمان سفر به این کشور محسوب می شود که باید حتما برای سفر راحت و بدون دغدغه این موارد را رعایت کنید.

جشنواره های سنگاپور

بهانه بسیاری از جهانگردان برای سفر به سنگاپور شرکت در جشنواره های متنوعی است که در این کشور کوچک آسیایی هر سال برگزار می شود. بعضی از جهانگردان در زمان سفر به سنگاپور تمایل دارند در فستیوال ها و جشنواره های فرهنگی و هنری سنگاپور هم شرکت کنند و با فرهنگ مردم این منطقه از نزدیک آشنا شوند، سابقه برگزاری بعضی جشنواره های سنگاپور به چند دهه قبل باز می شود. مردم کشور سنگاپور به برگزاری جشن های متعدد در طول سال معروفیت دارند و همیشه در پی بهانه ای برای برگزاری مراسم جشن و شادی هستند. جشنواره غذای سنگاپور یکی از معروف ترین فستیوال های این کشور است که معمولا به مدت یک ماه در فصل تابستان برگزار می شود و جهانگردان با حضور در این رویداد می توانند طعم غذاهای اصیل و سنتی سنگاپور را بچشند و نحوه پخت این غذاها را از نزدیک ببینند.

جشن سال نو چینی هم یکی از جشنواره های سنگاپور محسوب می شود که هر سال مردم این کشور با شور و اشتیاق خاصی در این جشن شرکت می کنند. بعلاوه جشنواره وان چینگ، جشنواره خرید، جشنواره دیپوالی، جشنواره مد، جشنواره پونگال و فستیوال بین المللی فیلم سنگاپور از جمله معروف ترین جشنواره های سنگاپور است که همه ساله در این کشور برگزار می شود.

سوغات سنگاپور

شیرینی های محلی، آب نبات و انواع شکلات ها با طعم های مختلف از جمله معروفترین سوغاتی های سنگاپور است که هر جهانگرد خارجی در زمان سفر به این کشور معمولا همراه خود به خانه می آورد. صنایع دستی سنگاپور هم یکی دیگر از سوغاتی های مشهور این کشور آسیایی است که زیبایی و طراحی این اقلام معروفیت زیادی در جهان دارد. برای خرید سوغات سنگاپور بهتر است به بازارهای محلی این کشور و یا فروشگاه های بزرگ مراجعه کنید، زیرا تنوع کالاها معمولا در این مراکز بیشتر است و شما به راحتی می توانید برای عزیزان خود با قیمت مناسب از سنگاپور سوغاتی بخرید و به عنوان هدیه به آنها تقدیم کنید.

معمولا شیرینی و شکلات هایی که در فروشگاه های مواد غذایی سنگاپور به فروش می رسد، بسته بندی مجذوب کننده تر و قیمت مناسب تری دارد. شکلات ها در کشور سنگاپور به شکل مرلاین بسته بندی می شود، مرلاین مجسمه شیری است که نماد کشور سنگاپور می باشد. این شکلات ها طعم فوق العاده و بسته بندی شیکی دارند، چای معطر هم یکی دیگر از سوغات های سنگاپور است که طعم بسیار مجذوب کننده و متفاوتی دارد و در زمان سفر به سنگاپور می توانید به عنوان سوغاتی چند بسته ای از این چای ها را به خانه بیاورید.

1. چگونه برای سفر به سنگاپور آماده شویم؟

  • از سیستم حمل و نقل عمومی برای گردش در شهر بهره ببرید.
  • قوانین و نکات ایمنی کشور سنگاپور را به خوبی بشناسید.
  • بودجه سفر خود را قبل از عزیمت به کشور سنگاپور تعیین کنید.
  • لباس های سبک و نخی بپوشید.
  • یک ماه قبل از سفر به سنگاپور درخواست ویزا دهید.
  • شماره های اضطراری را در دسترس داشته باشید.

2. برترین زمان برای سفر به سنگاپور چه زمانی است؟

برترین زمان برای سفر به سنگاپور از مارس تا آگوست است، البته سنگاپور معمولا در تمامی فصل های سال آب و هوای گرم و معتدلی دارد و همه فصل های سال برای سفر به این کشور مناسب است.

3. چرا سنگاپور برترین مقصد جهانگردی است؟

تنوع فرهنگی را می توان اصلی ترین مجذوب کنندهیت سنگاپور برای جهانگردان اعلام کرد. کشور سنگاپور به لحاظ فرهنگی و مذهبی تفاوت زیادی با کشورهای همسایه خود دارد و در این کشور مردم به چهار زبان رسمی انگلیسی، تامیل، مالایی و ماندارین صحبت می کنند. بعلاوه تعطیلات ملی بسیاری از ادیان مختلف در سنگاپور جشن گرفته می شود.

4. برترین بازار محلی سنگاپور کدام است؟

بازار محلی بوگیس استریت یکی از برترین بازارهای محلی سنگاپور است و اگر با حوصله بگردید، این امکان را دارید با قیمتی ارزان چیزهای خوبی پیدا کنید. انواع بدلیجات و زیورآلات رنگارنگ و سنتی گرفته تا پوشاک و لباس و وسایل الکترونیکی در این بازار به فروش می رسد.

5. بیشترین مقدار باران در چه فصل هایی در کشور سنگاپور می بارد؟

بارندگی از نوامبر تا ژانویه در سنگاپور به اوج خود می رسد.

6. معروفترین مراکز خرید سنگاپور در کدام محله واقع شده است؟

اغلب مراکز تجاری و خرید در خیابان اُرچارد (اورچارد Road) سنگاپور واقع شده است.

7. در زمان سفر به سنگاپور چه لباسی بپوشیم؟

توصیه ما این است که از لباس های سبک و نخی در زمان سفر به سنگاپور بهره ببرید. لباس هایی با جنس کتان، ابریشم و پنبه در هوای گرم و مرطوب سنگاپور برای گردش در شهر راحت تر است و شما کمتر عرق می کنید.

8. ورود چه چیزهایی به سنگاپور ممنوع است؟

  • آدامس (به جز آدامس های دندانی و دارویی)
  • ورود انواع سیگارهای معمولی و الکترونیکی
  • فندک به شکل تپانچه یا هفت تیر.
  • داروهای مخدر و مواد روانگردان.
  • مواد محترقه و آتش زا.

9. ایرانی های چطور می توانند برای دریافت ویزای سنگاپور اقدام کنند؟

در حال حاضر سنگاپور در ایران سفارت ندارد. اما ایرانی ها به راحتی می توانند به صورت آنلاین برای ویزای این کشور در روزهای مختلف سال و فقط با پرداخت هزینه ویزا و ارائه مدارک لازم اقدام کنند. درخواست آنلاین ویزای سنگاپور بسیار راحت تر از مراجعه حضوری به سفارت می باشد و صدور ویزا به این شکل سریع تر انجام می شود.

10. ارزان ترین زمان سفر به سنگاپور چه زمانی است؟

ارزان ترین ماه برای پرواز به سنگاپور معمولا ماه می است.

11. در زمان سفر به سنگاپور از چه مکان هایی باید دیدن کنیم؟

باغ های کنار خلیج، باغ گیاه شناسی سنگاپور، باغ ملی ارکیده، باغ وحش سنگاپور، جنگل ابر و خلیج مارینا از جمله معروف ترین جاذبه های کشور سنگاپور است.

12. چند روز برای سفر به سنگاپور کافی است؟

برای اینکه بتوانید از جاذبه های جهانگردی دیدن کنید، باید حداقل 4 الی 5 روز در این کشور اقامت داشته باشید. در این مدت فرصت دارید از معروف ترین جاذبه های جهانگردی سنگاپور همانند باغ های کنار خلیج، چرخ و فلک فلایر و باغ وحش سنگاپور دیدن کنید. محله چینی ها، محله هند کوچک و کامپونگ گلم جز منطقه ها مجذوب کننده سنگاپور است که باید حتما در زمان سفر به این کشور راز و رمز این محله ها را کشف کنید.

13. آیا پوشیدن شلوارک در سنگاپور ممنوع است؟

خیر، پوشیدن شلوارک در سنگاپور مسئله ای ندارد و فقط ورود با شلوارک به بعضی مکان ها همانند عبادتگاه ها، رستوران های لوکس، کلاب ها و سایر مکان های رسمی در این کشور غیر مجاز است.

14. چقدر بودجه برای سفر یک هفته ای به سنگاپور احتیاج داریم؟

میانگین هزینه سفر 7 روزه به سنگاپور برای یک مسافر در سفرهای انفرادی 1717 دلار، برای یک زوج 3084 دلار و برای یک خانواده 4 نفره 5781 دلار است. هزینه اقامت در هتل های سنگاپور از 49 تا 224 دلار در هر شب متغیر می باشد.

15. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد کشور سنگاپور از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور سرگرمیی خود به مقصد کشور سنگاپور را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت خبرنگاران بخرید.

جمع بندی راهنمای سفر به سنگاپور

سنگاپور یکی از مقاصد پرهوادار سفر در جهان می باشد و اغلب جهانگردان ایرانی دوست دارند برای یکبار هم که شده سفر به این کشور زیبا و مدرن را تجربه کنند. برای خرید تور سنگاپور و یا بلیط هواپیما به مقصد این کشور در شرق آسیا می توایند به قسمت خرید تورهای خارجی خبرنگاران مراجعه کنید و با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید تورهای مختلف را با مبدا و مقصد مورد نظر خود جستجو نموده و برای سفری مجذوب کننده به کشور سنگاپور برنامه ریزی نمایید. هر زمانی که برای خرید تور احتیاج به هدایت داشتید، کارشناسان پشتیبانی خبرنگاران آماده پاسخگویی به شما هستند تا بدون دغدغه بتوانید تور مورد نظر را پیدا نموده و از این آژانس بخرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2303

به "راهنمای سفر به سنگاپور در سال 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سنگاپور در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید