طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی در دولت

به گزارش واندر هنگر، وزیر نفت گفت: طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان کم مصرف خانگی در هیات دولت به عنوان مشوقی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور آنالیز شد.

طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی در دولت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بیژن زنگنه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری این وزارتخانه و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی توضیح داد: به منظور ایجاد مشوق هایی برای مدیریت مصرف گاز، براساس طرحی که قرار است در دولت آنالیز گردد گازب های 30 درصد از مشترکان خانگی که مصرف کمتری دارند، رایگان محاسبه می گردد و این طرح تأثیری بسزا بر مدیریت مصرف سوخت خواهد داشت که در صورت تصویب اجرایی می گردد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، مشترکانی که مصرف خود را در زمستان 10 درصد کاهش دهند، از کاهش 15 درصدی در گازب ها برخوردار می شوند که این موضوع دو تأثیر دارد، نخست اینکه قیمت تصاعدی محاسبه نمی گردد و افزون بر این، دولت هم در پی کاهش مصرف 15 درصد تخفیف می دهد که منابعی هم دیده شده است، هر چند این طرح برای ما کاهش درآمد به همراه خواهد داشت، اما ایجاد تعادل در تراز فراوری و مصرف که در نتیجه این طرح حاصل می گردد برای ما اهمیت بیشتری دارد.

وزیر نفت افزود: اصلاح سیستم موتورخانه ها و جایگزینی بخاری های فرسوده از دیگر اقدام های مهم دولت در زمینه کاهش مصرف انرژی است که هفته پیش در شورای اقتصاد هم تصویب و مقرر شد دولت یارانه ای را به منظور تعویض بخاری های با بازده پایین با بخاری های با کارایی بالا و نیز تعمیر موتورخانه ها اختصاص دهد که امیدوارم هفته جاری در دولت تصویب گردد.

زنگنه ضمن تأکید بر لزوم اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه مدیریت مصرف انرژی، هدف اصلی از اجرای این طرح ها را حمایت از مشترکان و اعطای مشوق هایی برای کاهش مصرف انرژی در کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه بهینه سازی مصرف انرژی همواره مطلب معین کننده ای در وزارت نفت بوده است، گفت: در پی افزایش شدید مصرف این مسئله به تازگی اهمیت بیشتری یافته است، زیرا ما منابعی تجدیدناپذیر داریم و به نقطه بالای فراوری رسیده ایم و این طور نیست که هر مقدار مصرف کنیم، بتوانیم فراوری کنیم، بنابراین بهینه سازی برای ما یک اصل و باید است.

تفاهم نامه همکاری وزارت نفت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف بهینه سازی مصرف انرژی در کشور به وسیله ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نفت و معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، علی مبینی دهکردی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و فاطمه تندگویان مشاور ارشد وزیر نفت در امور بانوان و خانواده امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1338

به "طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی در دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی در دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید