نخستین خط فراوری جلبک اسپیرولینا و درخت جلبکی رونمایی می گردد

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری وارد شهر تبریز شد و مورد استقبال استان دار و مسئولان استانی نهاده شد.

نخستین خط فراوری جلبک اسپیرولینا و درخت جلبکی رونمایی می گردد

ستاری در این سفر یک روزه، خطوط فراوری محصولات هوشمند در حوزه لوازم خانگی، نخستین خط فراوری جلبک اسپیرولینا، نخستین خانه خلاق و نوآوری تبریز و خانه خلاق و نواوری شهرستان مرند را افتتاح می نماید.

توسعه فناوری اینترنت اشیا با خط فراوری ایران ساخت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش این سفر، با حضور در یک شرکت دانش بنیان از خط فراوری، ارائه پروژه طراحی و توسعه فراوری موبایل هوشمند ملی بازدید و از محصولات ایران ساخت حوزه اینترنت اشیا بازدید می نماید.

این شرکت دانش بنیان به عنوان بزرگ ترین طراح و فراوری سیستم های هوشمند لوازم خانگی و بعلاوه صنایع خودرویی کشور، زمینه را برای توسعه فناوری های هوشمند از جمله اینترنت اشیا در تجهیزات خانگی، خودرویی و صنعتی فراهم نموده است.

راه اندازی خط فراوری جلبک اسپیرولینا به روش بیوفنس

ستاری بعلاوه از خط فراوری ایران ساخت جلبک اسپیرولینا که به وسیله یک شرکت دانش بنیان راه اندازی شده است، بازدید می نماید. سالن کشت جلبک اسپیرولینا، ایران را در شمار کشورهای دارنده فناوری کشت این محصول راهبردی به روش بیوفنس قرار می دهد. با توجه به توسعه روزافزون کاربردهای جلبک اسپیرولینا از صنایع غذایی تا پتروشیمی و محیط زیست، جزو محصولات راهبردی به شمار می رود و راه اندازی خط فراوری این محصول، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بعلاوه از دستگاه تصفیه هوای ایران ساخت با استفاده از جلبک اسپیرولینا رونمایی خواهد نمود.

این دستگاه ایران ساخت، به میزان 150 درخت اکسیژن فراوری می نماید و تحت عنوان درخت جلبکی شناخته می گردد. این محصول ایران ساخت از قابلیت پالایش، تصفیه و حذف انواع آلاینده ها از جمله گازهای فرّار، فلزات سنگین سموم، ریزگردها و سایر آلاینده های زیست محیطی تا میزان مؤثری برخوردار است.

افتتاح خانه های خلاق و نوآوری تبریز ومرند

بعلاوه در این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نخستین خانه خلاق و نوآوری تبریز افتتاح می گردد و وی از نمایشگاه محصولات خلاق مستقر در این خانه خلاق و نوآوری بازدید می نماید.

شناسایی طرح های خلاق و نوآورانه در حوزه های مختلف علوم انسانی و صنایع خلاق، جذب و حمایت از ایده ها و محصولات خلاق با رویکرد صادراتی و توسعه بازار صادراتی، ایجاد شبکه ها و سامانه های راهبری، ارائه مشاوره های تخصصی، آموزش، ساخت و فراوری، افزایش کیفیت، دسترسی، بهره وری و رقابت پذیری و فراوری، توسعه محصول و زیر ساخت و توانمندسازی از خدمات این خانه خلاق و نوآوری است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در ادامه این سفر از واحدهای مستقر و نمایشگاه محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بازدید می نماید و در ادامه آن، تفاهم نامه ایجاد کارخانه نوآوری تبریز منعقد خواهد شد.

ستاری در این سفر یک روزه، مرکز رشد سراب، مرکز رشد مرند، خانه خلاق و نوآوری ماندگار مرند، خط فراوری کاغذهای پایه شرکت دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت و مرکز رشد جامع دانشگاه صنعتی سهند تبریز را در قالب ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد نمود.

نشست با نخبگان فعال در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان آذربایجان شرقی، حضور در نشست اقتصاد دانش بنیان استان و تجلیل از نخستین هسته مساله محور دانش بنیان کشور (طرح شهید احمدی روشن) از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر یک روزه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2115

به "نخستین خط فراوری جلبک اسپیرولینا و درخت جلبکی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خط فراوری جلبک اسپیرولینا و درخت جلبکی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید