جذب سرمایه گذار و جهانگرد مهمترین رسالت منطقه ها آزاد

به گزارش واندر هنگر، تنها راهکار عبور از چالش های موجود مالی در منطقه ها آزاد، تمرکز روی توسعه صادرات و جذب توریست است.

جذب سرمایه گذار و جهانگرد مهمترین رسالت منطقه ها آزاد

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی کشور مهمترین رسالت منطقه ها آزاد را جذب سرمایه گذار و جهانگرد مطرح نمود و بیان نمود که با توجه به اینکه بسترها باید برای جذب سرمایه گذار فراهم شده و با توجه به ظرفیت های جهانگردی این حوزه مهم نیز در اولویت قرار گرفته است باید فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد را غنیمت شمرد.

به گفته مرتضی بانک راه برون رفت از چالشهای مالی منطقه ها آزاد صادرات و جذب جهانگرد راه برون رفت از چالشهای مالی منطقه ها آزاد است.

ایشان با تاکید بر تاثیر نوسانات ارزی برای دولت و مردم، گفت که تمرکز روی توسعه صادرات و جذب جهانگرد تنها راهکار عبور از چالش های موجود مالی در منطقه ها آزاد است.

مشاور رئیس جمهور از اهتمام دولت برای برطرف موانع فعالیت های صنعتی و فراوریی اطلاع داد و توضیح داد:

قبول داریم که مسائلی در حوزه فراوری و اقتصاد وجود دارد ولی با درایت و تبدیل تهدیدات به فرصت می توان به مسائل فائق آمد.

ایشان در ادامه منطقه آزاد ماکو را به عنوان یکی از مهمترین مراکز ترانزیتی و استراتژیک کشور مطرح نمود و گفت یکی از شاهراه ها و شریانهای حیاتی اقتصاد و تجارت ایران این منطقه است و لقب بازوی کمکی اقتصاد کشور را حمل می نماید.

بانک اضافه کرد: باید در برنامه های توسعه ای سازمان احداث پارک یا شهرک لجستیک با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه قرار گیرد.

به گفته وی، تسهیل تردد و ترانزیت در این منطقه را پراهمیت است و در گذشته و در دولت تدبیر امید اقدامات زیرساختی خوبی صورت گرفته است که باید تا 6 ماهه اول سال 98 تمام پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی، راه اندازی پنجره واحد خدماتی، تقویت استارتاپ ها و استفاده از خدمات الکترونیکی نوین را یک اقدام زیرساختی خواند و اضافه کرد:

از جمله مزایای اجرای این طرح دسترسی یکسان سرمایه گذاران و فعالین مالی از خدمات الکترونیکی، کاهش موانع و بروکراسی اداری و تسهیل در تجارت است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1995

به "جذب سرمایه گذار و جهانگرد مهمترین رسالت منطقه ها آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سرمایه گذار و جهانگرد مهمترین رسالت منطقه ها آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید