سران اروپا توافق پسا برگزیتی با انگلیس را امضا کردند

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، اسپوتنیک در خبری فوری خاطرنشان کرد سران اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه توافق تجاری صورت گرفته میان این اتحادیه و انگلیس در مورد شرایط مبادلات مالی در دوران پسا برگزیت را امضا کردند.

سران اروپا توافق پسا برگزیتی با انگلیس را امضا کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این توافقنامه به امضای اورزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و چارلز میشل رئیس شورای اروپا رسید.

دیروز 9 دی نیز سباستین فیشر سخنگوی ریاست اتحادیه اروپا با انتشار پیامی گفت که 27 کشور عضو این اتحادیه، به اتفاق آرا با درخواست موقت توافق تجاری با بریتانیا موافقت نموده اند تا امکان اجرایی شدن آن از یکم ژانویه 2021 فراهم گردد.

پس از نزدیک به یک سال کشمکش، انگلیس و اتحادیه اروپا پایان روز 24 دسامبر (4 دی) به توافقی تاریخی درباره مقررات حاکم بر روابط بین خود پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه، موسوم به برگزیت، دست یافتند.

از آن جا که مهلت دوره انتقالی برای دستیابی به توافق تجاری بین دو طرف تا 31 دسامبر (11 دی) سال جاری مشخص شده بود، فرصت بسیار اندکی برای تصویب کامل توافق باقی ماند.

توافق یاد شده به طرفین امکان تجارت بدون تعرفه کالا را می دهد و همچنین همکاری های نزدیک پلیس و نهادهای قضائی را ممکن می نماید.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی 11 ماهه، پایان از روز یکم ژانویه 2021 از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1396

به "سران اروپا توافق پسا برگزیتی با انگلیس را امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران اروپا توافق پسا برگزیتی با انگلیس را امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید