رکود بی سابقه مسکن و سهم بالای معامله خانه های میلیاردی

به گزارش واندر هنگر، بیش از نیمی از معاملات مسکن تهران مربوط به خانه های میلیاردی است.

رکود بی سابقه مسکن و سهم بالای معامله خانه های میلیاردی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش تجارت نیوز، قیمت مسکن تهران در فروردین ماه سال 1399 با کاهش 2.1 درصدی طی یک ماه به 15.2 میلیون تومان رسیده است.

گزارش بانک مرکزی نشان می دهد تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 1243 واحد مسکونی محدود شده که نسبت به ماه قبل 87.8 درصد کاهش داشته است. این میزان تعداد معاملات طی 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.

اما بیشترین معاملات در تهران مربوط به خانه های چند متری و چند میلیونی بوده است؟

آمار معاملات مسکن نشان می دهد بیشترین سهم خرید و فروش مسکن در فروردین ماه سال جاری مربوط به خانه های 450 تا 600 میلیون تومانی بوده است.

در فروردین ماه سال جاری خانه های 450 تا 600 میلیون تومانی با سهم 10.2 درصدی، بیشترین میزان معاملات را به خود اختصاص داده اند. خانه های 600 تا 750 میلیون تومانی نیز در رتبه بعدی قرار گرفته است.

همچنین گزارش معاملات مسکن نشان می دهد در فروردین ماه سال جاری حدود 54 درصد معاملات مربوط به خرید و فروش خانه های میلیاردی بوده، به طوری که خانه های چهار میلیارد تومانی به تنهایی هشت درصد از کل معاملات تهران را به خود اختصاص داده است.

آنالیز معاملات مسکن در فروردین ماه سال جاری نشان می دهد بیشترین خرید خانه مربوط به خانه های 60 تا 70 متری بوده که 12.6 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 823

به "رکود بی سابقه مسکن و سهم بالای معامله خانه های میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود بی سابقه مسکن و سهم بالای معامله خانه های میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید