راهنمای خرید بهترین مودم جیبی 4G و 5G تا 5 میلیون تومان

به گزارش واندر هنگر، در این نوشتار می توانید بهترین مودم جیبی 4G یا 5G بازار ایران را براساس بودجه ای که دارید؛ پیدا و خرید کنید.

راهنمای خرید بهترین مودم جیبی 4G و 5G تا 5 میلیون تومان

در زمان حاضر اینترنت به بخش جدانشدنی از سبک زندگی ما تبدیل شده است. چه برای کار و چه برای سرگرمی از اینترنت استفاده می کنید؛ یک اینترنت بی کیفیت می تواند با روح و روان شما بازی کند.

از آنجایی که اینترنت ثابت کابلی ایران بسیار ضعیف است؛ افراد زیادی دیگر کلا مودم اینترنت ثابت نمی خرند و تمام استفاده خود را از اینترنت موبایل انجام می دهند.

اما اینترنت موبایل خصوصا اگر آن را هات اسپات هم بکنیم دشمن باتری موبایل ها است. در این شرایط است که خرید یک مودم جیبی فکر بسیار خوب و منطقی خواهد بود.

از بحث باتری که بگذریم؛ در ایران و با نسل های 14 و 15 گوشی های آیفون با مشکل خاص خودمان طرف هستیم که رجیستر نمی شوند و امکان استفاده از سیم کارت حتی برای پیامک هم ندارند؛ چه برسد به اینترنت.

پس اگر از کاربران گوشی های آیفون هستید و نسل های نو این گوشی را هم خریده اید، قطعا خرید یک مودم جیبی برای شما لازم خواهد بود.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • ویژگی های بهترین مودم جیبی
      • 1. باندهای فرکانسی
      • 2. پردازنده مودم
      • 3. آنلاک بودن
      • 4. برند تولید کننده
      • 5. سالم بودن مودم
      • 6. قدرت آنتن دهی و قابلیت نصب آنتن
      • 7. درگاه های ارتباطی و وای فای
      • 8. قیمت
      • 9. باتری
      • 10. امکانات رابط کاربری
  • بهترین مودم جیبی بین 1 تا 2 میلیون تومان: مودم جیبی Alcatel EE71
  • انتخاب جایگزین باز 1 تا 2 میلیون تومان: مودم DLink DWR-930M
  • بهترین مودم جیبی بازه 2 تا 3 میلیون تومان: مودم هواوی E5783-330
  • بهترین مودم جیبی بازه بین 3 تا 4 میلیون تومان: مودم ZTE 802ZT
  • انتخاب جایگزین بازه 3 تا 4 میلیون تومان: مودم نزتک NZT-99C
  • بهترین مودم جیبی بین 4 تا 5 میلیون تومان: مودم هواوی E5785-330
  • انتخاب جایگزین بازه 4 تا 5 میلیون: مودم یوکیو X11 5G
  • بهترین مودم جیبی بالای 5 میلیون: مودم 5G هواوی SRT873
  • جمع بندی و نتیجه گیری

ویژگی های بهترین مودم جیبی

اگر برای خرید بهترین مودم جیبی قانع شده اید؛ باید در پی مناسب ترین گزینه باشید. از نظر بنده برای خرید یک مودم جیبی مناسب، باید ترکیبی از این 10 ویژگی زیر را در نظر گرفت:

1. باندهای فرکانسی

در خرید هر مودم سیم کارتی، مهمترین ویژگی باندهای فرکانسی پشتیبانی شده است.

در 4G باندهای 1،3،7 اصلی ترین باندهای نسل 4 هستند که حتما برای خرید در نظر داشته باشید. همچنین با توجه به گران شدن اینترنت همراه، پشتیبانی از باند 42 و اینترنت TD-LTE می تواند روی هزینه های شما تاثیر زیادی داشته باشد.

اما اگر قصد خرید مودم جیبی دارید که 5G را پشتیبانی کند؛ مهمترین باند در این نسل باند N78 است که در ایران راه اندازی شده است.

2. پردازنده مودم

پردازنده نوع CAT یک مودم را معین می کند و ارتباط مستقیمی با سرعت اینترنت شما خواهد داشت. پس حتما به نوع پردازنده مودم دقت کنید.

3. آنلاک بودن

مودم های جیبی همانطور که از نامشان معین است؛ برای حمل شدن تولید شده اند و از آنجایی که در مکان های مختلف آنتن دهی اپراتورها فرق می کند؛ مودمی باید انتخاب شود که امکان استفاده از سایر اپراتورها را نیز فراهم کند.

4. برند تولید کننده

در بازار مودم های جیبی برند بی نام و نشان کم نداریم. توصیه می کنیم برای اینکه خیال تان از پشتیبانی از مودم ها راحت باشد؛ حتما از برندهایی معروفی مانند هواوی، آلکاتل، ZTE، نزتک و برندهای مشهور دیگر خرید کنید.

5. سالم بودن مودم

متاسفانه بازار ایران پر شده از مودم های استوک که بعضا بسیار کیفیت بدی دارند. اگر سعی دارید مودم استوکی خریداری کنید؛ از سلامت آن و به خصوص باتری آن اطمینان حاصل کنید.

6. قدرت آنتن دهی و قابلیت نصب آنتن

قدرت آنتن دهی مودم های جیبی خیلی شبیه به موبایل ها است و اگر انتظار بیشتری دارید؛ حتما مودمی را انتخاب کنید که قابلیت نصب آنتن خارجی را داشته باشد.

7. درگاه های ارتباطی و وای فای

اگر در پی سرعت بالا در اینترنت هستید؛ حتما مودمی را انتخاب کنید که از باند 5 گیگاهرتز در وای فای پشتیبانی کند. همچنین برخی از مودم ها پورت RJ45 دارند یا می توان از پورت USB آنها اینترنت گرفت که قابلیت بسیار خوبی است.

8. قیمت

در بازار مودم جیبی از 1.5 میلیون تومان مودم داریم تا 20 میلیون. حتما سعی کنید در ابتدای خرید بودجه خود را معین کنید و بنا بر بودجه بهترین انتخاب را داشته باشید.

9. باتری

یکی از مهمترین فاکتورهای خرید یک مودم جیبی باتری آن است. به نظر بنده دور مودم جیبی که باتری آن غیر قابل تعویض از طریق کاربر هست را یک خط پر رنگ بکشید.

زیرا مودم ها معمولا گرمای زیادی تولید می کنند و این گرما دشمن اصلی باتری ها است و قطعا بعد از 2 سال احتیاج به باتری نوی خواهید داشت.

10. امکانات رابط کاربری

امکانات رابط کاربری مودم های جیبی مانند مودم های رومیزی کامل نیست ولی حدالامکان مودمی را انتخاب کنید که برخی قابلیت ها مانند سرچ دستی شبکه را در اختیار شما قرار دهند.

حال که از دلایل خرید مودم جیبی و همچنین معیارهای انتخاب بهترین مودم جیبی آگاه شدیم، قصد داریم در رنج های قیمتی مختلف، بهترین مودم ها را معرفی کنیم.

البته خیلی ها ممکن است این استدلال را داشته باشند که به جای یک مودم جیبی، می توان یک موبایل هوشمند ارزان قیمت خریداری کرد و اینترنت آن را به اشتراک گذاشت.

حقیقتا این ایده جالب است و ما نیز قبلا در سایت شبکه چی به این مورد پرداخته ایم و می توانید را مطالعه بفرمایید.

قطعا مودم هایی خواهند بود که از نظر شما از انتخاب های ما بهتر هستند. بنابراین حتما در بخش نظرات مودم مدنظر خود را معرفی کنید و دلیل اینکه از مودم های معرفی شده از طریق ما بهتر هستند را نیز بیان کنید.

بهترین مودم جیبی بین 1 تا 2 میلیون تومان: مودم جیبی Alcatel EE71

در بازه بین 1 تا 2 میلیون تومان یک انتخاب مرزی داریم. که تقریبا در بازار ایران قیمتی کمتر از 2 میلیون تومان دارد. این مودم در رده Cat6 با حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت است که از تجمیع فرکانس نیز پشتیبانی می کند.

مودم جیبی Alcatel EE71

این مودم هم بصورت استوک و هم بصورت جعبه باز موجود است و در قیمتی تفاوتی ندارند پس حتما از فروشنده ای خریداری کنید که نوع جعبه باز آن را داشته باشد.

اگر چه این مودم امکاناتی مانند اسلات کارت حافظه، صفحه نمایش و سوکت نصب آنتن خارجی ندارد ولی در رده قیمتی خود بسیار مودم مناسبی است. همچنین باتری لیتیومی قابل تعویضی با ظرفیت 2150 میلی آمپرساعتی دارد که تا 10 ساعت کار مداوم را برای شما فراهم می کند.

مودم EE71 آنلاک است و هر سیم کارت موبایل از هر اپراتوری روی آن کار خواهد کرد. همچنین تقریبا از تمام باندهای رادیویی FDD در شبکه های 3G و 4G پشتیبانی می کند ولی از باندهای رادیویی TD-LTE خبری نیست که در این بازه قیمتی چیز عجیبی نیست.

4G Bands: 1/3/7/8/20

3G Bands: 2100 MHz

TDD LTE Band: 38/40/41

4.5G CA DL: B1+B7, B1+B8, B1+B20, B3+B3, B3+B7, B3+B8, B3+B20, B7+B20, B7+B7, B38+B38, B40+B40, B41+B41, B5+B7

مودم آلکاتل EE71 از وای فای 5 یا استاندارد 802.11ac پشتیبانی می کند که با این قیمت بسیار عالی است. این مودم روی باند 5 گیگاهرتز به 867 مگابیت می رسد که فراتر از احتیاجهای هر کاربری خواهد بود.

متعلقات مودم جیبی Alcatel EE71

یکی از مزایایی که همیشه از مودم های آلکاتل سراغ داریم، امکان استفاده از مودم حتی در صورت خارج کردن باتری است که به طول عمر باتری مودم کمک شایانی می کند. در مورد مودم EE71 نیز حدس می زنیم مانند سایر مودم های این شرکت این قابلیت را داشته باشد.

به لحاظ پنل کاربری، مودم های آلکاتل موجود در بازار ایران با پنل اپراتور EE انگلیس عرضه می شود که امکانات ساده و سرراستی را در اختیار شما قرار می دهد.

انتخاب جایگزین باز 1 تا 2 میلیون تومان: مودم DLink DWR-930M

در این بازه قیمتی اگر یک مودم بی دردسر و با گارانتی می خواهید، پیشنهاد ما مودم DLink DWR-930M است که با قیمت حدود 1.5 میلیون تومان عرضه می شود.

این مودم در معینات فنی نسبت به مودم آلکاتل EE71 هیچ حرفی برای گفتن ندارد و از رده CAT4 با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت است.

مودم DLink DWR-930M

همچنین در وای فای فقط پهنای باند 2.4 گیگاهرتز را در اختیار شما قرار می دهد و حداکثر 8 کاربر می توانند به این مودم متصل شوند.

همانطور که مشاهده می کنید این مودم قابلیت های زیادی ندارد اما گارانتی این مودم یکی از نقاط قوت آن است که می تواند کاربران زیاد را برای خرید آن راضی کند.

این مودم نیز از باندهای نسل چهار ایران پشتیبانی می کند که در زیر مشاهده می کنید:

FDD-LTE: Band 1/3/7/8/20

TDD-LTE: Band 38/40

UMTS/HSDPA/HSUPA: B1/B8

مودم DWR-930m دی لینک یک باتری راضی کننده 3000 میلی آمپر ساعتی دارد که می توانید با یک بار شارژ تا 12 ساعت در اینترنت گشت و گذار کنید.

رنگ بندی مودم DLink DWR-930M

در مورد رابط کاربری این مودم، متاسفانه بر خلاف مودم های DSL، مودم های سیم کارتی دی لینک از امکانات خوبی برخوردار نیستند و به دلیل فریمور قدیمی کار را برای کاربران خود مشکل می کنند. اما خوشبختانه از اپلیکیشن دی لینک در این مودم پشتیبانی می شود که کار با مودم را برای شما راحت تر می کند.

بهترین مودم جیبی بازه 2 تا 3 میلیون تومان: مودم هواوی E5783-330

در بازه 2 تا 3 میلیون تومان یک انتخاب واضح داریم که می توان آنرا به عنوان بهترین و به صرفه ترین مودم جیبی آنلاک بازار نیز در تمام رده های قیمتی در نظر گرفت.

مودم با کیفیت در بازار ایران به 3 صورت استوک با قیمتی حدودی 2.700، جعبه باز با قیمت حدود 3 میلیون و به صورت با گارانتی با قیمت 3.5 میلیون تومان به فروش می رسد که البته شرکت های معتبری این مودم را گارانتی نکرده اند و به نظر می رسد همان مودم های جعبه باز به نام با گارانتی، گران تر فروخته می شود.

نمای جلویی مودم هواوی E5783-330

بزرگترین مزیت این مودم، پشتیبانی از باند فرکانسی 42 است که یعنی می توانید از سیم کارت TD-LTE روی این مودم استفاده کنید و از بسته های اینترنتنی به صرفه تری برخوردار شوید.

نکته ای که باید دقت کنید که مودم E5783 دو مدل دیگر نیز دارد که مدل E5783-230 از TD-LTE پشتیبانی نمی کند و مدل E5783-836 بالاترین مدل این مودم است که علاوه بر پشتیبانی از TD از باتری قدرتمندتری نسبت به برادران خود برخوردار است.

این مودم در نسل چهار از رده CAT 7 با سرعت 300 مگابیتی در دانلود است که با وای فای دو بانده AC1200 نیز همراه شده است تا خیال شما را از سرعت مطلوب راحت کند. همچنین می توانید همزمان 16 دستگاه به وای فای این مودم متصل کنید و از MIMO 2*2 نیز پشتیبانی می شود.

متعلقات همراه مودم هواوی E5783-330

مودم E5783-330 دارای باتری قابل تعویض 2400 میلی آمپر ساعتی است که حدودا 7 ساعت دوام می آورد. برای این مودم حافظه رم 256 مگابایتی در کنار حافظه فلش 256 مگابایتی در نظر گرفته شده است تا تحت فشار دوام بیاورد.

شاید نبود امکان نصب آنتن خارجی و صفحه نمایش جز ضعف های این مودم باشد ولی انصاف را رعایت کنیم در این رده قیمتی کاملا طبیعی است و چیزی از ارزش های این مودم کم نمی شود.

این مودم از تمام باندهای مورد احتیاج ما در ایران، پشتیبانی می کند که در زیر لیست کردیم:

FDD LTE: 1, 3, 5, 7,8 , 18, 19, 20

TD LTE: 28, 32, 38, 40 , 41, 42

به لحاظ رابط کاربری این مودم با رابط کاربری آشنای هواوی عرضه می شود که البته مانند مودم های رومیزی این شرکت با امکانات حرفه ای همراه نشده است اما خبر خوب این است که از نرم افزارهای AI Life App و Huawei Hilink پشتیبانی می شود.

بهترین مودم جیبی بازه بین 3 تا 4 میلیون تومان: مودم ZTE 802ZT

در این بازه یک مودم از برند با کیفیت ZTE انتخاب کرده ایم که شرکت بسیار معروفی در عرضه محصولات مخابراتی است.

یک مودم با قیمت حدود 3.200 میلیون تومان است که به صورت استوک در بازار ایران عرضه شده است و آنلاک شده اپراتورهای ژاپنی است.

مودم ZTE 802ZT

این مودم نیز از باند 42 و اینترنت TD-LTE پشتیبانی می کند که حسن اصلی این مودم است. همچنین این مودم 2 مزیت بزرگ نسبت به مودم هواوی E5783-330 دارد:

  1. صفحه نمایش لمسی که امکان تنظیم مودم بدون مراجعه به پنل کاربری را فراهم می کند.
  2. پورت USB3 که قابلیت پورت لن گیگابیتی نیز دارد و می تواند با کابل به کامپیوتر شما وصل شود.

این مودم یک باتری 3 هزار میلی آمپر قابل تعویض دارد که 10 ساعت دوام می آورد. از وای فای دو بانده 802.11ac نیز پشتیبانی می کند و حداکثر سرعت دانلود روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز به 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به 867 مگابیت بر ثانیه می رسد.

مودم ZTE در نسل چهار از رده CAT 12 است و از تجمیع همزمان 4 فرکانس و همچنین MIMO4*4 پشتیبانی می کند.

حداکثر 16 نفر یا دستگاه می توانند به این مودم وصل شوند. مزیت دیگر این مودم پشتیبانی از استاندارد رمزنگاری امنیتی WPA3 است که از WPA2-PSK بسیار امن تر است. در ضمنً این مودم در برابر پاشش ضعیف آب نیز مقاوم شده است.

نمای جانبی مودم ZTE 802ZT

باندهای فرکانسی این مودم نیز مناسب ایران است ولی فقط باند 7 را پشتیبانی نمی کند که البته وجود باندهای 1 و 3 این ضعف را می پوشاند.

4G LTE: 1/2/3/4/8/12/17/28/41/42

پنل کاربری این مودم نیز به نسبت یک مودم جیبی امکانات کاملی در اختیار شما قرار می دهد و از نرم افزار موبایلی شرکت ZTE نیز پشتیبانی می شود. همانطور که گفته شد تقریبا می توانید تمام تنظیمات اصلی را با صفحه لمسی خودش انجام دهید که بسیار مفید است.

انتخاب جایگزین بازه 3 تا 4 میلیون تومان: مودم نزتک NZT-99C

به لحاظ امکانات ارتباطی و کیفیت ساخت به هیچ عنوان رقیبی برای مودم ZTE 802ZT و یا حتی مودم هواوی E5783-330 محسوب نمی شود ولی با یکسری قابلیت های خاص جایش را در لیست ما باز می کند.

این مودم که با گارانتی 3 ساله هایپرسل با قیمت حدودی 3.5 میلیون تومان عرضه شده است، در حقیقت یک پاوربانک/مودم است که اگر اهل طبیعت گردی باشید و پریز برقی در دسترس نباشد؛ بسیار کاربردی خواهد بود.

نمای جلویی مودم نزتک NZT-99C

همچنین این مودم 2 سیم کارته است که باز هم مناسب دوستان طبیعت گرد خواهد بود. برای جابجایی بین سیم کارت 1 و 2 کافی است کلید بالای مودم را 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا مودم ریست شود و با سیم کارت 2 بالا بیاید.

امکان جالب دیگر این مودم وجود یک پورت لن واقعی است! درست خواندید این مودم مانند مودم های رومیزی یک پورت لن 100 مگابیتی دارد.

از ویژگی بزرگ و مفید دستگاه Naztech NZT-99C شروع می کنیم. باتری لیتیوم یون این مودم ظرفیتی 5200 میلی آمپرساعتی دارد. مدت زمان کارکرد پیوسته این مودم 18 ساعت است که از هر مودم دیگری بیشتر است. در ضمنً می توانید با پورت USB2 این مودم دستگاه های دیگر خود را نیز شارژ کنید.

بزرگترین نقطه ضعف این مودم از نظر بنده باتری غیرقابل تعویض از طریق کاربر آن است. از آنجایی که باتری مودم ها بسیار سریع خراب می شوند، پیدا کردن باتری این مودم و تعویض آن مشکل خواهد بود.

نمای جانبی مودم نزتک NZT-99C

این مودم از رده CAT4 است و حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت دارد که در این رده قیمتی اصلا پذیرفتنی نیست و توصیه می کنیم اگر 2 سیمکارته بودن این مودم برایتان مهم نیست سراع گزینه های قبلی بروید. همچنین در وای فای نیز خبری از پهنای باند 5 گیگاهرتز نیست که برای این قیمت عجیب است.

همچنین شرکت نزتک در سایت رسمی خود باندهای فرکانسی این مودم را اعلام نکرده است؛ می توانیم حدس بزنیم در FD-LTE دارای باندهای 1،3،5 و 8 است و باند 7 ایران را پشتیبانی نمی کند ولی از آنجایی که این مودم از تجمیع فرکانس پشتیبانی نمی کند، نبود یک باند آزار دهنده نخواهد بود.

البته چیزی که کاملا مطمئن هستیم این مودم از باند 42 و اینترنت TD-LTE ایران پشتیبانی نمی کند.

به لحاظ پنل کاربری نیز با مودمی معمولی روبه رو هستیم که امکاناتی مانند مودم های جیبی دی لینک در اختیار کاربران قرار می دهد.

پنل کاربری مودم نزتک NZT-99C

در نهایت در صورتی که به باتری خیلی قدرتمند یا 2 سیم کارته بودن مودم، بیش از حد اهمیت می دهید خرید این مودم را توصیه می کنیم.

بهترین مودم جیبی بین 4 تا 5 میلیون تومان: مودم هواوی E5785-330

اگر حاضر باشید 4.5 میلیون تومان برای یک مودم جیبی هزینه کنید، پیشنهاد خوبی برایتان داریم. همه جوره یک مودم خوب و با اصالت است که در بازار ایران نو و با گارانتی معتبر یافت می شود.

مودم هواوی E5785-330

این مودم تقریبا تمام معیارهای یک مودم جیبی خوب را دارد:

  1. آنلاک است و با تمام اپراتورهای ایران کار می کند.
  2. قابلیت نصب آنتن خارجی دارد.
  3. تمام باندهای مورد احتیاج ایران از جمله باند 42 را پشتیبانی می کند.
  4. ساخت برند معتبری است و تا سال ها همراه شما خواهد بود.
  5. از رده CAT 7 است (بیشینه سرعت دانلود 300 و سرعت آپلود 100 مگابیت) و تجمیع فرکانس را پشتیبانی می کند.
  6. وای فای در 2 باند 2.4 و 5 گیگاهرتز فعال است و همچنین از MIMO 2*2 پشتیبانی می شود.
  7. پنل کاربری کاملی دارد و از اپلیکیشن های رسمی و غیر رسمی هواوی نیز پشتیبانی می کند.
  8. باتری آن به راحتی در بازار پیدا می شود.
  9. درگاه های کاملی از جمله درگاه MicroUSB دارد. همچنین صفحه نمایش با قابلیت نشان دادن شرایط دستگاه نیز بر روی مودم قرار گرفته است.
  10. آکبند و با گارانتی معتبر عرضه می شود.

همانطور که مشاهده می شود مودم هواوی E5785-330 واقعا پکیج کامل یک مودم جیبی ست ولی متاسفانه برای یک مودم جیبی 4.5G بسیار گران قیمت است.

همچنین ضعفی که در تمام مودم ها جیبی هواوی وجود دارد در این مودم نیز هست. مودم های هواوی برخلاف مودم های آلکاتل وقتی باتری را خارج می کنید کار نمی کنند. با وجود این قابلیت می توان از مودم جیبی به عنوان یک مودم رومیزی نیز استفاده کرد.

مودم هواوی E5785-330

وجود باند 42 در این مودم اتصال به تمام اپراتورهای TD-LTE در ایران را میسر می کند و خبر خوب اینکه این مودم در باند 42 نیز تجمیع فرکانس را انجام می دهد. باندهای این مودم به شرح زیر است:

4G LTE (FDD/TDD): B1/B3/B5/B7/B8/B18/B19/B20/B28/B32/b38/B40/B41/B42

3G: B1/B5/B8

در نهایت پیشنهاد می کنم اگر مشکل بودجه ندارید و به یک مودم جیبی احتیاج دارید، حتما خرید مودم هواوی E5785-330 را در نظر داشته باشید.

انتخاب جایگزین بازه 4 تا 5 میلیون: مودم یوکیو X11 5G

در این رده قیمتی یک مودم 5G نیز داریم که ارزان ترین مودم نسل پنجم و جیبی بازار است. عموما مودم های اپراتور UQ ژاپن ساخت شرکت هواوی هستند و کیفیت ساخت خوبی دارند ولی به دلیل تحریم های آمریکا، اپراتور مذکور مجبور شده است برای مودم 5G به سراغ شرکت NEC ژاپن برود.

در بازه قیمتی خودش مودم خوبی است که چون استوک است حتی با قیمت زیر 4 میلیون تومان نیز می توانید آن را در بازار پیدا کنید.

نمای جلویی مودم یوکیو X11

در مورد شرکت NEC نیز باید بگویم که شرکتی ژاپنی است که محصولاتش کیفیت ساخت خوبی دارد ولی طبق تحقیقات بنده، استقبال از این مودم در بازار ژاپن به هیچ وجه به مقدار مودم های هواوی نبوده است.

نکته مهم در مورد این مودم این است که از لحاظ باند برای ایران عالی است ولی در عین حال این مودم در برخی از ورژن ها با برخی از سیمکارت های ایرانی خصوصا اپراتورهای مجازی که از رومینگ استفاده می کنند به شدت مشکل دارد. بنابراین توصیه جدی می کنیم اگر قصد خرید این مودم را دارید حتما با سیم کارت مدنظر خود تست کنید تا متضرر نشوید.

به طور مثال، این مودم از باند 42 و اینترنت TD-LTE پشتیبانی می کند ولی کاربران زیادی گزارش داده اند مودم آنها با سیم کارت TD-LTE کار نمی کند. اما بر روی نسل پنجم قضیه فرق می کند و از آنجایی که مودم X11 یک مودم 5G است، باند N78 مهم است که این مودم براحتی به این باند متصل می شود.

نمونه استوک مودم یوکیو X11 5G

یوکیو X11 باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز روی وای فای پشتیبانی می کند و همچنین وای فای 6 دارد. حداکثر سرعت دانلود روی 5G به 2.7 گیگابیت بر ثانیه می رسد و حداکثر سرعت آپلود نیز 180 مگابیت بر ثانیه است.

باندهای فرکانسی این مودم به شرح زیر است که باند 7 ایران را ندارد:

5G: n28/n41/n77/n78/n79/n257

4G LTE FDD: B1/B3/B18/B26/B28

4G LTE TDD: B41/B42

روی این مودم یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که می تواند تا 10 ساعت شارژ بدهد. یک درگاه USB 3.0 نیز برای شارژ سریع باتری دارد که در زیر مودم دیده می شود.

در جلوی مودم، نمایشگر رنگی و لمسی 2.4 اینجی است و در کنار آن، کلیدهای پاور و منو مشاهده می شود. روی نمایشگر این مودم، می توانید جزئیات مصرف اینترنت و وای فای را مشاهده نمایید.

پنل کاربری این مودم مشابه سایر مودم های UQ کم امکانات است.

در نهایت خرید مودم کمی ریسکی است و حتما برای خرید این مودم تست های لازم را انجام دهید.

بهترین مودم جیبی بالای 5 میلیون: مودم 5G هواوی SRT873

همین ابتدای کار موضع خودم را معین کنم که خرید یک مودم جیبی با قیمت بالای 5 میلیون تومان را منطقی نمی دانم. ولی اگر شما قصد خرید یک مودم جیبی کامل و گران قیمت را دارید، را به شما معرفی می کنم.

در واقع این مودم با برند soyealink در بازار ایران موجود است که همه می دانیم همان هواوی است برای فرار از تحریم ها. پیدا کردن این مودم در حال حاضر در بازار ایران بشدت سخت شده است و به همین دلیل فروشندگان آن قیمت های گزافی را برای آن اعلام می کنند.

مودم جیبی 5G هواوی SRT873

این مودم، یک مودم جیبی 5G با وای فای دو بانده، پشتیبانی از شبکه های 4G و 5G و TD-LTE، باتری نسبتا بزرگ 5 هزار میلی آمپری و صفحه نمایش لمسی است که تمام انتظارات شما را از یک مودم خوب برآورده می کند.

این مودم در شبکه 5G سرعت دانلود شاهکار 2.8 گیگابیت و در آپلود نیز سرعت 1.6 گیگابیت را پشتیبانی می کند که آنرا جز قوی ترین مودم های بازار می کند. همچنین در همچنین در 4G نیز از رده CAT16 است و می تواند به حداکثر 1 گیگابیت دانلود و 100 مگابیت آپلود برسد که از همه مودم های جیبی دیگر قوی تر است.

ویژگی بزرگ مودم هواوی SRT873، برخورداری از وای فای 6 است که در کمتر مودم جیبی یافت می شود. این یعنی حداکثر سرعت 1200 مگابیتی روی فرکانس 5 گیگاهرتز و سرعت 300 مگابیتی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز را بر روی این مودم انتظار داریم.

از دیگر قابلیت های این مودم وجود صفحه نمایش لمسی است که بسیار از قابلیت های مودم را از روی این صفحه می توان کنترل کرد. همچنین برای این مودم باتری 5000 میلی آمپری در نظر گرفته شده است تا جوابگوی مصرف بالای نسل پنج باشد.

وجود درگاه USB C نیز نشان دهنده مدرن بودن این مودم است و امکان شارژ سریعتر مودم را نیز فراهم می کند.

این مودم از باندهای فرکانسی ایران نیز بطور کامل پشتیبانی می کند:

5G: n1/n3/n5/n7/n8/n20/n28/n38/n41/n77/n78/n79

4G FD: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B12/B13/B14/B17/B18/B19/B20/B25/B26/B28/B29/B30/B32

4G TDD: B34/B38/B39/B40/B41/B42/B43/B48/B66

3G: B2/B3/B5/B8

در نهایت مودم جیبی هواوی SRT873 مودم بسیار ارزنده ای است که حتی اگر بتوانید به سختی نیز آن را پیدا کنید نیز ارزش خرید بالایی ندارد زیرا قیمت خیلی بالایی دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

خرید بهترین مودم جیبی به شرایط کاری یک فرد بستگی دارد. برای خیلی از افراد خرید مودم جیبی هیچ توجیهی ندارد ولی برای برخی، مودم های جیبی می توانند پر استفاده ترین گجت روزمره آن ها باشند.

در خرید مودم جیبی، حتما توصیه می کنیم از خرید مودم های 4.5G اپراتور UQ پرهیز کنید و گول تبلیغات سرعت بالای این مودم ها را نخورید چون این مودم ها معمولا فقط یک باند شبکه موبایلی فعال دارند و تجمیع فرکانس نخواهند داشت.

همچنین وای فای 5 گیگاهرتز در این مودم ها قفل است و عملا مجبور به استفاده از وا ی فای کم سرعت 2.4 گیگاهرتز خواهید بود. باتری این مودم ها نیز غیر قابل تعویض است.

حرف آخر هم اینکه، اگر یک مودم جیبی ارزان و خوب می خواهید، توصیه بنده نگارنده مودم های هواوی E5783-330 یا مودم ZTE 802ZT است که با توجه به رده قیمتی، همه معیارهای لازم مودم خوب را دارند.

همچنین در رده 3 تا 5 میلیون تومان می توانید سراغ بروید که به عنوان مودم جیبی نیز کار شما را راه می اندازند.

نظر شما چیست؟ اگر مودم جیبی می شناسید که از نگاه ما دور مانده است شاد می شوییم که در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 16 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2287

به "راهنمای خرید بهترین مودم جیبی 4G و 5G تا 5 میلیون تومان" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید بهترین مودم جیبی 4G و 5G تا 5 میلیون تومان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بهترین مودم جیبی 4G و 5G تا 5 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید