آنالیز هواوی نووا 10 اس ای؛ به زودی وارد بازار ایران می گردد!

به گزارش واندر هنگر، گوشی میان رده زیبای هواوی نووا 10 اس ای با راه حل تازه هواوی می تواند از سرویس های گوگل نیز پشتیبانی کند.

آنالیز هواوی نووا 10 اس ای؛ به زودی وارد بازار ایران می گردد!

هواوی تا چند سال پیش به عنوان یکی از بزرگ ترین فراورینمایندگان و فروشندگان گوشی های هوشمند در بازار ایران و دنیا شناخته می شد، اما تحریم های آمریکا سرعت رشد این شرکت را در بازار موبایل تا حد زیادی کاهش داد. بااین حال هواوی همچنان به فراوری و عرضه گوشی های خود ادامه می دهد و نوترین میان رده اش، یعنی هواوی نووا 10 اس ای نیز به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. در این مطلب می خواهیم این میان رده زیبا را آنالیز کنیم.

هواوی نووا 10 اس ای به عنوان یکی از اعضای خانواده نووا برای نسل نو طراحی شده و روی ویژگی های مهم برای جوانان، یعنی طراحی و دوربین تمرکز نموده است. این گوشی که یکی از زیباترین محصولات میان رده بازار ایران است، از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می برد و با فناوری شارژ سریع 66 واتی در کمترین زمان ممکن شارژ می شود. از دیگر ویژگی های هواوی نووا 10 اس ای می توان به نمایشگر اولد 90 هرتزی اشاره نمود. قیمت این گوشی در بازار ایران هنوز معین نیست. در ادامه ویژگی های اصلی هواوی نووا 10 اس ای را مرور می کنیم.

فهرست معینات فنی هواوی نووا 10 اس ای

بدنه شیشه ای با فریم پلی کربنات

نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتزی

چیپ اسنپدراگون 680،

6 یا 8 گیگابایت حافظه رم

128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی

دوربین اصلی سه گانه شامل دوربین عریض 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

مجهز به حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور

باتری 4500 میلی آمپرساعتی

پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 66 واتی

وزن 184 گرم

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی همواره توجه خاصی به طراحی سری نووا داشته و نووا 10 اس ای نیز یکی از زیباترین گوشی های بازار است. ظاهر این دستگاه شباهت زیادی به گوشی های رده بالای هواوی دارد و از این لحاظ می تواند مورد پسند طیف گسترده ای از کاربران قرار گیرد. هواوی میان رده نو خود را در سه رنگ سبز، نقره ای و مشکی روانه بازار می نماید. ما در دیجیاتو رنگ سبز این گوشی را برای آنالیز در اختیار داریم. البته تمام رنگ های نووا 10 اس ای زیر نور تغییر رنگ می دهند و می درخشند.

با توجه به مات بودن شیشه پشت هواوی نووا 10 اس ای، اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند و کثیف نمی شود. درواقع این گوشی یکی از معدود محصولات بازار است که حتی بدون قاب محافظ نیز مجذوب نمایندهیت خود را از دست نمی دهد. لوگوی نووا با بافت متفاوت در بخش پایین گوشی دیده می شود. ماژول بیضوی دوربین اصلی این گوشی شامل دو حلقه مجزا می شود و مانند بیشتر گوشی های نو هواوی، بسیار بزرگ است. در حلقه بالایی دوربین اصلی و در حلقه پایینی نیز دو دوربین فرعی قرار گرفته اند.

فریم گوشی تقریباً تخت است تا با روند طراحی گوشی های سال جاری همخوانی داشته باشد. این طراحی تخت از نظر ارگونومی نیز مسئله ای ایجاد نمی نماید و هواوی نووا 10 اس ای به راحتی در دستان شما قرار می گیرد. روی فریم این گوشی موارد معمول ازجمله دکمه های ولوم، دکمه پاور ادغام شده با حسگر اثرانگشت، پورت USB-C، خشاب سیم کارت، میکروفون ها و اسپیکر جا خوش نموده اند.

حسگر اثرانگشت هواوی نووا 10 اس ای همچون دیگر نمونه های فیزیکی، سرعت و دقت بسیار بالایی دارد و در کسری از ثانیه شما را وارد رابط کاربری می نماید. از سوی دیگر، انتظار داشتیم هواوی این میان رده مجذوب نماینده را به اسپیکر استریو مجهز کند، اما چنین اتفاقی نیفتاده است و تنها اسپیکر این گوشی روی لبه پایینی، کیفیت و حجم صدای مبه وسیلهی دارد.

نوبت به قاب جلویی میان رده نو چینی ها می رسد. هواوی نووا 10 اس ای به نمایشگر 6.67 اینچی مجهز شده است که در بالای آن نیز حفره ای برای میزبانی دوربین سلفی دیده می شود. این نمایشگر با نسبت تصویر 20:9 حاشیه های نسبتاً کمی دارد، به طوری که نسبت نمایشگر به بدنه در آن به حدود 88 درصد می رسد و می توانید محتوا را بدون مزاحمت دیدن کنید.

نوا 10 اس ای با 184 گرم وزن و 7.4 میلی متر ضخامت، گوشی خوش دستی محسوب می شود و استفاده درازمدت از آن خسته نماینده نیست. با وجود پنل های شیشه ای در دو طرف و فریم پلی کربنات، کیفیت ساخت این گوشی نیز کاملاً قابل قبول است، اما خبری از استاندارد های مقاومت در برابر آب و گردوغبار نیست و باید خودتان وظیفه محافظت از گوشی را بر عهده بگیرید.

نمایشگر

نماینده نو هواوی با نمایشگر 6.67 اینچی از نوع اولد (OLED) روانه بازار می شود. این نمایشگر دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس (2400 در 1080 پیکسل) است و قابلیت نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ را دارد. با توجه به تجربه ای که حین کار کردن با این میان رده داشتیم، صفحه نمایش آن محتوا را با کیفیت بالایی به تصویر می کشد. تصاویر نمایش داده شده به وسیله این گوشی وضوح و غنای رنگ بسیار بالایی دارند و قطعاً در این رده قیمتی شما را راضی خواهند کرد. حدبیشتر روشنایی این نمایشگر نیز به در حالت اتوماتیک به حدود 600 نیت می رسد و طبق تجربه ما، حتی زیر تابش نور خورشید نیز می توانید محتوا را به خوبی مشاهده کنید.

نمایشگر نوا 10 اس ای با نرخ رفرش 90 هرتزی تجربه ای نسبتاً روان از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری را در اختیار شما می گذارد. البته بیشتر رقبای این گوشی درحال حاضر نمایشگر 120 هرتزی دارند، اما تفاوت این دو حالت را فقط می توان با مقایسه مستقیم درک کرد.

نرم افزار و رابط کاربری

هواوی نووا 10 اس ای با اندروید 11 و رابط کاربری EMUI 12 به دست کاربران می رسد. گوشی های هواوی همچنان از سرویس های گوگل پشتیبانی نمی نمایند، بنابراین نمی توانید حساب گوگل خود را وارد این گوشی نموده و به برنامه ها و سرویس های گوگل به وسیله پلی استور دسترسی داشته باشید. برنامه هواوی برای آپدیت نرم افزاری محصولاتش نیز معین نیست و نمی دانیم آیا به روزرسانی دیگری برای این گوشی منتشر می شود یا خیر.

کاربران گوشی های مدت هاست که از راه حل های مختلف برای استفاده از اپ های گوگل بهره می گیرند. این راه حل ها می توانند با روش های خاص، اپ ها و سرویس های گوگل را به گوشی های هواوی یا دیگر محصولات فاقد GMS اضافه نمایند. یکی از این راه حل ها که به وسیله دفتر هواوی در ایران به کاربران پیشنهاد شده، جی باکس (GBox) است. مجموعه جی باکس لب در سال 2018 میلادی در سنگاپور تأسیس شد و به طور تخصصی درزمینه افزودن اپ های گوگل به گوشی های فاقد GMS فعالیت می نماید. برای مشاهده فهرست اپ های پشتیبانی شده در جی باکس و نصب آن می توانید به وب سایت رسمی جی باکس لب سر بزنید.

رابط کاربری EMUI 12 تفاوت زیادی با هارمونی او اس و حتی نسخه های قبلی ندارد؛ بنابراین اگر با گوشی های هواوی کار نموده باشید، به راحتی همه چیز را در رابط کاربری این گوشی پیدا خواهید کرد. مثل همواره، رابط کاربری EMUI به شکل پیش فرض تمام اپ ها را در صفحه اصلی قرار می دهد و اگر به منوی اپلیکیشن ها عادت دارید، باید این گزینه را از بخش تنظیمات فعال کنید.

یکی از قابلیت های جالب EMUI 12 امکان اتصال دستگاه های مختلف هواوی است که دیوایس پلاس نام دارد. با این قابلیت می توانید گوشی را به میت پد یا میت بوک وصل نموده و فایل انتقال دهید یا تصویر گوشی را به لپ تاپ منتقل کنید. امکان انتقال تصویر بی سیم به تلویزیون ها و سایر دستگاه ها نیز وجود دارد. البته تمام این دستگاه ها باید با سیستم عامل هارمونی سازگار باشند.

رابط کاربری EMUI 12 بسیار روان و بدون لگ روی نووا 10 اس ای اجرا می شود و تجربه لذت بخشی از یک گوشی هوشمند را در اختیار شما می گذارد.

عملکرد سخت افزاری

هواوی نووا 10 اس ای به چیپ میان رده و نه چندان قدرتمند اسنپدراگون 680 جی مجهز شده است که استفاده عمومی و روزمره را به راحتی جواب می دهد. البته نسل قبل یعنی نووا 9 اس ای نیز به همین چیپ مجهز شده بود و درواقع میان رده نو هواوی از نظر سخت افزاری، رجحان خاصی نسبت به نسل قبلی ندارد.

ما در دیجیاتو مدل 8/256 گیگابایتی این گوشی را در اختیار داشتیم، اما به خاطر محدودیت های نرم افزاری، پیروز به نصب و اجرای اپ های بنچمارک ازجمله انتوتو 9 و گیک بنچ نشدیم. با توجه به اینکه چیپ به کار رفته در نووا 10 اس ای و نووا 9 اس ای یکسان است، می توان به نتایج نسل قبل استناد کرد؛ بنابراین نووا 10 اس ای احتمالاً در تست انتوتو 9 به حدود 230 هزار امتیاز می رسد و در تست گیک بنچ تک هسته ای و چند هسته ای نیز به ترتیب حدود 600 و 1600 امتیاز می گیرد. این امتیازات میان رده نو هواوی را در بخش نسبتاً ضعیف میان رده های بازار قرار می دهد.

برای داشتن تجربه ای دقیق تر از عملکرد هواوی نووا 10 اس ای بازی محبوب کال آو دوتی موبایل را روی آن نصب و اجرا کردیم. طبق آنالیز های ما، این بازی با تنظیمات گرافیکی High و نرخ فریم Medium تقریباً بدون لگ اجرا می شود و تجربه مطلوبی را در اختیار شما قرار می دهد. بااین حال اگر تنظیمات گرافیکی را روی حالت Very High قرار دهید، شاهد افت فریم محسوس و لگ و تأخیر در صحنه های شلوغ خواهید بود. البته بازی های ساده مثل آلتو ادیسه، کلش آو کلنز و دیگر موارد مشابه بدون افت فریم روی این گوشی اجرا می شوند.

دوربین

هواوی نووا 10 اس ای دارای دوربین سه گانه در پشت به اضافه دوربین سلفی است. به خاطر تمرکز خانواده نووا روی عکاسی، دوربین اصلی این گوشی از سنسور 108 مگاپیکسلی بهره می برد. دیگر دوربین های این گوشی شامل دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هستند.

دوربین اصلی هواوی نووا 10 اس ای در شرایط نوری ایده آل عکس های بسیار خوبی می گیرد. رنگ های این تصاویر کاملاً زنده و مجذوب نماینده هستند و بازه دینامیکی نیز در سطح قابل قبولی واقع شده است. بااین حال انتظار عکس هایی با جزئیات فوق العاده نداشته باشید. این تصاویر به شکل پیش فرض با ترکیب 9تایی پیکسل ها و رزولوشن نهایی 12 مگاپیکسلی ثبت می شوند. نکته عجیبی که در تصاویر دوربین اصلی این گوشی به چشم می خورد، حجم بسیار زیاد فایل هاست که به طور میانگین به حدود 8 مگابایت و گاهی اوقات به حدود 12 مگابایت می رسد.

دوربین 108 مگاپیکسلی هواوی نووا 10 اس ای به عنوان یک گوشی میان رده، عملکرد قابل قبولی در محیط تاریک دارد، اما به خاطر فقدان لرزشگیر اپتیکال، با کمترین لرزش شاهد تارشدن عکس ها هستیم. عکس ها از نظر رنگ در سطح مطلوبی هستند، اما جزئیات بخش های تاریک تصاویر و حتی بخشی از هایلایت ها تا حدی از دست می رود. با فعال کردن نایت مود کیفیت کلی تصاویر کمی بهتر می شود، اما ثبت هر عکس در این حالت به حدود 5 ثانیه زمان احتیاج دارد.

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی هواوی نووا 10 اس ای حتی به عنوان یک میان رده نیز شما را راضی نمی نماید. این دوربین حتی در شرایط نوری ایده آل نیز نمی تواند عکس قابل قبولی را ثبت کند و عکس ها تقریباً تار و بدون جزئیات هستند.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی این گوشی نیز همچون بیشتر محصولات هم رده، هیچ نقشی در تجربه عکاسی شما ندارد و بعید است بتوانید عکس قابل استفاده ای با آن ثبت کنید. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هواوی نووا 10 اس ای نیز عملکرد مبه وسیلهی دارد. این دوربین در شرایط نوری مناسب عکس های قابل قبولی می گیرد و جزئیات چهره را به خوبی ثبت می نماید. با کاهش نور شاهد افت محسوس جزئیات هستیم.

درمجموع هواوی نووا 10 اس ای تجربه لذت بخشی از عکاسی را در اختیار شما نمی گذارد. عملکرد سه دوربین این گوشی به جز دوربین اصلی، در سطح رقبا نیست و دوربین 108 مگاپیکسلی آن نیز کاملاً معمولی عمل می نماید. از سوی دیگر، ترکیب دوربین های این گوشی تفاوتی با نسل قبل ندارد. البته احتمالاً مسائل دوربین این گوشی به نسخه آزمایشی نرم افزار آن برمی شود و نسخه نهایی تجربه بهتری از عکاسی را ارائه دهد.

باتری و شارژ

انرژی نوترین میان رده چینی ها به وسیله باتری 4500 میلی آمپرساعتی تأمین می شود. این باتری ظرفیت کم تری نسبت به نمونه استفاده شده در سایر رقبا دارد، اما 500 میلی آمپر-ساعت بیشتر از نسل قبل است. به علت نرم افزار بهینه و سخت افزار کم مصرف، این گوشی همچون دیگر محصولات هواوی شارژدهی بسیار خوبی دارد و حتی با استفاده سنگین نیز یک روز کامل را همراه شما خواهد بود.

این دستگاه از فناوری شارژ سریع 66 واتی هم پشتیبانی می نماید؛ ولی از آنجا که گوشی بدون شارژر به دست ما رسید، امکان تست سرعت شارژ را نداشتیم. بااین حال طبق تجربه قبلی با هواوی نووا 9، احتمالاً می توانید طی 20 دقیقه حدود 60 درصد و طی حدود 45 دقیقه باتری گوشی را به طور کامل شارژ کنید.

جمع بندی

هواوی نووا 10 اس ای به عنوان یک گوشی میان رده ویژگی های خوبی دارد که از بین آن ها می توان به طراحی بسیار زیبا، نمایشگر باکیفیت، عملکرد روان رابط کاربری و شارژدهی بسیار خوب باتری اشاره نمود. بااین حال میان رده نو هواوی تفاوت محسوسی با نسل قبلی ندارد و اگر تجربه استفاده از نووا 9 اس ای را دارید، تفاوت خاصی را احساس نخواهید کرد.

همان طور که می دانید، بیشتر گوشی های بازار چین از سرویس های گوگل بی بهره اند و کاربران از سرویس های جایگزین استفاده می نمایند. به همین علت سال هاست که راه حل هایی برای افزودن سرویس های گوگل به این گوشی ها پیشرفته و طبق پیشنهاد دفتر هواوی در ایران، جی باکس نیز یکی از این گزینه هاست. اگر این راه حل ها بتوانند احتیاج کاربران به اپ های پرکاربرد گوگل را رفع نمایند، می توان فقدان سرویس های گوگل و محدودیت نصب تعدادی از اپ های پرطرفدار را از فهرست نقاط ضعف هواوی نووا 10 اس ای و دیگر گوشی های مجذوب نماینده این شرکت حذف کرد.

درنهایت اگر قصد خرید یک گوشی خوش قیمت و زیبا با شارژدهی خوب برای استفاده عمومی را دارید و به سرویس های گوگل هم وابسته نیستید یا تمایل به استفاده از راه حل های جایگزین دارید، هواوی نووا 10 اس ای می تواند بین گزینه های شما قرار بگیرد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2202

به "آنالیز هواوی نووا 10 اس ای؛ به زودی وارد بازار ایران می گردد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز هواوی نووا 10 اس ای؛ به زودی وارد بازار ایران می گردد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هواوی نووا 10 اس ای؛ به زودی وارد بازار ایران می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید