دولت توانایی جذب پیمانکاران برای اجرای پروژه ها را ندارد

به گزارش واندر هنگر، تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران می گوید میانگین زمان اجرای پروژه ها بیش از دو برابر میزان پیش بینی شده در طرح های توجیه فنی و مالی پروژه ها است و به دلیل بالارفتن هزینه های تمام شده فراوری فعالان در صنعت مشاوره و ساخت پروژه های نفتی تنها با 20 درصد از ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

دولت توانایی جذب پیمانکاران برای اجرای پروژه ها را ندارد

بهزاد محقق حضرتی، نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با پانا با بیان اینکه سال 99 سال سختی برای فعالان مالی بوده است، اظهار کرد: به نظر می رسد درحال حرکت به سمت بهبود امور هستیم. درک مسائل مالی توسط تمامی ارکان کشور و تاکید بر حل ریشه ای مسائل از جمله دلایلی است که نشان می دهد با درک معضلات، ارایه راهکارها و حل آنها نیز می تواند پیش روی کشور باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان سهم معینی برای تاثیرات نابسامانی های داخلی و فشارهای خارجی بر اقتصاد ایران مشخص کرد، مطرح نمود: تصمیم های درست برای فشارهای خارجی نیز می تواند تاثیرات منفی آنها را بر شرایط مالی کشور تعدیل کند و نمی توان تقسیم بندی صحیحی برای سهم فشارهای خارجی یا سوء مدیریت های داخلی مشخص کرد؛ این نحوه مدیریت امور و تصمیم گیری ها است که سهم آنها را کم یا زیاد می نماید.

شرایط فعالیت مشاوران در ساخت پروژه های نفتی در سال 99 به شدت تحت تاثیرات منفی رکود قرار گرفته است و بسیاری از واحدها در این صنف تنها با 20 درصد از ظرفیت خود به فعالیت ادامه دادند

محقق حضرتی اظهار کرد: اگر کوشش هر سیستم مدیریتی آن باشد که تهدیدها را به فرصت بدل کند می توان از بروز خسارت ها جلوگیری کرد اما اگر فرصت ها را تبدیل به تهدید کنیم، طبیعی است که فشارها و مسائل برای فعالان مالی و شرایط مالی کشور افزایش می یابد.

نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: شرایط فعالیت مشاوران در ساخت پروژه های نفتی در سال 99 به شدت تحت تاثیرات منفی رکود قرار گرفته است و بسیاری از واحدها در این صنف تنها با 20 درصد از ظرفیت خود به فعالیت ادامه دادند.

محقق حضرتی اعلام کرد: تورم و کرونا هزینه تمام شده فعالیت در ساخت پروژه های نفتی را به شدت افزایش داده است. افزایش نرخ ماشین الات و مصالح در قیمت تمام شده تولیدات موثر است و تعدیل های صورت گرفته نیز جوابگوی هزینه ها نیست و شرایط به گونه ای است که دولت توانایی جذب پیمانکاران را برای اجرای پروژه ها ندارد.

وی با بیان اینکه طولانی شدن ساخت پروژه های عمرانی توجیه مالی ساخت آنها را کاهش می دهد، گفت: مردم و پیمانکاران متضرر وضع موجود هستند و میانگین زمان اجرای پروژه ها بیش از دو برابر میزان پیش بینی شده در طرح های توجیه فنی و مالی پروژه ها است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1524

به "دولت توانایی جذب پیمانکاران برای اجرای پروژه ها را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت توانایی جذب پیمانکاران برای اجرای پروژه ها را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید