3 مرحله دیگر فروش فوق العاده خودرو تا انتها سال ، ممنوعیت فروش وکالتی خودروهای صفر کیلومتر

به گزارش واندر هنگر، تابش گفت: فروش فوق العاده خودرو به شیوه فروش مبتنی بر قرعه کشی تا انتها سال در 3 مرحله دیگر ادامه خواهد داشت.

3 مرحله دیگر فروش فوق العاده خودرو تا انتها سال ، ممنوعیت فروش وکالتی خودروهای صفر کیلومتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان، با اشاره به شیوه جدید فروش 25 هزار خودرو به روش قرعه کشی گفت: سازمان حمایت به عنوان عضو ثابت کمیته خودرو در بخش فراوری، ساماندهی شیوه های فروش و تنظیم بازار نقش آفرینی می نماید. فروش فوق العاده خودرو با هدف واگذاری محصولات خودروسازان به مصرف نماینده واقعی به شیوه فروش مبتنی بر قرعه کشی کنونی ختم نخواهد شد و تا انتها سال در 3 مرحله دیگر ادامه خواهد داشت.

  • ممنوعیت فروش وکالتی خودروهای صفر کیلومتر

وی با هشدار به محتکران خودرو گزارش مختصری درباره شناسایی چندین انبار دپوی خودروهای صفر کیلومتر در کشور ارائه و توضیح داد: بیشترین فشار در بازار خودرو از جانب سودجویانی است که به دنبال سود حداکثری از این کالای مصرفی هستند. با هماهنگی دستگاه قضائی مقرر شد، خودروهای احتکار شده مکشوفه در مرحله اول به قیمت کارخانه به فروش برسند و در صورت تکرار فعل احتکار از سوی سوداگران، خودروها به سازمان جمع آوری اموال تملیکی تحویل و پفراینده خاطیان روانه قوه قضائیه گردد.

تابش اضافه کرد: در تازه ترین هماهنگی انجام شده با مسئولان سازمان ثبت اسناد انتقال وکالتی خودروهای صفر کیلومتر در سراسر کشور ممنوع شد.

  • تا انتها ماه جاری تعهدات معوق ایران خودرو به صفر می رسد

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو، در ادامه با اشاره به شرایط فراوری خودرو گفت: با وجود اثر تحریم ها، بیماری کرونا و حذف محصولات CKD از خطوط فراوری، در اردیبهشت امسال رکورد 2 ساله فراوری خودرو را با 51 هزار و 400 دستگاه شکستیم؛ البته همچنان 30 هزار دستگاه تعهد معوق در گروه ایران خودرو داریم که در تلاشیم تا انتها ماه جاری و با ترخیص بعضی قطعات از گمرکات کشور، این میزان تعهد معوق به صفر میل کند.

وی اضافه کرد: اگر تقاضای خرید خودرو مدیریت گردد، قطعاً خودروسازان توان تأمین احتیاج بازار کشور را خواهند داشت. با ثبات شاخص های کلان مالی، دیگر جهشی در نرخ بازار رخ نخواهد داد و فرایند کاهشی قیمت بازار ادامه دار خواهد بود.

  • 59 هزار دستگاه خودروی فراوریشده ناقص در خودروسازی ها وجود دارد

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت، نیز درباره اختلال در ترخیص قطعات خودرو از گمرکات کشور گفت: موضوع تخصیص ارز برای واردات قطعات خودرو، احتیاجمند همکاری بیشتر بانک مرکزی برای تخصیص و تأمین ارز است. بحث تداوم فراوری و عرضه در کنار واقعی کردن طرف تقاضا از محوری ترین برنامه های وزارت صمت در شرایط کنونی است.

نیارکی اضافه کرد: در اردیبهشت امسال در مجموع حدود 59 هزار دستگاه خودروی فراوری شده ناقص در خودروسازی ها وجود دارد که این عدد نسبت به 173 هزار دستگاه در اردیبهشت سال گذشته، حاکی از کاهش 71 درصدی خودروهای ناقص دارد.

  • نرخ خودروهای بازار متأثر از قیمت گذاری دلالان

مرتضی شجاعی، کارشناس مالی، در ادامه درباره اهداف فروش خودرو به شیوه قرعه کشی گفت: اگر هدف سیاست گذار، از فروش خودرو به شیوه قرعه کشی، مدیریت در واگذاری خودرو به متقاضی واقعی است، تا حدودی در این امر پیروز خواهیم بود؛ اما اگر بنا بر شکست قیمت در حاشیه بازار خودرو داریم، پیروزیت چندانی کسب نخواهد شد. با وجود محدودیت های اعمال شده به واسطه شکاف قیمتی بین بازار و کارخانه پیش بینی می کنم، بیش از 1میلیون نفر در ثبت نام اخیر شرکت نمایند که همین موضوع شانس افراد را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

شجاعی توضیح داد: نمی توان خودروسازان را با شرایط کنونی فراوری تنها بازیگر طرف عرضه در بازار خودرو دانست. به جهت حذف خودروهای ckd و وارداتی از طرف عرضه و افزایش تقاضا ناشی از ایجاد انتظارات تورمی، التهاب در بازار خودرو ایجاد شده است. نمود این ادعا قیمت گذاری های بی قاعده خودروهای ckd نظیر پژو 2008 و مزدا 3 و وارداتی صفر کیلومتر مدل 2018 توسط بعضی سرمایه گذاران و سودجویان در کف بازار است که موجب تسری تنش قیمتی به سایر محصولات شده است.

این تحلیلگر بازار خودرو در ادامه با تأکید بر ضرورت تنوع بخشیدن به سبد محصولات خودروسازان در شرایط تحریم صنعت اضافه کرد: خودروسازان باید با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و مصون از تحریم، به سرعت با جایگزینی خودروهای جدید متناسب با خودروهای خارج شده از خطوط فراوری، خلأ بازار را جبران نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1006

به "3 مرحله دیگر فروش فوق العاده خودرو تا انتها سال ، ممنوعیت فروش وکالتی خودروهای صفر کیلومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مرحله دیگر فروش فوق العاده خودرو تا انتها سال ، ممنوعیت فروش وکالتی خودروهای صفر کیلومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید