جفری فلتمن فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا شد

به گزارش واندر هنگر، وزیر خارجه آمریکا، یک دیپلمات با سابقه را به عنوان فرستاده ویژه این کشور در شاخ آفریقا منصوب کرد و این فرد قرار است به بحران در این منطقه بپردازد.

جفری فلتمن فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا شد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: انتصاب جفری فلتمن به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا بازگو کننده تعهد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در رهبری اقدامات دیپلماتیک بین المللی در رسیدگی به بحران های سیاسی، امنیتی و بشری در شاخ آفریقاست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به این نکته اشاره نمود که فلتمن موقعیتی ارشد هم در وزارت خارجه و هم در سازمان ملل داشته و ادامه داد: فلتمن برای سمت جدیدش به خاطر داشتن چندین دهه تجربه در امور آفریقا و خاورمیانه به ویژه در زمینه دیپلماسی چندجانبه به شدت مناسب است.

بلینکن اضافه نمود: فلتمن برای توسعه و اجرای استراتژی یکپارچه به منظور رسیدگی به مسائل پیچیده که منطقه را تحت شعاع قرار داده، در گفتگوها حضور دارد.

وی ادامه داد: نگرانی ما درباره اوضاع متشنج در اتیوپی از جمله درگیری ها در تیگرای، افزایش تنش ها بین این کشور و سودان و مناقشات حول سد عظیم النهضه (رنسانس) اتیوپی است. همچنین با توجه به تغییرات قابل ملاحظه برای این منطقه استراتژیک، حضور گسترده آمریکا برای کاهش خطرات حیاتی است.

اتحادیه اروپا روز آدینه بیان کرد که بسته یاری 180 میلیون دلاری بشردوستانه برای منطقه در نظر گرفته که علاوه بر اتیوپی و سودان شامل جیبوتی، اریتره، کنیا، سومالی، اوگاندا، سودان جنوبی و تانزانیا می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1560

به "جفری فلتمن فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جفری فلتمن فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید