تنوع در حوزه های اقتصادی، حاشیه ای امن برای فعالان اقتصادی ایجاد می نماید

به گزارش واندر هنگر، فرماندار کاشان گفت: سرمایه گذاری در سایر حوزه های اقتصادی نظیر گردشگری باعث خروج شهرستان از اقتصاد تک محصولی گردیده و حاشیه ای امن را برای فعالان اقتصادی ایجاد می نماید.

تنوع در حوزه های اقتصادی، حاشیه ای امن برای فعالان اقتصادی ایجاد می نماید

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا مومنیان در هم اندیشی صنایع زنجیره تامین و فراوری فرش ماشینی اظهار کرد: مدیریت و برنامه ریزی جامع در حوزه فرش ماشینی، به دست آوردن کنترل بازار عرضه و فروش فرش و حذف واسطه ها از جمله راهکارهای افزایش درآمد در این عرصه است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه کشور در حوزه صنعت، گفت: جهت گیری شدیدی به سمت فراوری فرش ماشینی طی 40 سال اخیر در شهرستان وجود داشته است به طوری که بالغ بر 75 درصد سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال این صنعت در منطقه کاشان انجام گردیده است.

معاون استاندار اصفهان توضیح داد: کوچکترین آسیب پذیری در زنجیره تامین، فراوری و فروش فرش ماشینی، بخش عمده ای از صنعت و اشتغال شهرستان را تحت الشعاع قرار می دهد و در حوزه هایی نظیر بیمه، مالیات و تامین زیر ساخت های حیاتی کوشش ما بر این است که مشکل جدی برای فراوریکنندگان ایجاد نگردد.

فرماندار کاشان تاکید نمود: برگزاری جلسات، همفکری صاحبان صنایع و مدیران بخش دولتی، در حل موانع و مشکلات صنعت بسیار موثر است و امیدواریم با حمایت مجموعه زنجیره تامین و فراوری فرش ماشینی در همه حوزه های ریسندگی، بافندگی و تکمیل، زمینه استمرار فراوری فراهم گردد.

مومنیان اضافه نمود: فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری و جایگزین کردن با فراوری فرش ماشینی در منطقه وجود دارد که باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد. البته در حوزه گردشگری نیز آسیب هایی نظیر هجوم سرمایه گذاری به سمت خانه های تاریخی متوجه سرمایه گذاران است که می تواند در آینده باعث ایجاد مشکل گردد.

نشست هم اندیشی صنایع زنجیره تامین و فراوری فرش ماشینی با حضور فرماندار کاشان و صاحبان صنایع در محل اتحادیه فراوریکنندگان فرش ماشینی و صنایع وابسته، برگزار گردید.

منبع: isna.ir
انتشار: 15 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 16

به "تنوع در حوزه های اقتصادی، حاشیه ای امن برای فعالان اقتصادی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع در حوزه های اقتصادی، حاشیه ای امن برای فعالان اقتصادی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید