تدریس زبان فارسی در مدارس آلمان تصویب شد

به گزارش واندر هنگر، سنای فدرال آلمان در مصوبه ای بیان کرد، زبان فارسی به عنوان یک واحد درسی در مدارس این کشور در کنار زبان های فرانسوی و انگلیسی تا سطح دیپلم دبیرستان به رسمیت شناخته شد.

تدریس زبان فارسی در مدارس آلمان تصویب شد

سنای فدرال آلمان در مصوبه ای بیان کرد، زبان فارسی به عنوان یک واحد درسی در مدارس این کشور در کنار زبان هایفرانسوی و انگلیسی تا سطح دیپلم دبیرستان به رسمیت شناخته شد.

با تصویب این طرح، از این پس زبان فارسی در تمام استان های آلمان در برنامه درسی مدارس دولتی (بنا به درخواست دانش آموز برای زبان دوم) گنجانده خواهد شد و دانش آموزان حق انتخاب یادگیری این رشته را در مدارس دارند.

بعلاوه به گفته وزیر آموزش استان مکلنبورگ فورپومن قرار است برنامه ای به نام طرح زادگاه یا وطن برای بچه ها در این استان اجرا گردد که این طرح به منظور احیای روحیه و حس تعلق بیشتر به وطن، با هزینه ای بالغ بر 6/5 میلیون یورو حمایت خواهد شد. در این طرح علاوه بر ساخت و تجهیز موزه باستان شناسی برای دانش آموزان و بچه ها، قرار است از کلاس هفتم، علاوه بر زبان های فرانسه، انگلیسی و فارسی، واحدهای درسی دیگری مانند بهداشت و سلامت، گویش پلات دویچ که لهجه ای محلی در شمال آلمان است نیز برای علاقه مندان ارائه گردد.

تا پیش از این افرادى که از کلاس هفتم به بعد وارد آلمان می شدند و در کشورشان زبان خارجه نداشته اند می توانستند در امتحانات غیر آلمانی که به صورت آزاد و سالانه اجرا می گردد و تا مقطع دیپلم ادامه می یابد، شرکت نمایند. اما دانش آموزانى که در آلمان دبیرستان را شروع نموده بودند حق استفاده از این ماده تبصره قانونی را نداشتند.

منبع: کجارو / انتخاب
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1939

به "تدریس زبان فارسی در مدارس آلمان تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدریس زبان فارسی در مدارس آلمان تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید