اعتراض گسترده در مجارستان علیه ساخت یک دانشگاه چینی در بوداپست

به گزارش واندر هنگر، هزاران تن از مردم مجارستان در بوداپست به خیابان ها آمدند تا به طرح دولت درباره ساخت یک پردیس دانشگاهی چین در پایتخت اعتراض نمایند.

اعتراض گسترده در مجارستان علیه ساخت یک دانشگاه چینی در بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

چندین هزار مجارستانی روز شنبه در بوداپست علیه طرح دولت نخست وزیر ویکتور اوربان برای ساخت پردیس دانشگاه چینی در پایتخت، پروژه ای که به گفته مخالفان نشانگر سیاست هوادار چین از طریق حاکمیت است، تظاهرات کردند و آن را اسب تروا پکن در اتحادیه اروپا خواندند.

به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه حدود 10 هزار نفر در خیابان های پایتخت در اعتراض به این پروژه دانشگاه فودان شانگهای که ساخت آن در سال 2024 به انتها می رسد، راهپیمایی کردند.

طبق توافقنامه ای که مجارستان و رئیس دانشگاه فودان امضا نموده اند، این پردیس، اولین دانشگاه چینی در یک کشور اروپایی است و 50 هکتار را تحت پوشش قرار خواهد داد.

طبق اسناد داخلی منتشر شده توسط یک وب سایت، مجارستان برای تأمین اقتصادی این پروژه با هزینه کلی 1.5 میلیارد یورو از پکن وام 1.3 میلیارد یورویی دریافت می نماید.

بنابر نظرسنجی انجام شده از طریق موسسه ریپوبلیکون که یک اتاق فکر لیبرال است، دو سوم مردم مجارستان مخالف تاسیس دانشگاه چینی در کشورشان هستند.

گرگی کوراشونیا، شهردار بوداپست که از مخالفان تاسیس شعبه دانشگاه فودان است می گوید نام خیابان های اطراف محل احداث دانشگاه را به جاده هنگ کنگ آزاد، خیابان دالایی لاما و شهدای اویغور تغییر خواهد داد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1680

به "اعتراض گسترده در مجارستان علیه ساخت یک دانشگاه چینی در بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض گسترده در مجارستان علیه ساخت یک دانشگاه چینی در بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید