مرغ داری که اتفاقی سنگی ارزشمند را کشف کرد، عکس

به گزارش واندر هنگر، یک فسیل 240 میلیون ساله از یک دوزیست در دهه 1990 پیدا شد و این یافته مهم اکنون به طور رسمی به وسیله دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW سیدنی) و موزه استرالیا نامگذاری و توصیف شده است.

مرغ داری که اتفاقی سنگی ارزشمند را کشف کرد، عکس

تینا مزدکی- این فسیل به وسیله فردی که مرغ داری داشته است، در سنگ های معدن محلی کشف شد. این سنگ ها برای استفاده در ساخت دیوار حائل باغ در نظر گرفته شدند و متعاقباً فسیل آن به موزه استرالیا در سیدنی اهدا شد.

دیرینه شناس Lachlan Hart که نقش مشترکی با UNSW Science و موزه استرالیا دارد، می گوید: این فسیل، به نام Arenaerpeton supinatus به معنای خزنده شنی خوابیده، تقریباً کل اسکلت و به طور قابل توجهی خطوط کلی پوست حیوان را نشان می دهد.

هارت، کاندیدای دکترا در دانشکده علوم زیستی، زمین و محیط زیست (BEES) می گوید: این فسیل نمونه منحصر به فردی از گروهی از حیوانات منقرض شده به نام تمنوسپوندیل است که قبل و در زمان دایناسورها زندگی می کردند. ما اغلب اسکلت هایی را نمی یابیم که سر و بدن هنوز به هم متصل باشند، و حفظ بافت نرم یک اتفاق حتی نادرتر است.

این حیوان که Arenaerpeton نام دارد، در دوره تریاس، 240 میلیون سال پیش، در رودخانه های آب شیرین در جایی که امروزه به عنوان سیدنی شناخته می گردد، زندگی می کرد. آقای هارت می گوید که به احتمال زیاد ماهی های باستانی دیگری مانند Cleithrolepis را شکار نموده است، اما جدای از آن، شواهد زیادی در خصوص حیوانات دیگری که Arenaerpeton در زمین و آب با آنها اشتراک داشت، وجود ندارد.

هارت می گوید: از نظر سطحی، Arenaerpeton بسیار شبیه سالامندر غول پیکر مدرن چینی است، به خصوص از نظر شکل سر.

با این حال، از میزان دنده ها و طرح بافت نرم حفظ شده بر روی فسیل، می توانیم متوجه شویم که وزن آن به طور قابل توجهی از نوادگان زنده اش سنگین تر بوده است. بعلاوه چند دندان زیبا، از جمله یک جفت عاج، در دهانش داشته است.

آقای هارت می گوید آنچه در خصوص این کشف هیجان انگیز است این است که Arenaerpeton بزرگ است، تخمین زده می گردد حدود 1.2 متر از سر تا دم باشد، در حالی که سایر حیوانات نزدیک به هم که در همان زمان زندگی می کردند کوچک بودند.

منبع: scitechdaily

بن سلمان در پی این جنگنده فرانسوی است!/ عکس

آمریکا برای این جنگنده، 3میلیارد دلار هزینه می نماید!/ عکس

عنکبوت های غول پیکر 160میلیون سال پیش این شکلی بوده اند/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2265

به "مرغ داری که اتفاقی سنگی ارزشمند را کشف کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ داری که اتفاقی سنگی ارزشمند را کشف کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید