اجاره مسکن ارزان می گردد؟ ، ارزیابی تاثیر وام اجاره مسکن بر نرخ اجاره مسکن در بازار

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، ثبت نام پیامکی وام ودیعه مسکن از امروز شروع شد و جزئیات وام اجاره مستاجرین تا حدودی از سوی مقامات مسئول اطلاع رسانی شد. آن طور که از این طرح جدید دولت پیداست وام اجاره به تمام اجاره نشین ها تعلق نمی گیرد. حالا با شرایطی که دولت برای تخصیص این وام برای بعضی اقشار در نظر گرفته است آیا می توان به کاهش قیمت اجاره خانه امیدوار شد؟ آیا اجاره بها مسکن ارزان می گردد یا ممکن است با ارائه این نوع تسهیلات، بازار مسکن واکنش معکوس از خود نشان دهد؟

اجاره مسکن ارزان می گردد؟ ، ارزیابی تاثیر وام اجاره مسکن بر نرخ اجاره مسکن در بازار

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در همین حال نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که تاثیر وام اجاره مسکن بر نرخ اجاره مسکن در بازار چیست؟ به خبرنگاران گفت: با افزایش قیمت مسکن قیمت اجاره مسکن نیز افزایش یافت. همین عامل باعث شد که مردم در مضیقه بمانند. از این رو در نظر دریافت تسهیلات 25 درصدی برای تهرانی ها، 20 درصدی برای کلان شهرها و 15 درصدی برای سایر شهرها بازار اجاره مسکن را به لحاظ روانی کنترل کرد و از افسارگسیختگی نجات داد.

حسام عقبائی افرود: وام اجاره مسکن تاثیر بسزایی در کنترل نرخ اجاره مسکن دارد. میزان سود تسهیلات تنها مسئله ای است که در راستا وام اجاره مسکن وجود دارد. معتقدیم سود 12 درصد برای مستجران بالاست. امیدواریم مسئولان وام اجاره مسکن را تنها در شرایط شیوع ویروس کرونا لحاظ نکنند و بلکه این تسهیلات نیز در بودجه سال های آینده لحاظ گردد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است که از این پس وام اجاره مسکن سال به سال افزایش یابد؟ پاسخ داد: فعلا مصوبه وام اجاره مسکن تا اتمام ویروس کرونا و اعلام شرایط سفید در شهرها در نظر گرفته شده است. معتقدیم تا زمانی که مسکن استیجاری برای مردم ساخته نگردد ارائه این نوع تسهیلات برای مستاجران باید ادامه دار باشد و همچنین باید بر اساس میزان نرخ تورم در هر سال سقف میزان تسهیلات نیز افزایش یابد.

عقبائی گفت: وام اجاره مسکن ابتدا برای خانواده های پنج نفره و زوجینی که تازه ازدواج نموده اند، در نظر گرفته شده است. بنابراین این افراد در اولویت اخذ تسهیلات وام اجاره مسکن هستند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1018

به "اجاره مسکن ارزان می گردد؟ ، ارزیابی تاثیر وام اجاره مسکن بر نرخ اجاره مسکن در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره مسکن ارزان می گردد؟ ، ارزیابی تاثیر وام اجاره مسکن بر نرخ اجاره مسکن در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید