42 درصد از سالمندان بالای 80 سال خراسان رضوی واکسن کرونا را دریافت نموده اند

به گزارش واندر هنگر، مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز 42 درصد از سالمندان بالای 80 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت نموده اند.

42 درصد از سالمندان بالای 80 سال خراسان رضوی واکسن کرونا را دریافت نموده اند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

دکتر محمد احمدیان اضافه کرد: بیشتر سالمندان 80 ساله که پرونده الکترونیک سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته اند، واکسینه شده اند.

وی بیان نمود: بعضی از سالمندان به دلیل عدم مراجعه به مراکز بهداشتی، پرونده سلامت ندارند و به وسیله سامانه کشوری باید ثبت نام نمایند و از سوی دیگر کمتر از 15 درصد هم تمایلی به تلقیح واکسن ندارند.

وی خاطر نشان کرد: 61 هزار نفر سالمند بالای 80 سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساکن هستند که اطلاعات حدود نیمی از آنها در سامانه سینا قابل رهگیری است و لذا به وسیله ثبت نام در سامانه کشوری به نشانی salamat.gov به اطلاعاتشان دسترسی پیدا نموده و فراخوان خواهند شد.

وی از شروع واکسیناسیون سالمندان 75 ساله در خراسان رضوی اطلاع داد و گفت: کل جمعیت سالمندان بالای 60 سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر از 500 هزار نفر برآورد می گردد که حدود 50 درصد آنها پرونده الکترونیک سلامت دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1662

به "42 درصد از سالمندان بالای 80 سال خراسان رضوی واکسن کرونا را دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "42 درصد از سالمندان بالای 80 سال خراسان رضوی واکسن کرونا را دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید