سه عامل اصلی خیز تند کرونا در خراسان جنوبی

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: نرخ بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی در پیک چهارم به ازای هر 100 هزار نفر به 15 نفر رسیده است.

سه عامل اصلی خیز تند کرونا در خراسان جنوبی

محمد دهقانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موارد بستری کرونایی در خراسان جنوبی اکثرا خانوادگی است.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی جز شش استان سالمند کشور است که متاسفانه 80 درصد فوتی های استان نیز مربوط به افراد بالای 60 سال است و این یک آسیب برای استان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: اکنون فرایند شیوع ویروس کرونا در استان با شیب تند در حال افزایش است و خراسان جنوبی جزء 12 استان اول در شیوع این بیماری اعلام شده است.

دهقانی اضافه کرد: سه عامل اصلی در استان از جمله باز بودن مناطق گردشگری، وجود جهت ترانزیتی و ورود مسافران از جمله عوامل افزایش آمار مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: در هفته سوم فروردین ماه 124 مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند که این آمار قبلاً 18 مورد در هفته بوده است که افزایش شدید ابتلا به این بیماری را در استان نشان می دهد.

دهقانی اظهار کرد: نرخ بستری بیماران کرونایی در پیک چهارم به ازای هر 100 هزار نفر، 15 نفر است که تا پیش از آن، این نرخ سه و یک دهم بوده است.

وی با بیان اینکه برای 3167 نفر واکسن در استان تحویل گرفته شده است و تا به امروز 2259 نفر واکسن را دریافت کرده اند، اضافه کرد: با وجود اینکه ظرفیت تخت های بیمارستانی در استان خوب است، اما اگر فراگیری بیماری کرونا با همین سرعت ادامه داشته باشد متاسفانه با کمبود تخت های بیمارستانی روبرو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد محدودیت ها نیز گفت: اعمال محدودیت ها باید با تغییر رنگ بندی اعمال می شد و دستگاه های اجرایی نباید منتظر اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا می بودند.

دهقانی یادآور شد: محدودیت هایی که گذاشته شده معجزه گر نیستند، فقط حلقه هایی از زنجیری هستند که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوان این بیماری را کنترل کرد، اما اگر در کنار این محدودیت ها باز اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم، باعث تداوم بیشتر این بیماری خواهیم بود.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: ویروس کرونای انگلیسی نوع غالب ویروس در ایران است و سرعت انتشار کرونا در 12 استان بسیار تند است، میزان رعات پروتکل های بهداشتی 56 درصد بوده و هفته های بسیار سختی را پیش رو داریم.

نام خراسان جنوبی در میان استان هایی اعلام شد که شیب افزایشی کرونا در آنها بسیار تند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1572

به "سه عامل اصلی خیز تند کرونا در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه عامل اصلی خیز تند کرونا در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید