برخورد قضایی با اجتماعات غیرضروری در مشهد

به گزارش واندر هنگر، رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برپاکنندگان تجمعات غیر ضروری مانند مراسم عروسی و ترحیم در مشهد برخورد قانونی خواهد شد و برای آن ها پرونده قضایی تشکیل می گردد.

برخورد قضایی با اجتماعات غیرضروری در مشهد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش ایرنا، علی اصغر حسنی روز آدینه با بیان این مطلب اضافه نمود: برپایی مراسم عروسی و ترحیم همزمان با قرمز شدن شرایط مشهد از نظر ابتلا به کرونا ممنوع بود و اکنون که شرایط مشهد از قرمز هم عبور نموده است این محدودیت ها با جدیت بیشتری ادامه می یابد.

وی ادامه داد: برپایی مراسم عروسی در شهرستان طرقبه - شاندیز که به لحاظ کرونا در شرایط سفید واقع شده است با استفاده از 50 درصد ظرفیت تالار های پذیرایی و رعایت پروتکل های بهداشتی مانعی ندارد.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که شهرستان طرقبه - شاندیز در نزدیکی مشهد واقع شده است و بسیاری از مردم این کلانشهر مراسم جشن خود را در این شهرستان ییلاقی برگزار می نمایند از این بابت خطر وجود دارد و تصمیم گیری برای اعمال محدودیت ها در این شهرستان با توجه به شرایط گفته شده در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز نیز در این خصوص گفت: شمار تالار های عروسی در این شهرستان 80 مورد است که از چند روز گذشته و در هفته جاری این تالار ها بازگشایی شده اند.

سید حسین حسینی اضافه نمود: برگزاری مراسم عروسی در این تالار ها با رعایت مضاعف پروتکل های بهداشتی به صورت استفاده از ظرفیت 50 درصد و تا جایی که امکان دارد در فضای روباز انجام می گردد.

وی ادامه داد: آنالیز های اجرا شده حاکی از آن است که موارد تخلف و عدول از دستورالعمل های بهداشتی توسط تالار های عروسی بسیار محدود و اندک بوده است و تا به امروز تنها دو اخطار به مالکان این مراکز داده شده است.

هم اکنون حدود 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمت رسانی به شهرستان مشهد 13 شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را نیز زیرپوشش دارد.

بر اساس اعلام رسمی، تا به امروز 232 هزار و 863 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 148 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 106 تن رسیده است.

همچنین تا به امروز 194 هزار و 98 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 10 میلیون و 829 هزار و 468 نفر را بیمار نموده و جان 519 هزار و 397 تن را در 212 کشور گرفته است.

6 میلیون و 48 هزار و 749 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح دنیا تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و 780 هزار و 152 بیمار کرونا و 130 هزار و 798 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشو های برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمار های رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری دنیاگیر کرونا صندلی دهم را در دنیا دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1077

به "برخورد قضایی با اجتماعات غیرضروری در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قضایی با اجتماعات غیرضروری در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید