3 هزار کودک سرطانی یمن، در معرض خطر مرگ قرار دارند

به گزارش واندر هنگر، جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی این بار گریبانگر بیماران یمنی شده است؛ به نحوی که حملات این ائتلاف، باعث شده است که سه هزار کودک سرطانی یمن، در معرض خطر مرگ قرار داشته باشند.

3 هزار کودک سرطانی یمن، در معرض خطر مرگ قرار دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دکتر طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن به مناسبت روز جهانی سرطان گفت تأکید کرد که یمن در حالی این روز را پشت سر می گذارید که سختی های بسیاری را متحمل شده است و به خاطر حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به این کشور، تعداد بیماران نیز دو برابر شده است.

شبکه خبری الجهته به نقل از وزیر بهداشت یمن گزارش داد، بیش از 60 هزار مورد در مراکز انکولوژی بستری هستند و با کمبود دارو، تجهیزات و دستگاه تشخیص بیماری دست و پنجه نرم می کنند؛ به ویژه اینکه آمار بچه ها مبتلا به سرطان خون در حال افزایش بوده و این مسئله نگران کننده است.

این مسئول یمنی ادامه داد: بیش از 3000 کودکِ مبتلا به سرطان، در اثر محاصره [ائتلاف سعودی]، در معرض خطر مرگ قرار دارند. بیش از 2000 کودک مبتلا به بیماری های عفونی از مراقبت های بهداشتی لازم، محروم هستند.

وی با بیان اینکه فرودگاه صنعا بسته است و هیچ بیماری نمی تواند برای مداوا به خارج از یمن سفر کند، خاطر نشان کرد: به دلیل بسته بودن [فرودگاه صنعا]، دارو و تجهیزات مورد نیاز وارد نمی شود. ما به پزشکی هسته ای نیاز داریم، ولی ائتلاف متجاوز از ورود مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی جلوگیری می کند

وزیر بهداشت یمن با تأکید بر اینکه از سازمان ملل خواسته ایم که بر ورود مواد رادیواکتیو نظارت کند، شرح داد: بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا یک نیاز بشردوستانه است. این فرودگاه باید برای اینکه بیماران بتوانند به سفر بروند، باید بازگشایی شود.

عبدالسلام المدنی، مدیر عامل صندوق مبارزه با سرطان نیز در این زمینه گفت: کشور ما همچنان از بروز موارد بسیاری [از بیماری]، در اثر ائتلاف متجاوز و استفاده از سلاح های ممنوعه رنج می برد. ائتلاف، از ورود دستگاه اسکن هسته ای [به یمن]که فقط از طریق فرودگاه صنعا جهت است، جلوگیری می کند.

المدنی با بیان اینکه از طریق این دستگاه، می توان از مسائل بیماران سرطانی کاست، شرح داد، موارد زیادی در منطقه های مانند صعده، حجه وجود دارد که در آن، از بمب های خوشه ای ممنوعه استفاده شده و ساکنان این منطقه ها در پی این حملات مبتلا به سرطان هستند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1983

به "3 هزار کودک سرطانی یمن، در معرض خطر مرگ قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار کودک سرطانی یمن، در معرض خطر مرگ قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید