راز مثلث برمودا

به گزارش واندر هنگر، راز مثلث برمودا

مثلث برمودا که با نام مثلث شیطان نیز شناخته می گردد، ناحیه ای نامشخص در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی است. مثلث برمودا جایی است که تعداد متعددی هواپیما و کشتی به صورتی مرموز در این ناحیه ناپدید شدند. بسیاری از منابع معتبر وجود هرگونه رمز و راز در این ناحیه را رد می نمایند.

راز مثلث برمودا

ناحیه ای که مثلث برمودا را احاطه نموده است، یکی از پر ترافیک ترین گذرگاه های کشتی ها است، که به وسیله آن کشتی ها دائما در حال سفر به آمریکا، اروپا و جزایر کارائیب هستند.

کشتی های کروز دائما از این منطقه گذر می نمایند، و بسیاری از هواپیماهای خصوصی و تجاری معمولا بر فراز آسمان آن پرواز می نمایند.

در طول سال ها این تفکر برای عامه مردم به وجود آمده است که غرق شدن کشتی ها و سقوط هواپیماها در این مکان، حاصل وقایع ماوراء الطبیعه است.

تحقیقاتی که به وسیله دانشمندان پیرامون این ادعاها انجام شده، حاکی از آن است که ادعای وجود پدیده های ماورالطبیعی، ادعایی نابجاست و این رویدادها می تواند بر اساس وقایای طبیعی انجام شده باشد.

راز ناپدید شدن کشتی ها، هواپیماها و پرسنل آن ها

اولین رویدادهای گزارش شده مربوط به غرق شدن کشتی نیروی دریایی ایالات متحده یعنی کشتی پیکرینگ در دهه 1800 میلادی بود.

این کشتی که نام آن برگرفته از نام وزیر امور خارجه ایالات متحده آن موقع یعنی توماس پیکرینگ است، در تاریخ 10 ژوئن 1800، بوستون را به مقصد غرب هند ترک کرد، تا به بقیه اعضای نیروی دریایی در این منطقه بپیوندند. این کشتی در منطقه نیوکاسل و دلاوِر به حرکت خود ادامه داد، و پس از آن دیگر هرگز خبری از آن به گوش نرسید. اعتقادها بر این است که این کشتی طعمه تندبادهای دریایی شده و در اثر طوفان غرق شده است.

آخرین حادثه ای که در این منطقه رخ داد، 15 می سال جاری بود. در این حادثه هواپیمای MU-2B-40 در 59 کیلومتری شرق الوترا از مدار خارج شد. الوترا جزیره ای واقع در مجمع الجزایر باهاما می باشد. بقایای این هواپیما به وسیله گارد ساحلی ایالات متحده پیدا شد.

هفت نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. در مجموع 26 حادثه در این منطقه رخ داده است.

حقیقت یا افسانه؟

منابع متعددی در طول سال ها با دلایل متعددی همراه بوده اند که این حوادث همگی مربوط به خطاهای انسانی و شرایط جوی نامساعد است.

حتی مستندهای بسیاری نیز در این رابطه ساخته شده است، که همگی کوشش می نمایند تا توضیحی علمی برای این وقایع مرموز بیابند. مشکل دیگر مربوط به تشکیل این مثلث است.

حوادثی که در ناحیه مثلث برمودا رخ داده است، محدوده های نامعینی از این مثلث را ارائه می دهند و نمی توان به درستی معین کرد که این مثلث از کجا شروع شده است و به کجا خاتمه می یابد، در حقیقت ابتدا و انتهای این مثلث نامعلوم است.

بعضی استدلالات پیرامون ناپدید شدن در مثلث برمودا از این قرار است:

  • تکنولوژی به جامانده از قاره آتلانتیس(که بعضی معتقدند این قاره در اقیانوس اطلس قرار داشت و دارای تمدن درخشانی بود و به دریا فرو رفت)
  • پرواز اشیا نامعلوم و بیگانه ها(موجودات فضایی)

هنگامیکه کریستف کلمب در سفر خود برای کشف دنیای تازه برای اولین بار از این منطقه عبور می نموده است، شب هنگام شعله بزرگی از آتش(احتمالا شهاب سنگ) را در این ناحیه دیده است که به دریا می افتد و چند هفته بعد نوری عجیب و غریب در فاصله ای ظاهر می گردد. او بعلاوه در خصوص قطب نمای خود نوشته است که جهت جغرافیایی را به اشتباه نشان می داده است. شاید در آن موقع بخشی از مثلث برمودا، یکی از چندین نواحی بوده است که شمال واقعی و شمال مغناطیسی در یک خط قرار می گرفته اند.

نظریه ها پیرامون مثلث برمودا

با وجودیکه بیشتر نظریه پردازان استدلالاتی مانند قاره آتلانتیس، وجود موجوات فضایی و هیولاهای دریایی را رد می نمایند، و بیشتر از نظر علمی در صدد یافتن دلایلی مناطقی برای این حوادث هستند، مانند ناهنجاری های مغناطیسی، آبی و یا فوران های بزرگ گاز متان از کف اقیانوس، با این حال هیچ نظریه ای به طور دقیق وجود ندارد که بتواند این رمز و راز را حل نماید.

با این حال، با وجودیکه طوفان های دریایی می تواند علت این حوادث باشد، بیمه دریایی لندن، مثلث برمودا را به عنوان یکی از مکان های خطرناک به رسمیت نمیشناسد. از طرفی گارد ساحلی ایالات متحده نیز چنین عقیده ای ندارد، آن ها در این رابطه می گویند: در آنالیز بسیاری از هواپیما ها و کشتی ها و خساراتی که به آن ها وارد شده است، هیچ چیزی مبنی بر علل فیزیکی کشف نشده است. در اینباره هنوز بسیاری از عوامل به طور غیرعادی ناشناخته هستند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2155

به "راز مثلث برمودا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز مثلث برمودا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید