چرا با وجود پاندمی و پیامدهای مالی آن، قیمت مسکن در کانادا سیر صعودی دارد؟

به گزارش واندر هنگر، به صورت تاریخی، به ازای هر یک درصد افزایش بیکاری، چهار درصد قیمت مسکن کاهش پیدا می نماید.

چرا با وجود پاندمی و پیامدهای مالی آن، قیمت مسکن در کانادا سیر صعودی دارد؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

با این حال، این اتفاقی نیست که طی چند ماه اخیر افتاده است. بین فوریه و آگوست سال جاری، نرخ بیکاری دو برابر شد اما بازار مسکن کانادا به اوج فعالیت خود رسید.

مالکانی که کار خود را در دوران پاندمی از دست دادند توانستند به خاطر برنامه های مختلف جایگزین درآمدی دولتی و تعویق پرداخت وام های مسکن، خانه های شان را حفظ نمایند. این ابتکارها برای مالکان کمی زمان خرید و به آن ها اجازه داد نگذارند خانه شان را برای فروش بگذارند.

در عین حال، نرخ بهره کاهش پیدا کرد. این باعث شد هزینه قرض دریافت برای خریداران کاهش یابد و سقف خانه ای که امکان خریدش را داشته باشند بالاتر رفت. نرخ پایین تر همچنین در زمانی تقاضا را افزایش داد که عرضه نسبتا پایین بود و در نتیجه با وجود دو برابر شدن نرخ بیکاری، قیمت مسکن به اوج جدیدی رسید.

اینکه فرایند افزایشی فروش و قیمت مسکن ادامه داشته باشد یا نه به چند فاکتور بستگی دارد: جدیت موج های بعدی کووید-19، سرعت بهبود اقتصادی و باز شدن دوباره مرزها به روی مهاجران. با این حال، چیزی که بیشترین اثر را خواهد داشت عمل دولت و سیاست های دولت برای شناور نگه داشتن اقتصاد و کانادایی ها خواهد بود. تا موقعی که یاری دولتی از راه برسد، که ممکن است تا ورود واکسن یا روی پا ایستادن دوباره اقتصاد ادامه داشته باشد، قیمت دارایی ها می تواند به افزایش خود ادامه دهد.

از نظر اقتصادی، به طور متوسط کانادایی ها حالا نسبت به دوران پیش از پاندمی شرایط بهتری دارند. مخارج خانوار 13 درصد کاهش یافته که میزان پس انداز را 28 درصد افزایش داده است. برنامه های جایگزین درآمدی دولت نه تنها موثر بوده ، که به نظر می رسد کمی بیش از حد هم بوده چون دولت به طور تقریبی هر دلار از دست رفته به خاطر پاندمی را با 2.50 دلار جایگزین کرد.

حالا که یاری های دولتی کمی عقب کشیده می شوند، اثرات این مسئله روی اقتصاد و مسکن جالب خواهد بود.

به نظر نمی رسد هفت درصد از دارندگان وام مسکن در بریتیش کلمبیا که پرداخت های شان را به تعویق انداخته اند نتوانند آن ها را پرداخت نمایند. برخی از تعویق ها به خاطر ضرورت نبوده و مردم حس می نمایند پس انداز کردن ممکن است در این شرایط بهتر باشد. برخی ها هم به خاطر از دست رفتن مقطعی شغل پرداخت ها را معوق نموده اند، اما بعد برنامه های دولتی به یاری آن ها آمد. در هر دو حالت افراد می توانند وام مسکن خود را پرداخت نمایند.

متاسفانه مالکانی هستند که بیکار مانده اند و ممکن است وقتی انتخاب تعویق وام مسکن شان تمام گردد مجبور به فروختن خانه شوند. برای این افراد حداقل یک نکته مثبت وجود دارد و آن این است که قیمت مسکن بالا رفته که باعث می گردد آن ها نسبت به شش ماه قبل شرایط بهتری داشته باشند.

گروهی که بیشترین ریسک را دارند سفته بازان کاندوها هستند. تغییرات عظیمی در مسکنی که مطلوب محسوب می گردد شکل گرفته است. حالا که جنبش کار از خانه دیگر نه فقط یک فرایند موقتی بلکه یک ضرورت است، نزدیک محل کار زندگی کردن خیلی اهمیت ندارد. اقلامی که امروز در صدر لیست خرید افراد هستند شامل خانه های دارای حیاط پشتی و اتاق اضافی برای دفتر خانگی می شوند.

خیلی ها دارند کاندوهای مرکز شهر خود را می فروشند و در حومه شهر خانه می خرند. در نتیجه، در حالیکه لیستینگ های جدید کاندوها در حال افزایش است، تعداد خانه های مستقل دارد کم می گردد. این فرایندی است که در آینده نزدیک فقط تشدید خواهد شد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1152

به "چرا با وجود پاندمی و پیامدهای مالی آن، قیمت مسکن در کانادا سیر صعودی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا با وجود پاندمی و پیامدهای مالی آن، قیمت مسکن در کانادا سیر صعودی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید