تمام کارشناسان می گویند بورس رشد می نماید

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه رونمایی از معاملات اوراق آینده نقره و عرضه سنگ آهن گفت: ما باید از ادبیات سیاسی دوری و به وسیله علمی بازار را راهنمایی کنیم، اکنون 62 میلیون سهامدار در بازار سرمایه حضور دارند و مسئولان خودشان را در رابطه با سهامداران مسئول می دانند.

تمام کارشناسان می گویند بورس رشد می نماید

او بیان نمود: بازار سرمایه یک محل تخصصی است به همین سبب ما باید از روش سنتی عبور و ابزار هایی را تقویت کنیم تا ریسک کمتر گردد.

دهقان دهنوی گفت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه در اقتصاد کشور سبب افزایش فراوری و شفافیت می گردد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از مجلس توقع داریم فرمولی ارائه دهد تا دیگر در صنایع مختلف شاهد دگرگونی ها نباشیم.

او بیان نمود: ظرفیت های بازار سرمایه بسیار زیاد است و ما در ابعاد دیگر این بازار نتوانستیم پیشرفت کنیم به طور مثال بورس کالا می توان اقدامات خوبی انجام داد.

دهقان دهنوی گفت: درست است که امروز قرار که اوراق آینده سکه در بورس کالا معامله گردد اما باید نتیجه آن را در صنعت صنعت نقره رصد کنیم.

او بیان نمود: در بازار اوراق بهادار احتیاج به توسعه داریم، نهاد های اقتصادی ما اگر در گذشته 2یا 3 میلیون خدمات ارائه می کردند اکنون تعدادشان چند برابر شده است نا گفته نماند که تعداد شرکت های تامین سرمایه ما بسیار کم است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: من به شرکت های تامین سرمایه اعلام نموده ایم که به سمت شرکت های فراوریی بروند.

دهقان دهنوی گفت: ما در سازمان بورس با تمام قوا روی بازار نظارت می کنیم اما این کار صدرصد نیست و در جهان شاهد هستیم که کشف تخلفات بیشتر از سمت مردم انجام می گردد.

او بیان نمود: فضای بازار سرمایه برای سهامدارانی که می خواهند از روش درست سرمایه گذاری نمایند، آرام است.

دهقان دهنوی گفت: نیرو های انسانی و سیستم های نظارتی باید افزایش یابد تا عمق بازار افزایش پیدا کند.

او بیان نمود: قرار است برای سهامداران خرد کانونی را مشخص کنیم تا در رابطه با تصمیم هایی که برای حمایت از سهامداران خرد گرفته می گردد، مشارکت نمایند.مصوبه اخیر شورای عالی بورس مبنی بر حمایت از سهامدارانی که پرتفوی کمتر از 10 میلیون تومان دارند همان اوراق اختیار فروش تبعی است. این اوراق روی یک سهم منتشر می گردد، اما این بار قرار شد روی یک پرتفو صورت بگیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تقاضای ما از مجلس شورای اسلامی این است که در بحث خرید و فروش رمز ارزها ورود پیدا نمایند، این امر تخلف بوده و کانالی است که منجر به خروج سرمایه از کشور می گردد. نوسانی که در بازار سرمایه ایجاد شد در سایر بازارها هم بود اما بازارهای موازی بورس پس از اصلاح بازگشتند اما بورس نه. باید اعتماد را به سهامداران بازگردانیم.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1503

به "تمام کارشناسان می گویند بورس رشد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام کارشناسان می گویند بورس رشد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید