گلاب و عرقیات میمند به عمان صادر می گردد

به گزارش واندر هنگر، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: شرایط صادرات گلاب و عرقیات میمند فارس به عمان و شرکت های فعال در حوزه خلیج فارس فراهم شده است.

گلاب و عرقیات میمند به عمان صادر می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس، شاهپور قنبری با اشاره به حضور اعضای کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: مذاکره کنسرسیوم با شرکت Muscat Water از بزرگترین شرکتهای فراوری آب معدنی و نوشیدنی در عمان صورت گرفت

وی اعلام کرد: در مذاکره با مدیرعامل این شرکت که علاوه بر عمان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دارای نمایندگی فروش است مقرر شد به زودی نمایندگان این شرکت از ظرفیتهای موجود در میمند بازدید نمایند و درباره نحوه صادرات و نیز محصولات مورد احتیاج برای ارسال، تفاهم نامه و قرارداد منعقد گردد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس اضافه نمود: مسئولان این شرکت برای فراوری محصول گلاب با برند این شرکت اظهار تمایل کردند و مقرر شد در این زمینه نیز اعضای کنسرسیوم، آنالیز های خود را انجام دهند و نتایج را به طرف عمانی اعلام نمایند.

قنبری ادامه داد: شرکت A Sarooj Foods که دارای یک شبکه توزیع در سراسر عمان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است برای خرید و توزیع محصولات کنسرسیوم گلاب و عرقیات میمند اظهار تمایل نموده و مقرر شد که مسئولان این شرکت نیز به زودی از توانمندیهای کنسرسیوم بازدید و در زمینه راههای ارتقای تبادلات مذاکره نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استن فارس با اشاره به نتایج آنالیز های کنسرسیوم صادراتی میمند برای حضور در بازار عمان گفت: رقبای عمده در گیاهان دارویی کشورهای چین و هند و در محصول گلاب کشور لبنان است که با توجه به کیفیت بالای محصولات گلاب و عرقیات گیاهی میمند، با بازاریابی صحیح و تبلیغات مناسب و فراوریات با کیفیت می توان سهم عمده ای از بازار این کشور را به فراوریات فارس اختصاص داد.

قنبری گفت: برای تحقق این هدف برنامه ریزی گسترده ای در سرلوحه فعالیتهای کنسرسیوم نهاده شد و شرکت شهرکهای صنعتی نیز حمایتهای خود را انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با توجه به راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی، این کنسرسیوم، به عنوان سومین کنسرسیوم صادراتی فارس می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش از این و در سالهای گذشته با حمایتهای شرکت شهر های صنعتی خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه میمند فارس تشکیل و در مرحله توسعه یافتگی نهاده شد، گفت: وجود 67 واحد سنتی و صنعتی در زمینه فراوری گلاب و 60 نوع عرقیات گیاهی موقعیت مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرد و با فعالیت این خوشه دستاوردهای مهمی در بخش های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح فناوری واحدهای عضو خوشه صنعتی انجام شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 457

به "گلاب و عرقیات میمند به عمان صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلاب و عرقیات میمند به عمان صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید