بازسازی ساختمان: پیشکسوت حوزه بازسازی ساعتهای تاریخی تجلیل شد

به گزارش واندر هنگر، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، پیشکسوت حوزه بازسازی ساعتهای تاریخی تجلیل شد.

بازسازی ساختمان: پیشکسوت حوزه بازسازی ساعتهای تاریخی تجلیل شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مراسم نکوداشت استاد محمد ساعتچی، پیشکسوت حوزه بازسازی که با نزدیک به 9 دهه عمر، همچنان ساعتهای تاریخی را تعمیر و کوک میکند، برگزار گردید.

این مراسم با عنوان نکوداشت حافظان زمان و با حضور جمعی از استادان حوزه مطالعات شهری، پیشکسوتان حوزه ساعت و نمایندگان مجموعه های میراث فرهنگی از جمله کاخ گلستان در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار گردید.

احمد مسجد جامعی، عضو پیشین شورای شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جریان تورهای تهرانگردی برای شناسایی و حفظ بعضی میراث فرهنگی شهر اقدام کرد، درباره اهمیت بازسازی و احیای نمادهای تاریخی و با هویت شهر سخن گفت و از استاد محمد ساعتچی به عنوان یکی از پیشکسوتان حوزه ساعت سازی و بازسازی ساعت به پاس یک عمر فعالیت فرهنگی در حوزه بازسازی آثار میراثی تقدیر کرد.

او با بیان اینکه علمای ایرانی مهارت بسیاری در ساعت سازی داشته اند، ساعتچی را از معدود بازماندگان آن نسل نامید که حافظه زنده تاریخ ساعت در ایران معاصر است و این حرکت را در پاسداشت این شخصیت، شایسته تقدیر و تداوم دانست.

محمد ساعتچی که ساعت پیشکشی ملکه بریتانیا به ناصرالدین شاه قاجار در عمارت شمس العماره و بعلاوه ساعت مسجد سپهسالار و مسجد مشیرالسلطنه را بازسازی نموده، حافظه زنده ساعت در ایران شناخته می گردد که از کودکی وارد این حرفه شده است.

عبدالرحیم احمدی، رئیس اتحادیه ساعت تهران نیز در این مراسم از اعلام آمادگی این اتحادیه برای تداوم و همکاری با استاد ساعتچی در راستای احیای ساعتهای از کار افتاده در سطح شهر اطلاع داد.

در سرانجام هم از برج ساعت مرکز بزرگ دایره المعارف اسلامی به عنوان نخستین برج ساعت منطقه شمیران بازدید و مقرر شد این ساعت را که مدتی است متوقف مانده، محمد ساعتچی تعمیر و احیا کند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1998

به "بازسازی ساختمان: پیشکسوت حوزه بازسازی ساعتهای تاریخی تجلیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: پیشکسوت حوزه بازسازی ساعتهای تاریخی تجلیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید