پای سینمای آنلاین به خانه ها باز شد

به گزارش واندر هنگر، در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا سینماهای کشور طولانی ترین زمان تعطیلی خود را پشت سر می گذارند و به گفته تهیه کنندگان و سینماداران ضرر میلیاردی به این صنعت تحمیل شده است، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران ، اقدام به اکران آنلاین بیستمین ساخته خود، فیلم خروج گذاشته است. این فیلم سینمایی قرار است امروز، 24 فروردین به مدت 24 ساعت در پلتفرم آنلاین اکران و با بلیت 12 هزارتومانی امکان تماشای فیلم برای هر خانواده فراهم گردد.

پای سینمای آنلاین به خانه ها باز شد

جهت دریافت خدمات بازسازی سقف خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اکران فیلم های سینمایی به روش آنلاین به جای پرده سینما در بسیاری از کشورهای جهان انجام می گردد و سالن سازی هم در کنار این روش ادامه دارد.

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان خروج در ویدیویی که به منظور شرح این اقدام خود منتشر نموده، خاطر نشان نموده است: بقای ما به این است که فیلم ساخته و بودجه ای خرج گردد و به وسیله نمایش فیلم، هزینه ها برگردد و باز یک فیلم دیگر بسازیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد. امیدوارم با تماشای فیلم مدیون آن 2 ساعتی که وقت گذاشتید و مبلغی که خرج کردید نباشیم و سرمان بلند باشد. من امیدوارم این نوع بلیت خریدن و این سنت جدید را انجام بدهیم و با خانواده در کنار هم فیلم را ببینیم.

ضرر 17 میلیارد سینماها در پی شیوع ویروس کرونا

ویروس کرونا از اوایل اسفند گریبانگیر کشور، مشاغل و صنعت های گوناگونی شد و با گسترش آن بعضی مشاغل به تعطیلی کشانده شدند و سالن های سینما هم جزء اولین مکان هایی بود که قربانی این بیماری ناخوانده شد. از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و تشکیل ستاد ملی مقابله با این ویروس توسط اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر تعطیلی سینما ها ابلاغ شد و این دستور تا امروز چند نوبت تمدید شده است.

به باور فعالان این صنعت پیش بینی ورشکستگی سالن های سینما اتفاقی است که دور از ذهن نیست. در همین رابطه حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، بیستم اسفند ماه 98 در حساب توییتر خود با اشاره به ضرر 600 میلیون تومانی سینماها در روزهای تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا، ابراز امیدواری کرد که این ضرر در آینده جبران گردد.

به گفته او، سالن های سینمای خصوصی تا قبل از تعطیلی به دلیل گسترش کرونا، روزانه به طور متوسط 600 میلیون تومان فروش داشتندکه قریب نصف آن، سهم سینمادار بوده؛ اما الان تعطیل اند.

آنالیز آمارهای فروش فیلم های نوروزی در سال 98 و مقایسه آنها با سال 99 هم نشان می دهد که سینماها در نوروز سال گذشته بیش از 17 میلیارد تومان در 15 روز ابتدایی فروردین درآمد کسب نموده بودند که این درآمد در نوروز 99 به صفر رسیده است.

در این شرایط، اکران آنلاین فیلم های سینمایی را باید یک نوع سنت شکنی و از طرفی اقدامی در راستای جبران بخشی از خسارت های وارد شده به صنعت سینما و فراتر از آن، ایفای مسئولیت اجتماعی فعالان این عرصه در شرایطی دانست که به کرات بر ماندن مردم در خانه هایشان تاکید می گردد.

بسیاری از سینماگران و تهیه کنندگان منتظرند تا نتیجه اکران آنلاین جدیدترین ساخته حاتمی کیا را ببینند و در صورت مثبت بودن این تجربه باید ببینیم تا معادلات اکران به هم خورد. تا به امروز حداقل چهار تن از تهیه کنندگان فیلم هایی که فیلم شان در نوبت اکران نوروزی بود، ابراز تمایل برای اکران آنلاین فیلم های خود کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 791

به "پای سینمای آنلاین به خانه ها باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای سینمای آنلاین به خانه ها باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید