شرایط مثبت ترافیکی در موضوع اصلاح هندسی میدان امام خمینی

به گزارش واندر هنگر، شهردار منطقه 12 گفت: طبق بررسی ها در موضوع اصلاح هندسی میدان امام خمینی، شرایط ترافیک در محدوده میدان مثبت ارزیابی شده و در حمل و نقل این منطقه با اختلال جدی در حمل و نقل روبرو نیستیم.

شرایط مثبت ترافیکی در موضوع اصلاح هندسی میدان امام خمینی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 ضمن اعلام این خبر افزود: موضوع اصلاح هندسی و تغییر میدان امام خمینی با هدف پیوند بخشی از میدان در قسمت شمالی با خیابان لاله زار و فردوسی انجام می گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت حرکت به سمت انسان محور و پیاده مدار شدن شهر در رسیدن به توسعه پایدار و بازپس گیری شهر از خودرو ها با همین هدف گفت: درباره اصلاح هندسی میدان امام خمینی هم با این رویکرد پیش رفته و اصلاحات هندسی را انجام داده ایم که البته تغییر ماهیت کف سازی میدان هم محدودیت هایی برای عبور خودرو ها ایجاد کرده است. این در حالی است که ساختمان قدیمی شهرداری با عنوان ساختمان بلدیه مراحل ساخت را سپری می کند.

سعادتی توضیح داد: در این میدان دو حجم ترافیک ورود و خروج به میدان از معابر مختلف و از سمت شرق، شمال، جنوب و غرب وجود داشت. برای اصلاح هندسی میدان، بررسی ها و آماربرداری دقیقی از میزان خودرو ها و راستا های جایگزین و معابر دیگری که بعضی از رانندگان می توانستند از آن برای حمل و نقل خود استفاده کنند، انجام شد.

وی با یادآوری این نکته که طبق مطالعات انجام گرفته بخش قابل توجهی از خودرو های میدان امام خمینی عبوری بودند و مقصدشان میدان امام خمینی نبوده، افزود: بر همین اساس اصلاح هندسی در دوره ای سه ماهه با مصوبه شورای ترافیک شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک به صورت آزمایشی انجام شد.

شهردار منطقه 12 همچنین گفت: البته در ماه های اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا، حجم ترافیک در خیابان های مرکزی شهر طبیعی نبود و در بیشتر نقاط مرکزی مثل منطقه 11 و 12 حجم خودرو ها افزایش یافت. اما طبق بررسی ها شرایط ترافیک در محدوده میدان امام مثبت ارزیابی شد و هم اکنون اختلال جدی در مورد موضوع حمل و نقل نداریم.

وی شرایط فعلی این میدان را چنین تشریح کرد: در شرق این میدان یک بانک، جنوب آن، وزارت ارتباطات و در غرب ایستگاه مترو واقع شده است. بحث ما بخشی از کسبه ای است که در قسمت شمالی میدان قرار دارند که پیش از این هم راستا عبوری نداشتند و فقط یک پیاده رو در قسمت شمالی میدان وجود داشت.

سعادتی درباره حل مسأله دسترسی از خیابان ملت و اکباتان به میدان امام نیز گفت: تصمیم گرفته ایم در قسمت شمالی میدان یک خیابان احداث کنیم تا با ایجاد یک معبر در شمال ساختمان بلدیه، دسترسی به میدان امام راحت تر و بهتر شود. ایجاد این معبر می تواند منجر به تسهیل عبور و مرور در شمالی میدان به قسمت جنوبی آن شود. در عین حال از حجم بار ترافیکی در قسمت جنوبی میدان بکاهد.

به گفته وی برنامه عملیات عمرانی بعد از ایام سوگواری محرم شروع خواهد شد و این اقدام با سنفگرش قسمت شمالی میدان شروع می شود؛ چراکه اکنون در بخش شمالی میدان، شب ها یکی از هیأت های بزرگ در فضای باز به عزاداری مشغول است.

شهردار منطقه 12 تهران، درباره زمان اتمام این پروژه هم افزود: تلاش می کنیم تا عملیات عمرانی در این میدان و همه پروژه های عمرانی جدی در سال 99 سرانجام یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1177

به "شرایط مثبت ترافیکی در موضوع اصلاح هندسی میدان امام خمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مثبت ترافیکی در موضوع اصلاح هندسی میدان امام خمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید