واکسن مانع انتقال دلتا نمی گردد

به گزارش واندر هنگر، براساس نتایج تحقیقات، هرچند واکسن های کرونا ظاهراً خطر کلی ابتلا افراد به گونه دلتا را کاهش می دهند اما در صورت آلوده شدن، بین افراد واکسینه شده و آنهایی که واکسن دریافت نکردند تفاوتی وجود ندارد.

واکسن مانع انتقال دلتا نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، براساس نتایج مطالعات تازه در اداره بهداشت عمومی انگلیس، هرچند واکسن های کرونا ظاهراً در وهله اول خطر کلی ابتلا افراد به گونه دلتا را کاهش می دهند اما در صورت آلوده شدن، بین افراد واکسینه شده و آنهایی که واکسن دریافت نکردند تفاوتی وجود ندارد.

دانشمندان بهداشت عمومی انگلستان (PHE) یادآور شدند، تحقیقات تازه یافته هایی که اخیرا به دست آمده را تأیید می نماید؛ نشانه های اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد افرادی که واکسن کووید 19 را تزریق نموده اند می توانند به آسانی ویروس دلتا را به دیگر افراد انتقال دهند.

این یافته ها با یافته های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده درباره انتقال ویروس دلتا از افراد واکسینه شده به دیگر افراد مطابقت دارد.

نوع بسیار عفونی دلتا به نوع غالب ویروس کرونا در سطح دنیا تبدیل شده است و همه گیری را تشدید نموده است.

تحقیقات نشان داده واکسن ها محافظت خوبی در برابر بیماری های شدید و مرگ ناشی از دلتا به ویژه با دریافت دو دز انجام می دهند، اما اطلاعات کمی در خصوص اینکه آیا افراد واکسینه شده هنوز می توانند آن را به دیگران منتقل نمایند، وجود دارد.با این حال، این داده ها بسیار محدود است و تحقیقات بیشتری مورد احتیاج است.

گونه دلتا کرونا که ابتدا در هند مشاهده شد، ویروس غالب در همه گیری کنونی در انگلیس است و تقریباً 99 درصد موارد تازه ابتلا به این بیماری در این کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1742

به "واکسن مانع انتقال دلتا نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن مانع انتقال دلتا نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید