هشدار نسبت به قطع برق در روزهای سرد

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران : اگر در مصرف گاز صرفه جویی نشود و گاز به نیروگاه ها نرسد، قطع برق اتفاق می افتد.

هشدار نسبت به قطع برق در روزهای سرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین ،مصطفی رجبی مشهدی ، با اشاره به برودت هوا در بعضی از نقاط کشور، گفت: با توجه به کاهش دما و برودت هوا، مسائل تأمین سوخت در مناطق سردسیر و برفی در بعضی از نقاط کشور گاهی اتفاق می افتد از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف گاز اقدام نمایند تا در فصل سرد خاموشی نداشته باشیم.

وی اضافه نمود: سال گذشته در بعضی از نقاط کشور به دلیل کاهش تحویل سوخت نیروگاهی (گاز) قطع برق داشتیم که امیدواریم سال جاری این اتفاق رخ ندهد.

رجبی مشهدی گفت:در حال حاضر شرایط شبکه برق کشور عادی است و هیچگونه قطع برقی نداریم و تا به امروز سوخت رسانی به نیروگاه ها طبق روال ادامه دارد.

معاون راهبری وزارت نیرو توضیح داد:احتمال بروز مشکل برای تامین برق کشور در صورت ادامه فرایند رو به رشد مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد، ولی این قطعی گذرا است و سریع رفع خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت:باتوجه به مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، توصیه می گردد مصرف برق و بخصوص گاز کاهش یابد.

او ادامه داد:هرچه قدر مصرف گاز خانگی در فصل سرما بیشتر گردد، سهم گاز نیروگاه ها کاهش پیدا می نماید که این موضوع قطعا بی تبعات نیست.

رجبی مشهدی اضافه نمود: در حال حاضر به دلیل گسترش سرمای هوا در کشور و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، اولویت با تامین گاز این بخش است تا مسئله ای در گرمایش منازل ایجاد نگردد.

بر اساس این گزارش روز گذشته شرکت ملی گاز ایران خبر از افزایش مصرف گاز را داد به طوری که این مصرف در بخش خانگی و تجاری به رقم 524 میلیون متر مکعب رسید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1355

به "هشدار نسبت به قطع برق در روزهای سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به قطع برق در روزهای سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید