نگاه اروپا نسبت به ایران با آمریکا تفاوتی ندارد

به گزارش واندر هنگر، جواد منصوری سفیر اسبق ایران در چین در تبادل نظر با خبرنگاران، در مورد رویکرد اخیر اروپا نسبت به ایران مبنی بر طرح اتهام زنی های گسترده و تحریم شخصیت های حقیقی و حقوقی ایران، اظهارداشت: مجموعه کشورهای اروپایی، آمریکا و متحدان این کشورها از جمله کانادا استراتژی تعیینی در برابر کشورهایی که دارای استقلال، فکر و ایدئولوژی تعیین و متفاوتی از آنها هستند، دارند و به هر طریق ممکن جهت توقف روند سیاسی، مالی و بین المللی آن کشورها عمل می نمایند.

نگاه اروپا نسبت به ایران با آمریکا تفاوتی ندارد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی گفت: ممکن است کشورهای ذکر شده در درون خود دچار اختلافات و مشکلاتی باشند اما در برابر کشورهای مستقل وحدت رویه دارند، بنابراین اینکه تصور کنیم نگاه اروپا نسبت به ایران متفاوت با رویکرد آمریکا به ما است یک اشتباه به حساب می آید.

منصوری اضافه نمود: یک نکته را هم باید مد نظر داشته باشیم و آن اینکه اروپا به شدت نگران نفوذ اسلام به کشورهای اروپایی است به نحوی که استراتژیست های اروپایی طی دو دهه اخیر به مقامات این کشورها نسبت به آینده اروپا در برابر جهان اسلام هشدارهای جدی داده اند.

سفیر اسبق ایران در چین توضیح داد: کارشناسان اروپایی بر این باور هستند که مکاتب فکری مختلف اروپا که قرار بود سپری برای مقابله برابر کشورهای اسلامی باشند، عملاً توانشان را از دست داده اند. این نکته مهمی است که شاید کمتر در داخل کشور هم به آن پرداخته شده باشد.

وی ادامه داد: این مسئله که اروپا مدعی است که تمایل به حفظ برجام و تداوم همکاری های تجاری با ایران دارد نمی تواند چندان جدی و واقع بینانه باشد و شاید طرح این ادعاها هم به دلیل مهار ایران باشد.

منصوری در مورد سطح واکنش ایران به اروپا در ماه های اخیر توضیح داد: واقعیت این است که دولت فکر می نماید برای مسائل مالی باید با اروپا همراه باشد و هیچ تصوری از این که در جهان راه های دیگری برای تأمین منافع مالی کشور وجود دارد هم ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خاتمه گفت: در دولت های قبلی موضوع نگاه به شرق وجود داشت که امروز جای خالی آن در دولت احساس می گردد، اروپا هم این موضوع را به خوبی متوجه شده و به همین دلیل هیچ گونه نگرانی از موضع گیری ها و واکنش های مقامات دولتی ما ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 464

به "نگاه اروپا نسبت به ایران با آمریکا تفاوتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه اروپا نسبت به ایران با آمریکا تفاوتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید