نمایشگاه کتاب استانی کردستان مجازی برپا می گردد

به گزارش واندر هنگر، عیسی فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در کردستان گفت: برپایی دوره متوالی نمایشگاه کتاب استانی در چند سال اخیر به عنوان یکی از مطالبات مردمی در کردستان مطرح بوده و استقبال گسترده و قابل توجه عامه مردم از این نمایشگاه ها گواه روشنی بر اهمیت فرهنگ مطالعه و توسعه کتاب و کتابخوانی در کردستان است.

نمایشگاه کتاب استانی کردستان مجازی برپا می گردد

وی به شرایط کنونی کشور و جهان در این روزها اشاره نمود و ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پیش بینی کارشناسان به ادامه این شرایط، عملاً برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند به یکی از کانون های شیوع بیماری در بین مراجعان و غرفه داران تبدیل گردد.

رییس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در حال آنالیز برگزاری نمایشگاه با بهره مندی از فضای وب و مجازی هستیم، اضافه نمود: زیرساخت و شرایط برپایی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی در استان فراهم است و این کار فرهنگی به احتمال زیاد بعد از ماه محرم در سنندج انجام می گردد.

فلاحی، با اشاره به مزایای نمایشگاه کتاب به صورت آنلاین گفت: یاری به افزایش فروش ناشران، جلوگیری از تجمع افراد و شیوع کرونا، کاهش ترافیک شهری، ترویج فرهنگ خرید آنلاین، ایجاد بستر قابل اطمینان جهت خرید کتاب، حذف هزینه های مربوط به برگزاری نمایشگاه و دسترسی آسان و سریع به کتاب های تمام ناشران ایران از مزایای برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی است.

وی اجرای طرح های بهارانه و تابستانه کتاب را از جمله طرح های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از ناشران و کتابفروشان برشمرد و افزود: 8547 جلد کتاب در قالب طرح بهارانه در 38 کتابفروشی های استان به فروش رفت و طبق برنامه ریزی اجرا شده طرح تابستانه کتاب نیز از شنبه مورخ 18 مردادماه شروع و تا 30 مرداد در راستای حمایت از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخواین ادامه می یابد.

رییس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به استقبال مردم استان از این طرح ها اشاره نمود و یادآور شد: کردستان در اجرای طرح بهارانه کتاب یکی از استان های پرفروش بود و در صندلی هشتمین استان کشور نهاده شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1135

به "نمایشگاه کتاب استانی کردستان مجازی برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب استانی کردستان مجازی برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید