راه های پیدا کردن دوستان نو در کانادا

به گزارش واندر هنگر، شروع یک زندگی تازه در کانادا هم هیجان انگیز است هم چالش برانگیز. بسکمک از مهاجرین با ورود به کشوری تازه از دوستان، همکاران و خانواده خود دور می شوند و در فرایند مستقر شدن با مسائل روحی و سختی هایی مواجهه خواهند شد. پیدا کردن دوست در کانادا می تواند کمک زیادی به سلامت روحی، عادت به فرهنگ تازه، یادگرفتن زبان، پیدا کردن شغل و توسعه کسب و کار شما کند.

راه های پیدا کردن دوستان نو در کانادا

افراد در سنین پایین راحت تر دوست پیدا می کنند اما هرچقدر که سن آن­ها بالاتر می رود بیشتر تمایل دارند کار کنند و زمان به جای مانده را با خانواده خود سپری کنند، در نتیجه مسیر پیدا کردن دوست کمی سخت و با زحمت بیشتری همراه خواهد بود.

برای ساده تر کردن این مسیر تنها کافی است که بدانید چه راه هایی را باید دنبال کنید و برای آن وقت و انرژی بگذارید. همان طوری که می دانید با نشستن در خانه نمی توان با کسی آشنا شد و دوستی پیدا کرد پس باید از خانه خارج شوید و با غریبه ها سر صحبت را باز کنید. در ادامه ما چند راه برای پیدا کردن دوست به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید آن­ها را امتحان کنید.

در رویدادهای مربوط به شغل­تان شرکت کنید.

داشتن یک شغل به خودی خود باعث می گردد تا در محیط کاری با همکاران و افراد نو آشنا شوید. اما راه دیگر پیدا کردن دوست در محیط کاری شرکت در رویدادهاست. تا جایی که برایتان ممکن است به کنفرانس ها و رویدادهای مختلف مربوط به شغلتان بروید. این کار نه تنها باعث توسعه کسب و کارتان می گردد بلکه باعث توسعه شبکه دوستان و آشنایان شما نیز می گردد. سایر مزیت های شرکت در این کنفرانس ها شامل بالا رفتن سطح آگاهی، بروز شدن دانش شما و آشنایی با سایر افراد حرف های می گردد.

برای پیدا کردن این گونه کنفرانس ها و رویدادها که در نزدیکی شما تشکیل می گردد، می توانید از سایت های eventbrite و meetup استفاده کنید. سایت های دیگری مانند linkedln و ten thousand coffees نیز برای آشنا شدن با دیگر افراد حرفه ای مناسب هستند.

با شبکه سازی کردن، راحت تر کار پیدا کن! | راهنمای مقدماتی شبکه سازی در کانادا

کارهای داوطلبانه انجام دهید.

انجام کارهای داوطلبانه در کانادا از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. این گونه فعالیت ها روش خوبی برای کسب سابقه کاری در کانادا و آشنا شدن با فرهنگ کشور مقصد است. همچنین شما را مشغول می کند تا از افکار منفی و افسردگی مخصوصاً در ابتدای مهاجرت دور شوید. اما از همه مهم تر به شما کمک می کند تا دوستان نوی پیدا کنید و شبکه آشنایان خود را توسعه دهید.

به گروه های آنلاین در همسایگی خود بپیوندید.

بسکمک از محله ها، کاندوها و آپارتمان ها در کانادا گروه های آنلاین فیسبوکی دارند. وارد فیسبوک شوید و در گروه های آنلاین نزدیک خودتان عضو شد. از این طریق می توانید با افراد نو آشنا شوید و از رویدادهای اجتماعی و دورهمی های اطراف­تان اگاه شوید.

nextdoor وبسایت خوبی برای ایجاد ارتباط با افراد دیگر در همسایگی تان است. کاربران می بایست نام و محل زندگی واقعی خودشان را وارد کنند و هر پستی که بارگذاری می گردد تنها برای کاربران مستقر در همسایگی شان قابل مشاهده خواهد بود. دیگر قابلیت های خوب این سایت شامل پیشنهادات و راهنمایی های محلی، خرید و فروش وسایل، انتشار خبرها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره رویدادها در همسایگی است.

با والدین بچه ها در مدرسه فرزندتان آشنا شوید.

اگر فرزند مدرسه ای دارید که با او به کانادا مهاجرت کرده اید، به شما کمک زیادی در پیدا کردن دوست می کند. شما در دروازه مدرسه، رویدادهای داوطلبانه مدرسه، انجمن های والدین و معلم، شوراهای مدرسه و فعالیت های بعد مدرسه و برنامه های ورزشی، والدین سایر دانش آموزان را خواهید دید که فرصت خوبی برای آشنایی با آنهاست.

یکی دیگر از روش ­ها جهت آشنایی، دعوت دوستان بچه ها تان به همراه والدین­شان است. البته خیلی از افراد در کانادا بسیار پرمشغله هستند، پس اگر فردی دعوت شما را رد کرد، ناراحت نشوید.

شیوه رفت و آمد و ملاقات با دیگران در این کشور ممکن است کمی با ایران متفاوت باشد. برای مثال، کانادایی ها خیلی کم پیش می آید که دیگران مخصوصاً غریبه ها را به خانه خود دعوت کنند و ترجیح می دهند آن­ها را بیرون از خانه مثلاً در پارک ها، بارها و رستوران ها ملاقات کنند.

به کلاب ­های ورزشی و اجتماعی بپیوندید.

یکی دیگر از راه ها برای آشنایی و ملاقات با دیگران، پیوستن به کلاب ها و گروه ها بر اساس علایق­تان است. در این مکان ها خیلی راحت می توانید دوستانی با خط فکری مشابه پیدا کنید و همان طوری که می دانید داشتن علایق مشترک باعث عمیق تر شدن دوستی می گردد. از طرفی این گروه ها تنوع زیادی دارند، از ورزش، کوه­نوردی گرفته تا موسیقی و انجمن های اکتیویسم، پس خیلی راحت می توانید گروه و کلاب مناسب خودتان را پیدا کنید و به آن بپیوندید. همه شهرهای کانادا لیستی از این کلاب ها و اجتماعات دارند و حتی این گروه ها در سایت های meetup، facebook و reddit رویدادهای خود را بارگذاری می کنند که راحت در دسترس شما خواهد بود.

اگر به کتاب خواندن علاقه مند هستید، به کتابخانه نزدیک خود مراجعه کنید تا از کلاب های مربوط به کتاب و کتاب خوانی اطلاعاتی کسب کنید. شرکت در کلاس های پایکوبی و تناسب اندام نیز یکی دیگر از راه های پیدا کردن دوست است. اگر به ورزش علاقه دارید، اصلاً نگران نباشید، در همه جای کانادا انواعی از لیگ های فوتبال، بسکتبال، شنا، تنیس، والیبال و سایر ورزش ها را وجود دارد و برای شرکت در آن­ها نیازی نیست که حتماً حرفه ای باشید.

برای آشنا شدن با فرهنگ کانادایی این کتاب ها را بخوانید

در برنامه ­های دوست ­یابی عضو شوید.

در حال حاضر از برنامه های دوست یابی تنها برای پیدا کردن فردی برای قرارهای عاشقانه استفاده نمی گردد، بلکه در همین برنامه ها می توانید با افراد دارای علایق مشترک با خودتان نیز آشنا شوید. برای نمونه، برنامه bumble، یکی از نسخه هایش را به پیدا کردن دوست و رفیق اختصاص داده است.

یک نسخه دیگری از همین برنامه به نام bumble Biz وجود دارد که برای پیدا کردن نتورک (شبکه سازی) حرفه ای و شغلی استفاده می گردد. به جز این برنامه می توانید از برنامه shapr هم استفاده کنید که برای پیدا کردن دوست و افراد با علایق مشابه مناسب است. البته توجه کنید که در هنگام عضویت در این برنامه ها توضیحات صحیح و کاملی از هدف­تان برای حضور در این برنامه ذکر کنید تا سوءتفاهمی پیش نیاید.

به عبادتگاه دینی بپیوندید.

اگر فرد مذهبی هستید، می توانید به عبادتگاه های دینی خودتان بپیوندید و از این طریق با دوستانی با مذهب و افکار مشابه خودتان آشنا شوید. معمولاً در این مکان های مذهبی، سازمان های خدماتی نیز وجود دارند که داوطلب می پذیرند. برای مثال اگر به آواز خواندن علاقه مند هستید، می توانید برای انجام این کار در کلیسا داوطلب شوید یا در سایر فعالیت ها مانند جمع آوری پول و… کمک کنید.

به پارک­ و گردش بروید.

کانادا دارای طبیعتی بسیار زیباست که برای انجام فعالیت های خارج از خانه و گردش مناسب است. از طرفی، مردمانی بسیار محبت آمیز و صمیمی دارد، پس خجالت نکشید و با غریبه ها صحبت کنید. یکی از راه ها برای شروع صحبت، گفت وگو خودمانی درباره هواست. یا اگر سگی دارید، برای گردش به پارک های مخصوص سگ ها بروید و با سایر افراد دیگری که سگ­شان را آورده اند، آشنا شوید.

در هنگام ملاقات با دیگران در اولین برخورد، خودتان را سریعاً معرفی کنید و به اینکه تازه به این محله یا شهر آمده اید، اشاره کنید. اگر گفت و گو به شکل خوبی پیش رفت، شماره تلفن یا ایمیل خودتان را به آن فرد بدهید یا اگر او به شما شماره تلفنی داد، از آن استفاده کنید و چند روز بعد او را به یک قهوه دعوت کنید. اما برای گرفتن آدرس خانه دیگران یا دعوت کردن آن­ها به خانه خودتان عجله نکنید، شاید بهتر باشد یک مقداری از آشنایی شما بگذرد تا این کار را بکنید.

در آخر…

بعضی از روش هایی که اینجا ذکر کردیم، ممکن است با شیوه آشنایی با دیگران در ایران متفاوت باشد یا خارج از منطقه امن و راحت­تان باشد، پس هر راهی که فکر می کنید بیشتر برایتان مناسب است را امتحان کنید.

همان طوری که می دانید ایجاد یک دوستی واقعی و عمیق نیازمند زمان است. تا جایی که برایتان ممکن است با دوستانتان در ارتباط باشید، حال آن­ها را بپرسید و در مواقع ضروری به آن­ها کمک کنید. با همکاران و همسایه های خود احوال پرسی کنید و با دیگران محبت آمیز رفتار کنید تا هرچه سریع تر دایره دوستانتان را توسعه دهید.

منبع: نقشه
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2163

به "راه های پیدا کردن دوستان نو در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های پیدا کردن دوستان نو در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید