مقام اروپایی: تسلیحات اتمی آمریکا مستقر در آلمان برای ما خطرناک است

به گزارش واندر هنگر، رئیس چپ های اروپا و از سیاستمداران آلمانی در گفتگویی تسلیحات اتمی آمریکا در آلمان را خطری برای کشورش و ایده لهستان را مبنی بر اینکه حضور بیشتر نیروهای آمریکایی امنیت بخش است، خطا دانست.

مقام اروپایی: تسلیحات اتمی آمریکا مستقر در آلمان برای ما خطرناک است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گرگور گیزی، رئیس چپ های اروپا در مصاحبه با فرانکفورتر فرایند شای آلمان مناسبات دو سوی آتلانتیک را به طرز فاجعه باری بد توصیف نموده دلیل آن را اقدامات و سیاست های ترامپ دانست که رویکرد خودخواهی را برای آمریکا در دستور کار قرار داده است.

وی در این باره گفت: ترامپ یک جنگ تجاری با چین به راه انداخته است که من آن را بد می دانم و از توافق هسته ای با ایران خارج شده است که من آن را فاجعه بار می دانم. ترامپ از توافق آب وهوایی پاریس خارج شده و به قراردادهای خلع سلاح هسته ای سرانجام داده است و این ها همه مسائل کلانی هستند.

این سیاستمدار بلندپایه اروپایی در بخش دیگری از مصاحبه با این رسانه آلمانی درباره تصمیم آمریکا برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان گفت: وقتی ما می خواهیم با یاری روسیه یک خط لوله گاز طبیعی با عبور از دریای بالتیک را داشته باشیم اما ترامپ می خواهد گاز طبیعی خود را به ما بفروشد اگر دولت فدرال آلمان این کار را انجام ندهد طبیعی است که ترامپ عصبانی می گردد.

وی با یادآوری اینکه ترامپ می خواهد با این اقدام خود آلمان را مجازات کند همچنین گفت: اما من از لفظ مجازات نمی توانم چیزی بفهمم.

گیزی در ادامه گفت: من می خواهم ما در این باره بیندیشیم که؛ آیا آلمان از استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان و حضور حدود 35 هزار نیروی آمریکایی امن تر شده است؟

وی در ادامه گفت: ترامپ گفته است که می خواهد بمب های اتمی کوچکی بسازد که بدون آسیب رساندن به کشور همسایه بتواند آن را علیه یک کشور به کار ببرد، تصور کنید که مثلاً ترامپ این بمب های هسته ای را روی پایگاه رامشتاین آمریکا در خاک آلمان مستقر کند و آن را روی روسیه بیندازد، جواب روسیه متوجه کجا می گردد، متوجه آلمان و پایگاه رامشتاین.

وی در ادامه توضیحات خود این نتیجه را گرفت که تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان امنیت کشورش را افزایش نداده است بلکه بیشتر آن را به خطر می اندازد.

وی در این راستا به سخنان یک ژنرال ارشد آمریکایی اشاره نمود که گفته بود نیروهای آمریکایی در آلمان مستقر نیستند تا از این کشور حمایت نمایند، بلکه برای حمایت از خود در آلمان هستند.

گرگور گیزی در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: ما باید به راه های دیگر امنیت فکر کنیم.

وی در عین حال با خروج آلمان از ائتلاف نظامی ناتو مخالفت نموده گفت: ما گفته ایم که به یک مدل جدید امنیت و همکاری در اروپا با مشارکت روسیه و نه کنار گذاشتن این کشور احتیاج داریم، این یک ایده است که متأسفانه در صف انتظار واقع شده است.

این سیاستمدار بلندپایه اروپایی در ادامه سخنانش گفت: در ناتو در این باره مشاوره می گردد که چه موقع و در چه زمینه تسلیحات اتمی باید به کار برده گردد اما در واقع این مالکان تسلیحات اتمی هستند که در این باره تصمیم می گیرند نه ناتو، این بدین مفهوم است که آمریکا تصمیم می گیرد که آیا تسلیحات اتمی را به کار ببرد یا نه. دولت آلمان می تواند در این زمینه مانند کانادا و یونان عمل کند، به این صورت که مشارکت هسته ای را حفظ کند اما هیچ گونه تسلیحات اتمی و نیروی آمریکایی را در کشورش مستقر نکند.

این سیاستمدار بلندپایه اروپایی همچنین خواهان تداوم رویکرد خلع سلاح هسته ای در جهان شد و درباره تصویب قطعنامه ها علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه گفت: از این طریق مسئله حل نمی گردد، اولین خطا را ناتو انجام داده است. این ائتلاف نظامی کوزوو را از صربستان جدا کرد اگرچه در یک قطعنامه سازمان ملل آشکارا لحاظ شده بود که کوزوو بخشی از جمهوری فدرال یوگسلاوی است. کاتالان ها در اسپانیا هم این را نمونه خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: با این همه الحاق کریمه از طرف روسیه نقض قوانین بین المللی بود.

این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از این مصاحبه این ایده را که روسیه تهدیدی برای آلمان است و ممکن است به آن حمله کند رد کرد و ایده لهستان را مبنی بر اینکه اگر نیروها و تسلیحات اتمی آمریکایی در آن مستقر شوند امن تر می گردد نادرست دانست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا فرصتی باشد تا بعضی چیزها در اتحادیه اروپا تغییر کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1031

به "مقام اروپایی: تسلیحات اتمی آمریکا مستقر در آلمان برای ما خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اروپایی: تسلیحات اتمی آمریکا مستقر در آلمان برای ما خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید