عراقچی راهی وین شد

به گزارش واندر هنگر، عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در ادامه مذکرات با گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در چارچوب کمیسیون مشترک برجام راهی اتریش شد.

عراقچی راهی وین شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در ادامه مذکرات با گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در چارچوب کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه) راهی وین پایتخت اتریش شد.

مذاکرات ایران و گروه 1+4 و با حضور نماینده اتحادیه اروپا قرار است فردا (چهارشنبه) در وین از سر گرفته گردد.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه شنبه 17 فروردین این گفت وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال گردد و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم ها و هسته ای تشکیل و آنالیز ها را انجام دهد. نتایج آنالیز های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز آدینه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت های برای تنفس و مشورت به پایتخت ها برمی گردند و روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم خواهند آمد.

معاون وزیر خارجه روز شنبه 21 فروردین ماه در گفت وگویی در تهران اظهارد اشت: خطی که در مذاکرات وین دنبال کردیم و ان شاءالله در این هفته ادامه آن را دنبال خواهیم کرد، دقیقا بر اساس مواضع قطعی است که نظام مشخص نموده و اعلام شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره خطی که در وین دنبال شده و خواهد شد، اضافه نمود: ما خواستار برطرف کامل تحریم ها هستیم که همه تحریم های برجام را در برمی گیرد به اضافه همه تحریم هایی که در دوره ترامپ گذاشته شده است. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1570

به "عراقچی راهی وین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی راهی وین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید